Omkring de 8 mdr - Hvad gør I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2011

DK

Hmm... det har jeg faktisk ikke tænkt på før. Altså Richard får mad når vi får mad (morgenmad, frokost, aftensmad) og så derudover når han lige er vågnet fra lur eller hvis han virker sulten, plus godnatflasken.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2011

Rødhætte

Sirup skriver:

Godt

Arj! Men så spiser han da helt fint, min pige spiser ca. det samme.

Eller er det det han spiser normalt?

Men det kan altså godt være du skal droppe nat mælken. Prøv og spør din sp om det råd, det kan være hun kender det..

Det er nemlig noget med at hvis de får mad/mælk om natten så er det med til at holde dem (falsk)mætte om dagen, sådan at de faktisk får for lidt mad. Men det er først når de fylder otte måneder Hvilket din søn jo er..

Min sp synes også jeg skal droppe nat flasken, men synes bare det har været svært.. De sidste 2 nætter har han først fået en flaske kl 5.40, så det er vel en morgenflaske? Synes det er længe hvis han skal gå fra ca kl 18 aften til 7 morgen.. Men ved ikke om det er normalt??

Anmeld

17. november 2011

Rødhætte

DK skriver:

Hmm... det har jeg faktisk ikke tænkt på før. Altså Richard får mad når vi får mad (morgenmad, frokost, aftensmad) og så derudover når han lige er vågnet fra lur eller hvis han virker sulten, plus godnatflasken.

Hvis jeg skal være helt ærlig over for mig selv, så tror jeg måske også jeg tænker for meget over det..

Anmeld

17. november 2011

Jonatansmor

Rødhætte skriver:

Altså det kære mad.. Min søn er snart 8 mdr og jeg synes det med maden er en jungel! Han spiser alt mellem 4-8 gange i døgnet.. Det sidste stykke tid har han ikke virkede ordentligt sulten når jeg har tilbudt. Jeg er så bange for at han ikke for nok, men vil heller ikke presse ham, så han bliver madled.

Hvad gør I?

Lader I dem vise tegen på sult eller tilbyder i ligemeget hvad? (Jeg tilbyder fast, så det er sjælden han selv viser tegn)

P.s han er helt normalt i vægt, så er ikke bekymret for det

Min dreng er nu 17 måneder, men da han var de 8-9 måneder begyndte vi så småt at sætte hans måltider i system.

Idag spiser han: Kl 06.30 Morgenmad - alt efter hvornår han står op i weekenderne selvfølgeligt. 09.00 er der frugt/grønt, en bolle og mælk/vand. Kl 11 er der frokost, rugbrødder i hverdagene og i weekenderne kan vi godt kræse lidt og lave f.eks brændende kærlighed og vand/mælk. Kl 15 får han frugt/grønt, en bolle og mælk/vand og kl 18 spises der aftensmad.

I weekenderne kan vi godt finde på at lave dessert, men han stopper altid med at spise senest 1 time inden sit bad - for ellers vågner han dagen efter, meget tidligt og er meget sulten.

Det tog ganske kort tid at vende ham til den rutine, så hans sult passede med tidspunkterne. Men han har altid selv måtte bestemme hvor meget han spiste. Det med en svingende appetit kender vi fra os selv, nogen dage er den der bare ikke og andre dage spiser vi køleskabet tomt

Anmeld

17. november 2011

DK

Rødhætte skriver:

Hvis jeg skal være helt ærlig over for mig selv, så tror jeg måske også jeg tænker for meget over det..

Det SKAL man som mor! Have sin små neuroser man kan gå og hygge sig med. Dont we all

Anmeld

17. november 2011

SukkerDronning

Rødhætte skriver:

Min sp synes også jeg skal droppe nat flasken, men synes bare det har været svært.. De sidste 2 nætter har han først fået en flaske kl 5.40, så det er vel en morgenflaske? Synes det er længe hvis han skal gå fra ca kl 18 aften til 7 morgen.. Men ved ikke om det er normalt??

Så syntes jeg at du skal prøve det, det har jo virkelig været guld værd for min lille familie så mon ikke at det ikke også kan blive det for din

Kaya spiser også kl. 18 og først igen mellem klokken 6-9 om morgenen. Så det tror jeg godt han kan klare

Anmeld

17. november 2011

Rødhætte

Jonatansmor skriver:

Min dreng er nu 17 måneder, men da han var de 8-9 måneder begyndte vi så småt at sætte hans måltider i system.

Idag spiser han: Kl 06.30 Morgenmad - alt efter hvornår han står op i weekenderne selvfølgeligt. 09.00 er der frugt/grønt, en bolle og mælk/vand. Kl 11 er der frokost, rugbrødder i hverdagene og i weekenderne kan vi godt kræse lidt og lave f.eks brændende kærlighed og vand/mælk. Kl 15 får han frugt/grønt, en bolle og mælk/vand og kl 18 spises der aftensmad.

I weekenderne kan vi godt finde på at lave dessert, men han stopper altid med at spise senest 1 time inden sit bad - for ellers vågner han dagen efter, meget tidligt og er meget sulten.

Det tog ganske kort tid at vende ham til den rutine, så hans sult passede med tidspunkterne. Men han har altid selv måtte bestemme hvor meget han spiste. Det med en svingende appetit kender vi fra os selv, nogen dage er den der bare ikke og andre dage spiser vi køleskabet tomt

Tak for svaret.. Ja tror også hans rutine må komme af sig selv. Han skal i vuggestue/dagplejer om 2 mdr, så der satser jeg på at han finder rytmen der..

Anmeld

17. november 2011

Rødhætte

DK skriver:

Det SKAL man som mor! Have sin små neuroser man kan gå og hygge sig med. Dont we all

Ja det overrasker mig faktisk hvor små ting der kan gå mig på nu hvor jeg er blevet mor

Anmeld

17. november 2011

Rødhætte

Sirup skriver:

Så syntes jeg at du skal prøve det, det har jo virkelig været guld værd for min lille familie så mon ikke at det ikke også kan blive det for din

Kaya spiser også kl. 18 og først igen mellem klokken 6-9 om morgenen. Så det tror jeg godt han kan klare

Tror også jeg må til at sige farvel til den natflaske.. Tak for de gode svar!

Anmeld

17. november 2011

SukkerDronning

Rødhætte skriver:

Tror også jeg må til at sige farvel til den natflaske.. Tak for de gode svar!

Selv tak og held og lykke!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.