Rødhætte skriver:
Altså det kære mad.. Min søn er snart 8 mdr og jeg synes det med maden er en jungel! Han spiser alt mellem 4-8 gange i døgnet.. Det sidste stykke tid har han ikke virkede ordentligt sulten når jeg har tilbudt. Jeg er så bange for at han ikke for nok, men vil heller ikke presse ham, så han bliver madled.
Hvad gør I?
Lader I dem vise tegen på sult eller tilbyder i ligemeget hvad? (Jeg tilbyder fast, så det er sjælden han selv viser tegn)
P.s han er helt normalt i vægt, så er ikke bekymret for det
Min dreng er nu 17 måneder, men da han var de 8-9 måneder begyndte vi så småt at sætte hans måltider i system.
Idag spiser han: Kl 06.30 Morgenmad - alt efter hvornår han står op i weekenderne selvfølgeligt. 09.00 er der frugt/grønt, en bolle og mælk/vand. Kl 11 er der frokost, rugbrødder i hverdagene og i weekenderne kan vi godt kræse lidt og lave f.eks brændende kærlighed og vand/mælk. Kl 15 får han frugt/grønt, en bolle og mælk/vand og kl 18 spises der aftensmad.
I weekenderne kan vi godt finde på at lave dessert, men han stopper altid med at spise senest 1 time inden sit bad - for ellers vågner han dagen efter, meget tidligt og er meget sulten.
Det tog ganske kort tid at vende ham til den rutine, så hans sult passede med tidspunkterne. Men han har altid selv måtte bestemme hvor meget han spiste. Det med en svingende appetit kender vi fra os selv, nogen dage er den der bare ikke og andre dage spiser vi køleskabet tomt

Anmeld