Omkring de 8 mdr - Hvad gør I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2011

SukkerDronning

Rødhætte skriver:

Kun et par dage.. Og her til aften have han også lidt tynd mave, så tror det var det der var problemet i dag. Tror også bare jeg er mere i tvivl om jeg skal til at lade ham selv sige til når han er sulten? Jeg tilbyder ca hvert 4 time om dagen.. Tror hvis han selv bestemte ville han kunne gå noget længere imellem måltiderne..

Uhh det ved jeg ikke, jeg tilbyder kun min datter mad når jeg kan fornemme at hun er sulten. Men med hende er man heller ikke i tvivl. Hun sutter meget i hærdigt tommel finger når hun er sulten hehe

Jeg giver hende også mad når jeg syntes at der er gået lang tid f.eks. 4 timer..

Men hver fjerde time er jo egentlig heller ikke for ofte, så han burde jo være sulten.

Men altså hvor meget og hvad spiser han? og hvor lang tid har det stået på?

Håber ikke han er syg, ellers må han da have god bedring

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2011

norenberg

min søn på 8 mdr får havregrød til morgen....yoghurt eller frugt grød til formiddag, rugbrød til middag, og yoghurt eller frugt grød igen til eftermiddag og aftensmaden er altid kartofler, grøntsager og kød....og inden han skal sove kl 20 slutter han en gang i mellem af med mme ca 180 ml så det er 5 - 6 måltider på en dag, syntes umiddelbart at 8 måltider om dagen som 8 mdr er meget....

Anmeld

16. november 2011

AnneBJ

Felix får flaske når han vågner ved 6-7 tiden. Så tilbyder jeg mad ved 9 tiden inden han skal ud og sove. 
Kl. 12 ca., tilbyder jeg frokost (lidt tidligere hvis han ikke spiste meget kl. 9) og så tilbyder jeg et måltid i løbet af eftermiddagen som det passer med lur.
Kl. 17.30/18 tilbydes han aftensmad, men spiser sjældent ret meget. Han har tralvt med at studere os, sig selv, smide ting på gulvet osv.

Til putning kl. 19 tilbyder vi en flaske hvor han tager alt mellem 50 og 200 ml. Så jeg tilbyder, men lader ham bestemme hvor lidt eller meget han spiser. Vil han kun have to mundfulde tilbyder jeg ikke andre ting (før næste måltid) med mindre jeg kan se på hans ansigtsudtryk at han ikke bryder sig om det. Øllebrød fx, kan han ikke fordrage.

Anmeld

16. november 2011

Clisolka

Rødhætte skriver:

Tak helt dejligt at høre jeg ikke er den eneste der har været igennem sådan en periode.. Kunne hun så gå længe uden mad? Hvor længe var denne periode?

Hun gik højst 3-4 timer før hun var sulten  Det er især i forbindelse med tænderne, at vi har den periode 

Åh jeg kan ikke huske det, jeg tror det varede en uge til et par uger - det er bare frustrerende! 

Anmeld

16. november 2011

Rødhætte

Sirup skriver:

Uhh det ved jeg ikke, jeg tilbyder kun min datter mad når jeg kan fornemme at hun er sulten. Men med hende er man heller ikke i tvivl. Hun sutter meget i hærdigt tommel finger når hun er sulten hehe

Jeg giver hende også mad når jeg syntes at der er gået lang tid f.eks. 4 timer..

Men hver fjerde time er jo egentlig heller ikke for ofte, så han burde jo være sulten.

Men altså hvor meget og hvad spiser han? og hvor lang tid har det stået på?

Håber ikke han er syg, ellers må han da have god bedring

Tror ikke han er ved at blive syg (håber jeg da ikke).. Han spiser:

Kl 8 havregrød

Kl 12 Rugbrød alt mellem en halv og en hel

kl 15 Lidt brød eller frugtyoghurt

kl 17.30 Kartoffler, grønsager og kød (her plejer han at spise en del)

kl 20 tilbyder jeg gerne lidt frugt eller grød (han nægter flasken i vågen tilstand)

Så vågner han alt mellem 0-2 gange om natten for at få en flaske..

Anmeld

16. november 2011

Rødhætte

Babymor2010 skriver:

Hun gik højst 3-4 timer før hun var sulten  Det er især i forbindelse med tænderne, at vi har den periode 

Åh jeg kan ikke huske det, jeg tror det varede en uge til et par uger - det er bare frustrerende! 

Han har ingen tænder og det ser heller ikke ud til at der er nogle på vej, så ved ikke hvordan han vil reagere..

Anmeld

16. november 2011

Rødhætte

norenberg skriver:

min søn på 8 mdr får havregrød til morgen....yoghurt eller frugt grød til formiddag, rugbrød til middag, og yoghurt eller frugt grød igen til eftermiddag og aftensmaden er altid kartofler, grøntsager og kød....og inden han skal sove kl 20 slutter han en gang i mellem af med mme ca 180 ml så det er 5 - 6 måltider på en dag, syntes umiddelbart at 8 måltider om dagen som 8 mdr er meget....

Tak for svaret.. Ja nogle dage får han mange gange om dagen, men som oftes omkring 5 måltider.. Meget forskelligt om han vil have mad om natten også

Anmeld

16. november 2011

Rødhætte

AnneBJ skriver:

Felix får flaske når han vågner ved 6-7 tiden. Så tilbyder jeg mad ved 9 tiden inden han skal ud og sove. 
Kl. 12 ca., tilbyder jeg frokost (lidt tidligere hvis han ikke spiste meget kl. 9) og så tilbyder jeg et måltid i løbet af eftermiddagen som det passer med lur.
Kl. 17.30/18 tilbydes han aftensmad, men spiser sjældent ret meget. Han har tralvt med at studere os, sig selv, smide ting på gulvet osv.

Til putning kl. 19 tilbyder vi en flaske hvor han tager alt mellem 50 og 200 ml. Så jeg tilbyder, men lader ham bestemme hvor lidt eller meget han spiser. Vil han kun have to mundfulde tilbyder jeg ikke andre ting (før næste måltid) med mindre jeg kan se på hans ansigtsudtryk at han ikke bryder sig om det. Øllebrød fx, kan han ikke fordrage.

Tak Anne.. Tror måske også bare jeg skal acceptere når han kun tager meget lidt mad. Nogle gange prøver jeg at tilbyde igen efter en time hvis jeg ikke synes han har spist særlig meget ved måltidet.. Det skal jeg nok lade være med og så vente til næste måltid..

Anmeld

16. november 2011

AnneBJ

Rødhætte skriver:

Tak Anne.. Tror måske også bare jeg skal acceptere når han kun tager meget lidt mad. Nogle gange prøver jeg at tilbyde igen efter en time hvis jeg ikke synes han har spist særlig meget ved måltidet.. Det skal jeg nok lade være med og så vente til næste måltid..

Det er jeg begyndt på for en uge siden, og det gav altså bonus ved de rigtige måltider. Han skal nok give lyd hvis han er sulten inden! 

Anmeld

16. november 2011

SukkerDronning

Rødhætte skriver:

Tror ikke han er ved at blive syg (håber jeg da ikke).. Han spiser:

Kl 8 havregrød

Kl 12 Rugbrød alt mellem en halv og en hel

kl 15 Lidt brød eller frugtyoghurt

kl 17.30 Kartoffler, grønsager og kød (her plejer han at spise en del)

kl 20 tilbyder jeg gerne lidt frugt eller grød (han nægter flasken i vågen tilstand)

Så vågner han alt mellem 0-2 gange om natten for at få en flaske..

Godt

Arj! Men så spiser han da helt fint, min pige spiser ca. det samme.

Eller er det det han spiser normalt?

Men det kan altså godt være du skal droppe nat mælken. Prøv og spør din sp om det råd, det kan være hun kender det..

Det er nemlig noget med at hvis de får mad/mælk om natten så er det med til at holde dem (falsk)mætte om dagen, sådan at de faktisk får for lidt mad. Men det er først når de fylder otte måneder Hvilket din søn jo er..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.