Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Havde en ret voldsom fødsel 1. gang med veer i en uge, vestorm i 4 timer uden virkning, men med 6 cm åbning på 1 time, da jeg fik epi. Det endte i presseveer i 3 timer, en pige, der stod voldsomt skævt og blev taget med cup, store men heldigvis overfladiske bristninger og en baby der blev kørt på neo 3 minutter efter fødslen - heldigvis uden men.
Jeg var rigtig bange for, at min nr. 2 endte lige sådan, og snakkede meget med både læge og JM om det. Jeg var nok mest af alt bange for at føde ved samme JM, da jeg gav hende skylden for det hele. Skæbnen ville, at det var den samme JM der tog imod mig ved nr. 2, og hun var virkelig både sød og god, så fik da heldigvis ændret mit billede af hende. Min søn stod også skævt, men det opdagede hun hurtigt, da vi alle var opmærksomme på det fra 1. gang, og det endte i en helt igennem skøn fødsel - hindeløsning, veer med det samme, kom ind på FG og var 7 cm åben kl. 20.30 og drengen blev født 00.39 efter 3 presseveer. Jeg var med hele vejen i modsætning til første gang.
Jeg ville klart anbefale dig, at snakke med din JM om det - og evt. læge. Gerne så meget som du havde brug for. Jeg nævnte det ved hver konsultation, og vi indgik en aftale om, at jeg ikke igen skulle have presseveer i 3 timer - så måtte det blive KS inden da. Jeg var tryg og virkelig glad for min 2. fødselsoplevelse, da den rettede op på den skræk, der sad i mig fra 1. gang.
Held og lykke med den lille ny 
Anmeld