Jeg mener generelt at det er forældrene, det er galt med, når børn er "pain in the as". Det er som om, man er blevet bange for at opdrage. Man er mere tilbøjelig til at tale tale tale til barnet. Og spørge om en hulens masse, når man faktisk mener det punktlig at barnet skal stoppe NU.
Børn skal ikke underkues, men det er et barn, der skal rettes til - i samfundet, livet, samarbejdet etisk osv osv... Almen dannelse synes jeg ofte kan ses som en mangelvare hos børn (ikke at kæmme alle over een kam)
I artiklen står der bl.a: "Han påpeger, at en mulig årsag til irritationen er, at børn i dag er mere støjende og knap så disciplinerede som før i tiden".
Opdragelse af børn er sååå svært og noget man virkelig kan komme op at skændes om. Også sårer det jo, når man hører ell fornemmer, at folk ikke kan lide ens børn.
Jeg har en veninde. Hun har 4 piger, hvor jeg har 3 drenge. Og jeg kan nemt mærke, at hun synes, mine drenge er belastende. Vi er stoppet med at se hinanden - der var simpelthen længere op til mig, end omvendt. Men vi skriver stadig sms sammen. Det er bare sådan en skam, at hun ikke oplever hvor skønne, intelligente og rolige mine drenge er blevet siden de var små drenge.
Anmeld