Creme til mavsen :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.577 visninger
15 svar
0 synes godt om
15. november 2011

EKBJ

Hvilken slags creme skal bruges så man får knap så mange strækmærker? :-). Nogen der kan anbefale noget? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2011

Sujan

Følger lige med her:-) kunne jeg også godt bruge

Har hørt om noget der vist hedder bio- oil eller noget i den stil. Evt. Nogen der har gode erfaringer med det?

Anmeld

16. november 2011

Moms

Det er vist nok videnskabeligt bevist, at det ikke gør nogen forskel fra eller til, om man smører eller ej.

Det er genetisk bestemt.

MEN jeg begyndte at bruge olie, fordi jeg læste herinde, at det kunne lindre kløe på maveskindet. Og DET gør det.

Jeg smører altid maven, når jeg har været i bad. Det har været dejligt og sønnike bliver altid livlig derinde, når jeg stryger maven

Moms

Anmeld

16. november 2011

EKBJ

Moms skriver:

Det er vist nok videnskabeligt bevist, at det ikke gør nogen forskel fra eller til, om man smører eller ej.

Det er genetisk bestemt.

MEN jeg begyndte at bruge olie, fordi jeg læste herinde, at det kunne lindre kløe på maveskindet. Og DET gør det.

Jeg smører altid maven, når jeg har været i bad. Det har været dejligt og sønnike bliver altid livlig derinde, når jeg stryger maven

Moms

Hvilket form for olie? :-). 

Anmeld

16. november 2011

sarahjylland

Mandelolie skulle være godt mod forbygning af strækmærker. Mod kløe er carbamid med 10% rigtig godt

Anmeld

16. november 2011

Jonatansmor

EKBJ skriver:

Hvilken slags creme skal bruges så man får knap så mange strækmærker? :-). Nogen der kan anbefale noget? 

Strækmærker ligger i dine gener, desværre.

Men man kan jo sige at har du en sund og gennemfugtet hud, kan den klare det store stræk bedre..

Hamphandsker kan gøre underværker især her i vinterperioden, cremer virker bedst hvis du smører dig ind umiddelbart efter du har tørret dig i håndklødet, så er der mest fugt at indkapsle i din hud og det trænger dybere ind om natten - hvis du husker at lade det tørre godt ind inden du dækker huden til med tøj

Anmeld

16. november 2011

Moms

EKBJ skriver:

Hvilket form for olie? :-). 

Min er tidsel olie med E-vit fra naturdrogeriet.

Jeg tror egentlig det er lige meget hvilken form - bare uden tilsætningsstoffer og parfume.

Moms

Anmeld

16. november 2011

EKBJ

sarahjylland skriver:

Mandelolie skulle være godt mod forbygning af strækmærker. Mod kløe er carbamid med 10% rigtig godt

okay, tak :-)

Anmeld

16. november 2011

lycly

Jeg brugte Matas' mor-barn creme. Det er en rigtig lækker tyk creme, som også gør at maveskindet ikke klør så meget, som det kan gøre når maven vokser og huden strækker sig. Jeg brugte den gennem hele graviditeten og fik først strækmærker efter 39+0. Om det skyldes cremen ved jeg ikke, da strækmærker jo egentlig er genetisk bestemt. Men derfor skader det jo ikke at bruge creme. Som sagt gør den ogs at det ikke kløer

Anmeld

16. november 2011

Leonora25

Jeg bruger babyolie og mandelolie :-) Ikke fordi jeg tror det hjælper mod strækmærker, men fordi det er så deeeejligt at smøre den store mave ind  Smører den ind når jeg har været i bad og om aftenen når jeg lige har lagt mig.

Har ikke på noget tidspunkt oplevet kløe på maven, måske det skyldes olien?  Det kan ihvertfald anbefales!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.