Mærke baby, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2011

CKH

SussieThyssen skriver:

Det er ganske rigtigt at man helst skal begynde at mærke liv senest omkring uge 20, men det er meget forskelligt hvor kvinder mærker det før den tid.
Alt efter hvor barnet ligger inde i livmoderen og hvor god kontakt kvinden har til sin krop, kan hun så mærke det før. Nogle helt ned fra omkring 12-14 uge.

For nogle føles det som bobler, andre som små puf, skub og spjæt, andre som rigtige små spark, og nogle som om de har en reje, der vrikker, så også der er det forskelligt.

Kærligst
Sussie

Så satser og håber jeg på at mærke liv derinde fra om en 14 dages tid i hvert fald. Glæder mig bare så meget! hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2011

SussieThyssen

CKH skriver:

Så satser og håber jeg på at mærke liv derinde fra om en 14 dages tid i hvert fald. Glæder mig bare så meget! hehe

Det kan jeg godt forstå.

Anmeld

15. november 2011

twinny

Du er sååå utålmodig, søde...

Og jeg er lige sååå utålmodig.. hehe

Anmeld

15. november 2011

Chiip91

Jeg mærkede bobler i ca uge 15-16(kan ikk huske præcis hvornår, da jeg troede det var luft eller min mave der knurrede)
Går stadig og vendter på jeg kan mærke et "ordenligt" spark, hvis ma kan sige det son
Og jeg er 19+1 idag  

Anmeld

15. november 2011

CKH

twinny skriver:

Du er sååå utålmodig, søde...

Og jeg er lige sååå utålmodig.. hehe

Haha, JA. Prøv at se hvor utålmodig du er.. Og så tænk lige på hvordan det er at være mig hehe,

Anmeld

15. november 2011

Gaia

Kommer også an på hvor din moderkage ligger. Hvis den ligger på forvæggen går der længere tid inden du mærker barnet. Du skal bare kunne mærke barnet fra uge 25. De fleste mærker barnet et stdde mellem uge 18-22 så det spænderr meget bredt. Med min første mærkede jeg hende allerede i uge 16, men denne gang er jeg endnu ikke helt overbevist om at det er vores søn jeg har mærket eller bare luft. Det er stadig meget diffust. Jeg er i uge 18 nu og min moderkage ligger desværre på forvæggen. æv bæv osse. Så her må jeg også væbne mig med tålmodighed 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.