Mærke baby, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

551 visninger
15 svar
0 synes godt om
15. november 2011

CKH

Ved godt det ikke er så nemt et håndgribeligt spørgsmål, men hvornår skal man senest være sikker på at man har mærket/mærker bebse inde i maven? Eller hvornår var i andre sikre på at i mærkede bebs? Ved at man skal mærked den hver dag fra uge 24-25 af, men inden da, hvornår "skal" man så have mærket den?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2011

Benjamins'mor

Tror ikke der er en bestemt dato, men for førstegangsgravide er det vidst meget normalt man først mærker liv omkring uge 20.

Anmeld

15. november 2011

Benjamins'mor

Tror ikke der er en bestemt dato, men for førstegangsgravide er det vidst meget normalt man først mærker liv omkring uge 20.

Anmeld

15. november 2011

Rødhætte

Det er meget forskelligt hvornår man mærker liv.. Jeg mærkede først bobbler i uge 20, og først rigtige spark omkring uge 24..

Anmeld

15. november 2011

CKH

Benjamins'mor skriver:

Okay. Så tror jeg at jeg vil prøve og væbne mig med tålmodighed. Tusinde tak Gav lidt ro i sjælen

Anmeld

15. november 2011

CKH

Rødhætte skriver:

Det er meget forskelligt hvornår man mærker liv.. Jeg mærkede først bobbler i uge 20, og først rigtige spark omkring uge 24..

Det er jeg glad for du siger. Syntes bare jeg hører så mange der mærker allerede i uge 15 - 16 stykker, så blev lige helt fortvivlet

Anmeld

15. november 2011

EKBJ

CKH skriver:

Ved godt det ikke er så nemt et håndgribeligt spørgsmål, men hvornår skal man senest være sikker på at man har mærket/mærker bebse inde i maven? Eller hvornår var i andre sikre på at i mærkede bebs? Ved at man skal mærked den hver dag fra uge 24-25 af, men inden da, hvornår "skal" man så have mærket den?

Min læge har sagt til mig at jeg i hvert fald vil kunne mærke liv i 20. uge :-). 

Anmeld

15. november 2011

Rødhætte

CKH skriver:

Det er jeg glad for du siger. Syntes bare jeg hører så mange der mærker allerede i uge 15 - 16 stykker, så blev lige helt fortvivlet

Det skal du ikke være.. Jeg tror det er de færreste der kan mærke liv allerede der som førstegangs gravid.. Men jeg kan godt huske alle de tanker der flyver afsted når man er gravid! Man elsker jo allerede den lille i maven den dag man ser den positive test

Anmeld

15. november 2011

SussieThyssen

CKH skriver:

Det er ganske rigtigt at man helst skal begynde at mærke liv senest omkring uge 20, men det er meget forskelligt hvor kvinder mærker det før den tid.
Alt efter hvor barnet ligger inde i livmoderen og hvor god kontakt kvinden har til sin krop, kan hun så mærke det før. Nogle helt ned fra omkring 12-14 uge.

For nogle føles det som bobler, andre som små puf, skub og spjæt, andre som rigtige små spark, og nogle som om de har en reje, der vrikker, så også der er det forskelligt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

15. november 2011

CKH

Rødhætte skriver:

Det skal du ikke være.. Jeg tror det er de færreste der kan mærke liv allerede der som førstegangs gravid.. Men jeg kan godt huske alle de tanker der flyver afsted når man er gravid! Man elsker jo allerede den lille i maven den dag man ser den positive test

Ja puha. Forleden dag fik jeg åbenbart min første plukve. Vidste ikke hvad det var først, så blev simpelthen så bange for at noget var  noget galt, så jeg begyndte at tude  Det er helt vildt så meget man allerede elsker sådan en lille en

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.