Søvn osv. (:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

913 visninger
10 svar
0 synes godt om
15. november 2011

maryjane

Tænkte lidt på hvor meget jeres babyer sover (I må gerne skrive alder på, jer der svarer ), og hvornår? Og hvordan jeres dage ellers forløber sig, er der lidt rytme i det på trods af vores unger self. ikke er særligt gamle?

Kram.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2011

Mira0911

Lina sover allerbedst om dagen... Om natten er stadig noget værre roderi... Hun er 2 mdr om ikke så længe... 

Anmeld

16. november 2011

SaNiNa

Naia vågner ved en 7-8 tiden spiser og er vågen 1 time så sover hun 1-3 timer alt efter hvordan hun har spist i løbet af natten. og sådan forløber hele vores dag hun er max vågen 1½ time ellers er hun slet slet ikke til at få til at sove.

Hun går så til nat omkring 18.30-19.00 tiden hvor jeg nogen gange kan amme omkring kl 20 ellers så sover hun til jeg lægger hende til at tit på 23 som muligt men hun plejer nu bare at sove mens hun spiser.

Hun våger så igen mellem 02-05 for at spiser oftes mellem 3-5 og så sover hun til en 7-8 tiden.

og hun er idag 7 uger og 1 dag gammel og igen snot forkølet (hvor er jeg træt af vi ikke kan blive raske her hjemme)

Anmeld

16. november 2011

Maalene

Emilie får en natflaske mellem 22.00 og 22.30 og så sover hun mellem 6 og 10 timer Så mor her skal ihvertfald ikke klage over manglende søvn...

Om dagen er hun vågen 1 time af gangen cirka og så er hun træt igen og tager mellem 2 og 4 timer... Så hun er bare dejlig nem

Vi har haft 1 aften hvor hun skreg i 15 minutter cirka, og ellers har hun ikke haft nogle skrig-ture endnu, hun kan sagtens blive utilfreds, men så skal hun bare have lidt mad eller gåes lidt med, og så falder hun hurtigt i søvn

Anmeld

16. november 2011

Ka+Ma=Be

Her roder vi stadig lidt med dagene/middagslurene.

Han sover rigtig fint om aftenen/natten. Bliver lagt i seng ved 19 tiden ca og sover så omkring 6 timer før han skal have mad igen ved en 3-4 tiden om natten. Herefter falder han straks i søvn og vågner igen ved 7 tiden. 

han er 2 måneder og 2 dage gammel

Anmeld

16. november 2011

Ka+Ma=Be

Hov fehler. han er oppe ved 1 tiden og igen ved 3-4 tiden hehe

Anmeld

16. november 2011

Frejsmor

En helt fast rytme har vi ikke endnu, det kan godt svinge noget.. Men Frej han sover typisk fra en 18-19 tiden til omkring kl. 24 og så får han en tør ble og en flaske og bliver puttet igen.. Nogen gange er han så vågen og ligger og pludrer eller skal lige have sutten et par gange og så sover han igen typisk til omkring kl. 6, så er der ren ble og flaske igen og så kan han nogen gange godt sove til en 8-9 tiden igen..

I løbet af dagen tager han gerne mange små lure på en 2-3 timer og når han er vågen så eeelsker han at ligge på legetæppet og gi den hele armen(de stakkels bondegårdsdyr ) og han er bare SÅ god til at aktivere sig selv..

Han gør ikke meget væsen af sig, ingen store vilde tude-ture her, han knirker bare lidt engang imellem og så skal han enten skiftes, have flaske eller lige have lidt ekstra opmærksomhed, og så er han deeejligt glad igen!!

Er min Frej unormal??  Synes ikke vi har haft besøg af tigeren endnu(7-9-13 og banke under bordet) og han er nu 6 uger og 5 dage(8 uger på søndag regnet fra terminen)??

Anmeld

16. november 2011

SaNiNa

BabyBambi skriver:

En helt fast rytme har vi ikke endnu, det kan godt svinge noget.. Men Frej han sover typisk fra en 18-19 tiden til omkring kl. 24 og så får han en tør ble og en flaske og bliver puttet igen.. Nogen gange er han så vågen og ligger og pludrer eller skal lige have sutten et par gange og så sover han igen typisk til omkring kl. 6, så er der ren ble og flaske igen og så kan han nogen gange godt sove til en 8-9 tiden igen..

I løbet af dagen tager han gerne mange små lure på en 2-3 timer og når han er vågen så eeelsker han at ligge på legetæppet og gi den hele armen(de stakkels bondegårdsdyr ) og han er bare SÅ god til at aktivere sig selv..

Han gør ikke meget væsen af sig, ingen store vilde tude-ture her, han knirker bare lidt engang imellem og så skal han enten skiftes, have flaske eller lige have lidt ekstra opmærksomhed, og så er han deeejligt glad igen!!

Er min Frej unormal??  Synes ikke vi har haft besøg af tigeren endnu(7-9-13 og banke under bordet) og han er nu 6 uger og 5 dage(8 uger på søndag regnet fra terminen)??

Nej han er bestem ikke unormalt ingen børn er ens. Vores søn græd heller aldrig og sov utrolig godt hvor Naia græder rigtig meget og sover små lure i løbet af dagen.

du skal bare nyde i har et dejlig lidt barn som kan ligge selv, det ville jeg drømme om.

Anmeld

16. november 2011

Frejsmor

SaNiNa skriver:

Nej han er bestem ikke unormalt ingen børn er ens. Vores søn græd heller aldrig og sov utrolig godt hvor Naia græder rigtig meget og sover små lure i løbet af dagen.

du skal bare nyde i har et dejlig lidt barn som kan ligge selv, det ville jeg drømme om.

Okay, det var alligevel lidt beroligende at høre.. For har flere gange taget mig selv i nervøst at gå og vente på tigeren omkring de forskellige uger, for den måtte da komme, det hører jeg jo fra stort set alle andre, men den er bare ikke kommet hehe(7-9-13 og banke under bordet)

Du kan tro jeg nyder det også rigtig meget, og har også allerede haft ham med på flere tog-ture mellem Århus(hvor min mor bor) og Høje Tåstrup, og det havde jeg nu nok ikke gjort, hvis han ikke var så dejlig nem..

Anmeld

16. november 2011

***S***

William bliver puttet til nat omkring 19-20 stykker. og sover til omkring 1-2 tiden, får en flaske og sover igen til 4-6 tiden (svinger lidt fra dag til dag)  og sover igen til 7-9 tiden.

Om dagen tager han en lille formiddags lur på 1-2 timer og en eftermiddags lur på 2-4 timer. Nogen gange tager han en aften lur på ca. en times tid.

Har lige et spørgsmal: For at få William til at sove hele natten, skal jeg så vække ham ved 22-23 tiden og give ham en flaske eller kommer det af sig selv når han bliver ældre????

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.