hvad kalder i bonusbedsterne...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2011

Frøken J.

ano14316 skriver:

Altså her der har vi:

Mormor og Karrell

Farmor og Peter

Farfar og Ann

Anns forældre er også som bedste forældre til min kæreste, så hvad skal de kaldes?

Jeg synes det er så svært, for synes msåke det er lidt upersonligt at de ikke bliver kaldt noget..

tænkte man måske kunne have:

mormor og bedste far
Farmor og bedste far
farfar og bedste mor

hvordan synes i det ville fungere?

Her er det:

Farmor og farfar
Mormor og bedstefar
Grandad og nanna - Min far er englænder, så det er engelskprægede. Min stedmor kaldes nanna

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2011

Mka

Jamen her er begge vores forældre skildt, så det er mange navne.

Mormor og bessefar
Farmor og flemming.
Farfar og bessemor
Morfar og bedstemor.

Anmeld

15. november 2011

TaAsJu

Tammie har kun sin mormor fra bio mors side. så hun hedder mormor. Min far hedder bedstefar for det har han altid gerne ville... også har vi farmor og farfar..

Anmeld

15. november 2011

SussieThyssen

ano14316 skriver:

Altså her der har vi:

Mormor og Karrell

Farmor og Peter

Farfar og Ann

Anns forældre er også som bedste forældre til min kæreste, så hvad skal de kaldes?

Jeg synes det er så svært, for synes msåke det er lidt upersonligt at de ikke bliver kaldt noget..

mormor og bedste far
Farmor og bedste far
farfar og bedste mor

Bedstemor er jo en allround betegnelse for både mormor og morfar, ligesom bedstefar er det samme for morfar og farfar.

Jeg er selv bedstemor, og det har jeg valgt fordi jeg både har fået piger og en dreng, så mine børnebørn skal ikke komme op og diskutere over om jeg er det ene eller det andet, sådan som min kusine og jeg gjorde over min mormor/hendes farmor

Min gamle x-svigermor som er farmor til min den ældste men ikke de to mindste, er altid blevet kaldt farmor Ruth, de to yngstes farmor, hedder Farmor Liese og da min svigerfar levede var han bare farfar, da der ikke var nogen anden i farfar i familien.
Min ældstes far og hans kone er morfar og mormor, og da de to yngstes far desværre er død, så er der ikke flere på den front heller, men han blev kaldt morfar Daddy af børnebørnene fordi den ældste altid kaldte ham for Daddy.

De to ældste af børnebørnene har ingen farmor og farfar selv, så her tror jeg det yngste barnebarns farmor og farfar nok har de titler helt automatisk.

Forvirret...helt sikkert.
Men bare familierne selv kan holde styr på det, så går det nok

Kærligst
Sussie

Anmeld

15. november 2011

hende-nanna

Altså mine halvsøstre (vi har samme far), deres børn har det fordelt sådan her;

Mette:

Mormor (& Kristian Ole)
Morfar & Bente
Farfar & Maja

Tine:

Mormor (& Kristian Ole)
Morfar & Bente
Bedstefar & farmor

Bonusbedsterne bliver bare kaldt ved deres navn, dog står der på bordkort til barnedåb, fødselsdage ol. bonusbedste "navn" :-)

Det fungere fint her. Synes det vil være forvirrende for jeres barn/børn hvis der er flere bedster, for det kan være svært at finde rundt i, hvem I mener :-) 

Anmeld

15. november 2011

dpb

Her er der:

Mormor og Peter

Morfar

Farmor

Farfar og Jonna....

og så er der oldemor og oldefar (deres fars side) og Oldemor (min side)

Jeg har altid kaldt min stedfar og stedmor (nu x-stedmor) ved navn, så derfor har det for os været naturlig at bonuserne bare bliver kaldt ved navn af vores unger også

Qnuz

Anmeld

15. november 2011

Sara.

Frøken J. skriver:

Her er det:

Farmor og farfar
Mormor og bedstefar
Grandad og nanna - Min far er englænder, så det er engelskprægede. Min stedmor kaldes nanna

Min far er også fra England. Bor dog i dk og gift med min mor som er dansker... og bliver kaldt mormor :-)

Bor din far også i danmark?

Anmeld

15. november 2011

*Sofie*

ano14316 skriver:

Altså her der har vi:

Mormor og Karrell

Farmor og Peter

Farfar og Ann

mormor og bedste far
Farmor og bedste far
farfar og bedste mor

Malou har en Bedste og Peter
Det er min mor og min stedfar.
Min stedfar vil SÅ gerne kaldes Besser.
Det synes jeg bare er lidt svært at vende mig til...for hans far bliver også kaldet for Besser...

Anmeld

15. november 2011

LouiseRH

Her bliver det sådan: mine forældre bliver mormor og morfar, kærestens far og hans kone bliver bedstemor og bedstefar og hans mor og hendes mand bliver farmor og Ivan

Anmeld

15. november 2011

LilleMie

ano14316 skriver:

God ide at lade dem bestemme selv..

Ja det synes jeg også  Og det er jo dem, der skal leve med titlen og barnet vænner sig jo bare til, at det er deres "navne".

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.