ano14316 skriver:
Altså her der har vi:
Mormor og Karrell
Farmor og Peter
Farfar og Ann
Anns forældre er også som bedste forældre til min kæreste, så hvad skal de kaldes?
Jeg synes det er så svært, for synes msåke det er lidt upersonligt at de ikke bliver kaldt noget..
tænkte man måske kunne have:
mormor og bedste far
Farmor og bedste far
farfar og bedste mor
hvordan synes i det ville fungere?
Bedstemor er jo en allround betegnelse for både mormor og morfar, ligesom bedstefar er det samme for morfar og farfar.
Jeg er selv bedstemor, og det har jeg valgt fordi jeg både har fået piger og en dreng, så mine børnebørn skal ikke komme op og diskutere over om jeg er det ene eller det andet, sådan som min kusine og jeg gjorde over min mormor/hendes farmor 
Min gamle x-svigermor som er farmor til min den ældste men ikke de to mindste, er altid blevet kaldt farmor Ruth, de to yngstes farmor, hedder Farmor Liese og da min svigerfar levede var han bare farfar, da der ikke var nogen anden i farfar i familien.
Min ældstes far og hans kone er morfar og mormor, og da de to yngstes far desværre er død, så er der ikke flere på den front heller, men han blev kaldt morfar Daddy af børnebørnene fordi den ældste altid kaldte ham for Daddy.
De to ældste af børnebørnene har ingen farmor og farfar selv, så her tror jeg det yngste barnebarns farmor og farfar nok har de titler helt automatisk.
Forvirret...helt sikkert.
Men bare familierne selv kan holde styr på det, så går det nok 

Kærligst
Sussie
Anmeld