1500 g i uge 33 = lille baby??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2011

PsychedeliC

Min søn var 1900 g ifølge 3d scanning i 31+3. Han vejede 4055g da han blev født 16 dage over tid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2011

Klara

Tak for alle gode svar!!

Jeg fik vendt det med manden og min mor også og vi tar det med ro... stoler overhoved ikke på min læge desværre (generelt set, ikke kun det her), og min mave har vokset og jeg har taget på i vægt som jeg nu skal, og den lille er meget aktiv i maven så tror heller ikke at det er noget galt.

Desuden er jeg lille og spinkel, og min kæreste er heller ikke det største og vi var begge små når vi blev født, så regner bestemt ikke med en 4-5 kg bebs

Men super fint at høre jeres erfaringer - man bliver så let bekymret når det gælder den lille guldklump

Anmeld

17. november 2011

banditten2011

Klara skriver:

Tak for alle gode svar!!

Jeg fik vendt det med manden og min mor også og vi tar det med ro... stoler overhoved ikke på min læge desværre (generelt set, ikke kun det her), og min mave har vokset og jeg har taget på i vægt som jeg nu skal, og den lille er meget aktiv i maven så tror heller ikke at det er noget galt.

Desuden er jeg lille og spinkel, og min kæreste er heller ikke det største og vi var begge små når vi blev født, så regner bestemt ikke med en 4-5 kg bebs

Men super fint at høre jeres erfaringer - man bliver så let bekymret når det gælder den lille guldklump

Vil bar lige sige at både mig og kæresten kun vejede omkring 2600g da vi blev født og min dreng i maven er blevet skudt til 3800g så tror ikk man ska regne med om man selv var stor eller lille

Anmeld

17. november 2011

Witt

Jeg er 29+2 i dag, og var til jordemoder i går og hun sagde at lillepigen lå ca på 1200 g og det var for en smule i underkanten sagde hun :/ ..

Men nu er jeg en meget lille pige, så det kunne også skyldes at jeg er så lille som jeg er :p .

Anmeld

17. november 2011

Klara

banditten2011 skriver:

Vil bar lige sige at både mig og kæresten kun vejede omkring 2600g da vi blev født og min dreng i maven er blevet skudt til 3800g så tror ikk man ska regne med om man selv var stor eller lille

Nej, jeg tror heller ikke automatisk man får en lille bare fordi man selv var/er lille, men har bare rigtig svært at forestille mig at jeg og min mand ville få en giga-baby

Du ved jo heller ikke om det passer med den vægt din bebs er blevt skudt til endnu, det bliver jo spændende at se!

Anmeld

17. november 2011

Ems30

Klara skriver:

Hej damer!

Nu sidder jeg her og er bekymret

Kommer lige fra 3. lægebesøg hvor alt egentlig gik fint. Lægen mærkede på maven og sagde at hun troede at baby vejer 1500-1700 g, men sagde ellers intet til det bare at alt var fint og fint hjertelyd osv...

Nu hvor jeg er kommet hjem synes jeg bare at vægten lyder meget lav og kan jo læse mig til at baby burde veje over de 2 kg...
Er I ikke enige i at det lyder meget lidt med 15-1700 g i uge 33+4??

Ved jo at det bare er et skøn, men er det ikke underligt at lægen ikke sagde noget til det når hun nu mener at han er så lille??

Han har ellers blevet vurderet til at være normal/lidt i den store ende til tidligere scanninger, men det er jo efter hånden rigtig lang tid siden..

Ved ikke helt hvad jeg skal gøre, skal først til JM i uge 36 (om 3 uger).
Skal siges at jeg ellers har det fint, og baby er meget aktiv i maven så jeg tror ikke at han har det dårligt på nogen måder, men blev bare bekymret ang størrelsen  

Hvad tror I??

Hvor meget er dit SF blevet målt til at være?

Anmeld

17. november 2011

Benjamins'mor

Min søn blev skønnet til 1200 g i uge 34, og var 3390 ved fødslen.

Anmeld

17. november 2011

Filippa & Liva

Du skal bestemt ikk være bekymret!

her blev lillepigen skønnet til 1500 g. i uge 32, hun vejede 3015 g. ved fødslen.

Anmeld

17. november 2011

SpunkenJo

Klara skriver:

Hej damer!

Nu sidder jeg her og er bekymret

Kommer lige fra 3. lægebesøg hvor alt egentlig gik fint. Lægen mærkede på maven og sagde at hun troede at baby vejer 1500-1700 g, men sagde ellers intet til det bare at alt var fint og fint hjertelyd osv...

Nu hvor jeg er kommet hjem synes jeg bare at vægten lyder meget lav og kan jo læse mig til at baby burde veje over de 2 kg...
Er I ikke enige i at det lyder meget lidt med 15-1700 g i uge 33+4??

Ved jo at det bare er et skøn, men er det ikke underligt at lægen ikke sagde noget til det når hun nu mener at han er så lille??

Han har ellers blevet vurderet til at være normal/lidt i den store ende til tidligere scanninger, men det er jo efter hånden rigtig lang tid siden..

Ved ikke helt hvad jeg skal gøre, skal først til JM i uge 36 (om 3 uger).
Skal siges at jeg ellers har det fint, og baby er meget aktiv i maven så jeg tror ikke at han har det dårligt på nogen måder, men blev bare bekymret ang størrelsen  

Hvad tror I??

Min dreng vejede 1700 gram da han blev født 32+1. Han var et par dage forinden skønnet til 1900 gram til en vægtskanning...... Men intet er jo absolut Måske lyder din læges skøn ikke af så meget, men mon ikke han havde sendt dig til en vægtskanning hvis der var noget at være bekymret for?

Anmeld

18. november 2011

Klara

Ems30 skriver:

Hvor meget er dit SF blevet målt til at være?

32,5 cm, så det er jo meget normalt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.