1500 g i uge 33 = lille baby??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.849 visninger
19 svar
0 synes godt om
15. november 2011

Klara

Hej damer!

Nu sidder jeg her og er bekymret

Kommer lige fra 3. lægebesøg hvor alt egentlig gik fint. Lægen mærkede på maven og sagde at hun troede at baby vejer 1500-1700 g, men sagde ellers intet til det bare at alt var fint og fint hjertelyd osv...

Nu hvor jeg er kommet hjem synes jeg bare at vægten lyder meget lav og kan jo læse mig til at baby burde veje over de 2 kg...
Er I ikke enige i at det lyder meget lidt med 15-1700 g i uge 33+4??

Ved jo at det bare er et skøn, men er det ikke underligt at lægen ikke sagde noget til det når hun nu mener at han er så lille??

Han har ellers blevet vurderet til at være normal/lidt i den store ende til tidligere scanninger, men det er jo efter hånden rigtig lang tid siden..

Ved ikke helt hvad jeg skal gøre, skal først til JM i uge 36 (om 3 uger).
Skal siges at jeg ellers har det fint, og baby er meget aktiv i maven så jeg tror ikke at han har det dårligt på nogen måder, men blev bare bekymret ang størrelsen  

Hvad tror I??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2011

maria_wlt

1500-1700 er lige lidt nok i uge 34.. Men vil dog sige at du skal tage det med ro da det "kun" er en læge der siger det..

Anmeld

15. november 2011

Frk Mig

Klara skriver:

Hej damer!

Kommer lige fra 3. lægebesøg hvor alt egentlig gik fint. Lægen mærkede på maven og sagde at hun troede at baby vejer 1500-1700 g, men sagde ellers intet til det bare at alt var fint og fint hjertelyd osv...

Nu hvor jeg er kommet hjem synes jeg bare at vægten lyder meget lav og kan jo læse mig til at baby burde veje over de 2 kg...

Ved jo at det bare er et skøn, men er det ikke underligt at lægen ikke sagde noget til det når hun nu mener at han er så lille??

Han har ellers blevet vurderet til at være normal/lidt i den store ende til tidligere scanninger, men det er jo efter hånden rigtig lang tid siden..

Skal siges at jeg ellers har det fint, og baby er meget aktiv i maven så jeg tror ikke at han har det dårligt på nogen måder, men blev bare bekymret ang størrelsen  

Hvad tror I??

Noah blev skudt af lægen til at veje 1600 g i uge 34 .. men han kom ud og vejede 3190 g .. og min jordemoder sagde at det kun er et skøn så det skulle man ikke tage så nøje .. hvis de mente at de var alt for små så blev man sendt til scanning for at se hvor store de er .. 

Anmeld

15. november 2011

Benjamins'mor

Benjamin blev kun skudt til 1250 g i uge 34. Og han vejede 3390 g ved fødslen.

Anmeld

15. november 2011

ModerNatur

Jeg synes også at du skal tage lægens vurderig med et gram salt.. Min læge vurderede min datter til at veje 1100 g. i uge 32.. Jeg studsede lidt over det, men da jeg skulle til jordemor ugen efter ville jg lige høre hendes vurdering inden jeg gik helt i panik.. Og hun sagde godt og vel 1500.. Hvilket er meget normalt.. Nej det er ikk kæmpe, men Celina vejede 3280 g. da hun blev født, og det er jo fint..

Anmeld

15. november 2011

Fru Aagaard

Min veninde blev sendt til scanning, fordi lægen havde skønnet den lille, og mente hun var for lille, men da hun kom til scanning, var den lille større og helt i normalen, af kurvene.

Tror ikke man skal tage lægernes skøn så bogstaveligt, da det kun er skøn og hvis de mente der var grund til bekymring, så sendte de dig til en scanning Men, kender det godt - alle de dejlige bekymringer om ens guldklump

Men, er du i tvivl, så ring da til din jordemoder og del bekymringerne? De er der jo for at hjælpe.

Anmeld

15. november 2011

Oliver,Troia&Wictor

jeg blev scannet i 34+1 og der vejede wictor 2100gr. da jeg var til jordemoder i 36+0 skønnede hun 2600gr. men til scanning i 37+2 vejede han kun 2410gr. skal så scannes imorgen hvor jeg er 39+0

så du skal ikke regne med de skøn du får.

Min den første blev skønnet til 3300gr. 39+0 og da jeg kom på fødegangen blev han skønnet til 3kg. men han vejede kun 2330gr.

så bare tag det roligt

Anmeld

15. november 2011

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Som de andre siger,kan man ikke regne med hvad ens egen læge vudere,i langt de fleste tilfælde.

Men når det så er sagdt,ville jeg nu ringe til min JM,og fortælle hende hvad lægen har skønnet den lille til,det er trods alt mere end 30% under gennemsnittet,som er rigtig meget,så kan hun jo vudere,om hun vil have dig ind,og mærke og evt. få dig scannet.

Anmeld

15. november 2011

MariaJulie

Klara skriver:

Hej damer!

Hvad tror I??

du skal ikke være så bekymret!

jeg fik afvide til alle mine scanninger at baby var for lille. 25% for lille faktisk, og skulle til undersøgelse hver 7. dag så de kunne tjekke at han havde det fint. han vejede altså 4000g da han blev født måske har han været for lille, og bare tog voldsomt på i vægt til sidst. det er ikke til at vide ellers så er de bare ikke så nøjagtige!

Anmeld

15. november 2011

twiggi

Du skal ikke være bekymret.. Min datter blev skønnet til 2700 gram i uge 39, hun er født 40+5 og vejede 4 kg.. De kan ikke sige størrelsen bare lige sådan...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.