FB . Min skønne fødsel af Magnus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2011

ano14316

Nessie skriver:

Kigger lige

hehe.. tak for de søde ord..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2011

TbCp

Stort tillykke

Anmeld

15. november 2011

ano14316

TbCp skriver:

Stort tillykke

Mange tak..

Anmeld

21. november 2011

ano14316

fortsættelse.....

Vi blev hentet af en portør på fødestuen og kørt til barselsgangen. Altså efter at portøren først ikke kunne finde ud af hvor vi skulle køres hen. For de havde sagt forkert på fødegangen - Typisk..

Vi fik en dejlig stor stue, men bad og toilet, som vi dog delte med nabo stuen. Men det var rigtig skønt at ligge der.

Kort efter vi er kommet spørger en sygeplejeske om jeg har tisset, nææ det havde jeg ikke, for skulle ikke tisse. Det tænker jeg så ikke mere over, før hun kommer igen et par timer senere og igen spørg, og jeg svare igen nej, for havde fået tømt blæren ved kateter under fødslen, da det kan hjælpe baby på plads, og jeg havde jo svedt helt vildt, så der kunne jo nærmest ikke være noget væske overhovedet. Hun forklare så at det er vigtigt at man tømmer blæren da det hjælper livmoderen med at trække sig sammen, så de har en regel om at man skal have tisset senest 4 timer efter fødslen. Og den tid var jo gået nu. Så derfor må jeg drikke en masse vand for at jeg kan tisse..
Så blæren skal være tom for at livmoderen kan trække sig sammen, derfor skal jeg drikke en masse vand for at fylde blæren, så jeg kan tømme den - Se det er sygehus logik, men det bliver meget værre senere med deres logik..

Vi bruger de første timer på barselsgangen på at ringe rundt til familie og venner og fortælle at vi er blevet forældre!

Vi havde på forhånd aftalt at vores aller nærmeste familie kunne komme og besøge os den første dag, og da der er to besøgstider kunne min familie komme i den ene og Nicolajs i den anden.

Så kl 15-16 får vi besøg af: Charlotte aka Mormor, Karrell aka bedstefar, Claus aka morfar, Asbjørn aka Onkel, Sine aka Moster, Dorte og John

Kl 19-20 kommer: Jette aka Farmor, Peter aka bedstefar, Torben aka farfar, Ann aka bedstemor, Simone aka. faster

Det var rigtig dejligt at se alle, og alle var helt vilde med ham. Dog var man utrolig fraværende, det var meget svært at koncentrere sig om noget som helst andet end Lillemanden.

Mens vi ligger på barselsgangen har jeg enormt dårlig mave og kan slet ikke holde på noget. Dette nævner jeg selvfølgelig for sygeplejeskerne da jeg synes det virkede underligt. At jeg ikke kunne holde på det.

omkring kl 20 får vi at vide at vi skal over på den anden barselsgang, da de lukker denne her, da der kun er os og et andet par. Det var eller rigtig hyggeligt og rart.

Vi pakker vores ting og bliver kørt afsted.

På den første stue vi bliver lagt ind på er der ikke eget bad og toilet, og jeg gør derfor igen opmærksom på mit problem, da jeg bestemt ikke har lyst til at skulle ud på gangen, hvis der sker uheld.

Vi bliver derfor flyttet til en anden stue hvor der så er toilet og bad.. SUPER!

I løbet af aftenen har jeg så et uheld, og er derfor rigtig glad for at vi fik en stue med toilet, for pludselig stof med der med blod og lort ned af benene og havde smerter pga. sygningerne og havde det rigtig elendigt og følte det meget nedværdigende, selvom der jo ikke var nogen der så det,
så kunne jeg slet ikke ha det.
Efter at have fået vasket mig og fået rent tøj på spørger jeg igen sygeplejeskerne om det er ok at jeg har det sådan. Og får at vide at det bare er det lavament jeg fik under fødslen der har virket længe på mig.
Men de ville lige drøfte det med en læge om morgenen.
Det var rigtig rart at høre at der ikke var noget galt.

Jeg fortrød dog om morgenen at jeg endnu engang havde spurgt, for lægen på mogenkonferrencen havde besluttet at vi skulle isoleres, da det muligvis kunne være en maveinfektion, selvom jeg jo ikke havde det dårligt overhovedet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.