Lyder denne navnesammensætning dum?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2011

Ciss

Jeg synes nu, at de udenlandske navne står meget godt til hinanden. Det er da et navn med stil!

Og bedre end hvis man erstatter Maddie med April!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Truddi skriver:

Jeg vil så godt have at min kæreste og jeg's lille pige (som kommer til April) skal hedder Maddie. Dog er jeg også vild med navnet Fleur- kæresten er ikke helt "all-in" endnu, meeen .. Lokker ham 

Mit spg er derfor... navnet: Maddie Fleur Peschardt.

Hvordan lyder det for jer? Jeg mener, lyder det for sært, nu da mit efternavn (Peschardt) i forvejen er lidt specielt?

Peschardt er fransk, ligesom navnet Fleur der jo betyder blomst 

Men bliver navnet for "udelandsk"? ... Ønsker jo ikke barnet skal mobbes el.l. over sit navn senere hen.

Mvh

Lea P. 

Det er rigtig fint. Maddie kommer jo af Madeleine - den franske form af Magdalena  

Fleur Madeleine(Maddie) Peschardt kunne også være ret fint. 

Nu er jeg selv en god blanding af lidt af hvert, og hele min familie er ret international. Så jeg er ikke så skræmt af "anderledes navne" eller udenlandske navne. Synes det er skønt man kan se/fornemme en persons aner og arv i navnet. 

Anmeld

17. november 2011

Pigent

Truddi skriver:

Jeg vil så godt have at min kæreste og jeg's lille pige (som kommer til April) skal hedder Maddie. Dog er jeg også vild med navnet Fleur- kæresten er ikke helt "all-in" endnu, meeen .. Lokker ham 

Mit spg er derfor... navnet: Maddie Fleur Peschardt.

Hvordan lyder det for jer? Jeg mener, lyder det for sært, nu da mit efternavn (Peschardt) i forvejen er lidt specielt?

Peschardt er fransk, ligesom navnet Fleur der jo betyder blomst 

Men bliver navnet for "udelandsk"? ... Ønsker jo ikke barnet skal mobbes el.l. over sit navn senere hen.

Mvh

Lea P. 

For det første kan jeg ikke lide hverken Maddie eller Fleur. 

Synes i skal give hende et mere normalt mellemnavn, hvad med

Maddie Emilia
Maddie Sofie
Maddie Kathrine
Maddie Viktoria
Maddie Louisa
Maddie Camilla
Maddie Alberte
Maddie Frederikke
Maddie Josefine  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.