Lyder denne navnesammensætning dum?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.630 visninger
12 svar
0 synes godt om
14. november 2011

Truddi

Jeg vil så godt have at min kæreste og jeg's lille pige (som kommer til April) skal hedder Maddie. Dog er jeg også vild med navnet Fleur- kæresten er ikke helt "all-in" endnu, meeen .. Lokker ham 

Mit spg er derfor... navnet: Maddie Fleur Peschardt.

Hvordan lyder det for jer? Jeg mener, lyder det for sært, nu da mit efternavn (Peschardt) i forvejen er lidt specielt?

Peschardt er fransk, ligesom navnet Fleur der jo betyder blomst 

Men bliver navnet for "udelandsk"? ... Ønsker jo ikke barnet skal mobbes el.l. over sit navn senere hen.

Mvh

Lea P. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2011

Mor til Mike

Truddi skriver:

Jeg vil så godt have at min kæreste og jeg's lille pige (som kommer til April) skal hedder Maddie. Dog er jeg også vild med navnet Fleur- kæresten er ikke helt "all-in" endnu, meeen .. Lokker ham 

Hvordan lyder det for jer? Jeg mener, lyder det for sært, nu da mit efternavn (Peschardt) i forvejen er lidt specielt?

Men bliver navnet for "udelandsk"? ... Ønsker jo ikke barnet skal mobbes el.l. over sit navn senere hen.

Mvh

Lea P. 

Synes det lyder meget royalt, og også meget fransk! Faktisk helt flot :p Som en lille prinsesse.. Jeg kan i hvert fald godt lide det, og det er jo "specielle" navne der hitter i øjeblikket, så er sikker på at hun ikke bliver den eneste i hendes omgangskreds der hedder noget specielt.

Anmeld

14. november 2011

Maja88

Truddi skriver:

Mvh

Lea P. 

jeg synes ikke det passer sammen...

men maddie er for mig meget engelsk og så 2 franske navne..

ej det klinger ikke i mine ører..

men er vild med både maddie og fleur..

så hvis de stod alene

Anmeld

14. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg synes det er rigtig flot  

Har også altid godt kunne lide Fleur, men det var et helt no go fra kæresten af

Anmeld

14. november 2011

Sille86

Syntes det er super sødt..

Anmeld

14. november 2011

Carslund

ikke lige efter min smag, men det vigtigste er også hvad I synes og hvad der passer til jeres familie

Anmeld

14. november 2011

lillemusen10

Kan rigtig godt lide det. Maddie klinger også lidt fransk, hvis man tænker det kommer af navnet Madeleine..

Et rigtigt prinsessenavn

Anmeld

14. november 2011

piadas

Truddi skriver:

Mvh

Lea P. 

Jeg ville måske vælge, at ét af navnene skal være dansk i stedet, så det lyder knap så udenlandsk....også med tanke på at fremtidige arbejdsgivere ikke sorterer fra med det samme bare ved at kigge på navnet.

Jeg er selv gift med en kurder fra Tyrkiet. Vores tre børn har alle et dansk og et kurdisk navn samt min mands kurdiske efternavn. Det har vi gjort med samme bagtanke, som jeg skriver ovenfor - selvom jeg håber, mine børn bliver bedømt på deres evner og ikke deres navn/hudfarve!

Anmeld

14. november 2011

DK

Hvis du ikke havde haft et fransk efternavn, så ville jeg synes at det lød som en stripper (ex. Fleur Jensen)

MEN, med dit meget fine franske efternavn og det fransk klingende Maddie, så synes jeg at Fleur er meget passende og super smukt!

Go for it

Anmeld

14. november 2011

lycly

Truddi skriver:

Mvh

Lea P. 

Jeg synes der er et navn for meget. Netop fordi de to sidste navne er meget specielle, og det første navn heller ikke er dansk. Fleur Peschardt eller Maddie Peschardt synes jeg lyder rigtig fint. Det bliver lidt "over the top" med alle 3 navne. Men kan godt forstå at du gerne vil have begge navne, det er nogle rigtige søde navne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.