Danmark kan også den med de helt unge forældre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

336 visninger
8 svar
0 synes godt om
15. februar 2009

Plysbjørnen

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2009

Tynen

Jeg så det godt i Nyhederne.
Det er altså ret vildt!

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal mene om det.
Hvem mener I står med ansvaret?

Anmeld

15. februar 2009

Plysbjørnen

Som jeg skrev inde på ØF, så er det vel et eller andet der er smuttet i opdragelsen når det sker så tidligt...

Jeg har ikke noget imod unge forældre, men det der er sgi for ungt igen... Personligt kunne jeg aldrig selv drømme om at tvinge min datter til en abort, men jeg tror nok jeg ville prøve at forklare hende fornuften ved en abort, selvom jeg af princip er imod aborter (der er min kæreste så ikke enig med mig)...

Men klart jeg mener det er forældrene den hænger ved...

Betina

Anmeld

16. februar 2009

Rasmine

Trold skriver:

Som jeg skrev inde på ØF, så er det vel et eller andet der er smuttet i opdragelsen når det sker så tidligt...

Jeg har ikke noget imod unge forældre, men det der er sgi for ungt igen... Personligt kunne jeg aldrig selv drømme om at tvinge min datter til en abort, men jeg tror nok jeg ville prøve at forklare hende fornuften ved en abort, selvom jeg af princip er imod aborter (der er min kæreste så ikke enig med mig)...

Men klart jeg mener det er forældrene den hænger ved...

Betina

Eh, er det forældrenes skyld?
Ved ikke hvornår I knaldede for første gang, men jeg var vist 14. Havde haft kæresten i et ½ års tid forinden (vi var sammen 2 år ialt)
I vores familie snakkede vi da ikke om sex, altså min mor sagde godt nok på et tidspunkt jeg skulle have p-piller, så det fik jeg.

Kan da godt følge tanken om at forældrene burde have hjulpet, vejledt, men måske har de ikke haft nogen anelse om at deres børn var seksuelt aktive.
Nu ved man vel heller ikke om det var f'ørste gang de knaldede?

Hvordan kan det være smuttet i opdragelsen?
-Husker da jeg selv var teenager...
Da skulle de gamle da ikke komme og kloge i noget!
Så er det altså svært, som forældre, at komme videre, tror jeg.

Anmeld

16. februar 2009

Plysbjørnen

Mebach skriver:

Eh, er det forældrenes skyld?
Ved ikke hvornår I knaldede for første gang, men jeg var vist 14. Havde haft kæresten i et ½ års tid forinden (vi var sammen 2 år ialt)
I vores familie snakkede vi da ikke om sex, altså min mor sagde godt nok på et tidspunkt jeg skulle have p-piller, så det fik jeg.

Kan da godt følge tanken om at forældrene burde have hjulpet, vejledt, men måske har de ikke haft nogen anelse om at deres børn var seksuelt aktive.
Nu ved man vel heller ikke om det var f'ørste gang de knaldede?

Hvordan kan det være smuttet i opdragelsen?
-Husker da jeg selv var teenager...
Da skulle de gamle da ikke komme og kloge i noget!
Så er det altså svært, som forældre, at komme videre, tror jeg.

Tja jeg var 18...

Men det må da et eller andet sted (i hvert fald efter min mening) være forældrene der har glemt at lære børnene om blomsten og bien... Og i det hele taget har glemt at sørge for prævention til børnene... Hvis ikke den hænger der hvor hænger den så...

På skolen??? Det kan da aldrig i livet blive skolens ansvar at børnene har prævention... men okay, noget kunne jo tyde på at børn skal have seksual undervisning allerede i 4-5 klasse for at undså sådan noget...

Betina

Anmeld

16. februar 2009

Helle30

Jeg synes egentlig, det er forkert at forsøge at placere skyld i sådan en sag hér.
Så skal det da være for at undgå, at det sker igen for andre.
Jeg tror, danske forældre gør, hvad de kan for at påvirke deres børn/unge til at tænke sig om, så de undgår uønsket graviditet og desuden kønssygdomme, men nogle gange må det jo gå galt.
Jeg har ikke helt forstået, hvorfor pigen holdt det hemmeligt. Var det fordi, hun gerne ville have barnet - eller var det mon sådan noget med, at hun bare ikke kunne få sig selv til at sige noget, og hvis man bare tier og lader som ingenting, så går det nok væk?
Når nu "skaden" er sket, så kan man jo bare håbe på, den megen omtale vil have den effekt, at andre seksuelt aktive unge tænker sig om en ekstra gang og passer ekstra på.
Faktisk så TROR jeg også, omtalen af denne sag er meget mere værd hvad angår skræk og advarsel end alverdens moralprædikener fra forældre og skolelærere. De dér voksne har altid ét eller andet i ærmet, man skal passe på, eller som man ikke må. Det er noget andet, når de kan se de fysiske beviser for, at det rent faktisk KAN gå galt.

- Helle

Anmeld

16. februar 2009

Helle30

Trold! Seksualundervisning ER en del af "de timeløse fag" allerede fra 4. klasse. Indholdet er beskrevet i faghæftet for "sundheds- og seksualundervisning og familiekundskab". Det er, efter min mening heller ikke et øjeblik for tidligt, idet mange piger allerede dér er meget udviklede og enkelte har fået menstruation.

- Helle

Anmeld

16. februar 2009

Plysbjørnen

Helle30 skriver:

Trold! Seksualundervisning ER en del af "de timeløse fag" allerede fra 4. klasse. Indholdet er beskrevet i faghæftet for "sundheds- og seksualundervisning og familiekundskab". Det er, efter min mening heller ikke et øjeblik for tidligt, idet mange piger allerede dér er meget udviklede og enkelte har fået menstruation.

- Helle

Okay det var jeg ikke klar over, ved bare at jeg havde det i 6. tror jeg...

Anmeld

16. februar 2009

Helle30

Trold skriver:

Okay det var jeg ikke klar over, ved bare at jeg havde det i 6. tror jeg...

Vi startede omkring 7. tror jeg, men det er altså ikke tidligt nok nu.
Det er ikke engang løgn, at pigerne udvikler sig tidligere og tidligere. Drengene har ikke forandre sig meget, synes jeg. Også derfor det er så svært, at have den slags undervisning med hele klassen; Det er en hjælp og godt for pigerne, mens man føler, det er et overgreb på drengene...
Nå, men ham hér har da ikke som sådan været bagud, kan man sige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.