Hjælp til drengenavn, hvor Emil skal være andet navn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.849 visninger
19 svar
0 synes godt om
14. november 2011

LykkeB

Min mand er fra Tyrkiet og vi skal derfor finde et navn, som vi både kan bruge i Danmark, men også i Tyrkiet. I starten snakkede vi meget om Elias, men min mand vil helst at navnet skal indebærer Emil, da det også er tyrkisk og man udtaler og skriver det på samme måde, det gør man ikke med Elias. 

Derfor vil vi gerne finde to navne, f.eks Carl Emil, Noah Emil, Viggo Emil, men er stadig ikke helt overbevist om de 3 navne vi har indtil videre, nok også fordi at jeg lige skal vænne mig til navnet Emil. Har i nogle navne hvor i synes at navnet Emil passer godt sammen med et andet navn? Navnet Emil skal helst være som andet navn. 

Håber i kommer med en masse ideer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2011

GitteC78

Ja det er da lidt svært.... Men her er da lidt ideer.

Mads Emil

Mikkel Emil

Johan Emil

Jakob Emil

Det gør det tit lidt svære at finde en navn som kan udtales begge steder. Jeg har en veninde fra Tyrkiet hendes søn hedder Mikail og hendes nevø hedder Jakob.

Anmeld

16. november 2011

Ciss

LykkeB skriver:

Min mand er fra Tyrkiet og vi skal derfor finde et navn, som vi både kan bruge i Danmark, men også i Tyrkiet. I starten snakkede vi meget om Elias, men min mand vil helst at navnet skal indebærer Emil, da det også er tyrkisk og man udtaler og skriver det på samme måde, det gør man ikke med Elias. 

Derfor vil vi gerne finde to navne, f.eks Carl Emil, Noah Emil, Viggo Emil, men er stadig ikke helt overbevist om de 3 navne vi har indtil videre, nok også fordi at jeg lige skal vænne mig til navnet Emil. Har i nogle navne hvor i synes at navnet Emil passer godt sammen med et andet navn? Navnet Emil skal helst være som andet navn. 

Jeg er ikke sikker på, hvilke navne som kan fungere på tyrkisk, men jeg kan jo prøve at komme med et par forslag alligevel...

Jonas Emil

Peter Emil

Karl Emil

Marius Emil

Leo Emil

Jens Emil

Max Emil

Victor Emil

Anmeld

18. november 2011

LykkeB

Tak for svarene, men tror ikke rigtig jeg kan komme videre med de navne der indebærer Emil lige nu. 

Hvis vi nu ser bortfra at der skal være Emil i navnet, men at det skal være et navn man både kan bruge i tyrkiet og i danmark, eller bare næsten, har i så ikke nogle ideer?

Anmeld

18. november 2011

Anastazia

Lucas Emil har altid været mit yndlings navn 

Anmeld

18. november 2011

Linekocemba

Min lillebror hedder emil elias Det jo så godt nok i omvendt rækkefølge af hvad du ønsker. Men elsker de to navne

Anmeld

18. november 2011

Rsa

Havde vi fået en dreng, havde han heddet Karl-Emil... Elsker det navn

Anmeld

18. november 2011

kirsti

jeg synes karl emil er sødt

Anmeld

18. november 2011

Zibi_84

Min søn hedder Johannes Emil  Ellers synes jeg at Max Emil er vildt stødt

Anmeld

18. november 2011

MissTas

LykkeB skriver:

Marius Emil

Noah Emil

Noam Emil

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.