Den søde tand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2011

K&S

Dk Lady skriver:

Jeg følger allerede flere af punkterne, men når der nu er tidspunkt på, så tænker jeg at det nok er nemmere at overholde og huske på at man får de alle 6 måltider, så det er jo genialt.

Spiser du alt slags kød eller er det noget bestemt ? Er der ikke noget med at det helst kun skal være magert kød ?

Jeg synes helt klart, det er nemmere at holde styr på, når der er tider på - det er også ca. de tidspunkter Anton spiser på

Vi køber magert kød - max. 10 % fedt, men det har vi nu altid gjort.

Vi spiser både hk. okse, hk. kylling, kyllingefilet, diverse fisk, fiskedeller og en sjælden gang hk. kalv/flæsk  Jeg gider ikke lave seperat mad til mig selv, så jeg spiser bare mindre kød end fx. manden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2011

heidi30

K&S skriver:

Det er det skam ikke

Jeg var til samtale med en sygeplejerske, der er tilknyttet mig læge, hun er også uddannet kostvejleder.

Morgen 6.00: 1 grovkrydderbolle (fra Netto, de er nøglehulsmærkede), 1 dl let yoghurt, 5 mandler.

Formiddag 9.00: 2 gulerødder

Frokost 12.00: 1 skive rugbrød med kyllingepålæg (det er fedtfattigt), peberfrugt og gerne andet grønt.

Eftermiddag 15.00: 1 skive groft knækbrød + 1-2 gulerødder (alt afhængig af sult)

Aften 17.30: 1/2 tallerken grove grøntsager (rodfrugter, kål, broccoli m.m. - helst ikk alm. salat, tomat, agurk m.m.), 1/4 tallerken kartofler, grove ris, grov pasta, groft brød, 1/4 tallerken kød.

Sen aften 21.00: 2 gulerødder, 5 mandler

Vand til alle måltider og gerne 1-2 glas imellem hver måltid  jo mere, du drikker - jo mere har du lyst til...! Jeg har aldrig været den store fan af vand, men kan virkelig føle tørst nu

Skulle have lyst til frugt, så max. 1 stykke om dagen (en banan tæller for 2).

Skulle du blive lækkersulten, så forsøg dig med mandler eller andre nødder, inden alt det usunde

Haps, den nupper jeg også lige 

Anmeld

14. november 2011

K&S

heidi30 skriver:

Haps, den nupper jeg også lige 

Anmeld

14. november 2011

Laura.

K&S skriver:

Jeg synes helt klart, det er nemmere at holde styr på, når der er tider på - det er også ca. de tidspunkter Anton spiser på

Vi køber magert kød - max. 10 % fedt, men det har vi nu altid gjort.

Vi spiser både hk. okse, hk. kylling, kyllingefilet, diverse fisk, fiskedeller og en sjælden gang hk. kalv/flæsk  Jeg gider ikke lave seperat mad til mig selv, så jeg spiser bare mindre kød end fx. manden

Ja, det tror jeg også det er..

Anmeld

17. november 2011

kiwilouise

K&S skriver:

Det er det skam ikke

Jeg var til samtale med en sygeplejerske, der er tilknyttet mig læge, hun er også uddannet kostvejleder.

Morgen 6.00: 1 grovkrydderbolle (fra Netto, de er nøglehulsmærkede), 1 dl let yoghurt, 5 mandler.

Formiddag 9.00: 2 gulerødder

Frokost 12.00: 1 skive rugbrød med kyllingepålæg (det er fedtfattigt), peberfrugt og gerne andet grønt.

Eftermiddag 15.00: 1 skive groft knækbrød + 1-2 gulerødder (alt afhængig af sult)

Aften 17.30: 1/2 tallerken grove grøntsager (rodfrugter, kål, broccoli m.m. - helst ikk alm. salat, tomat, agurk m.m.), 1/4 tallerken kartofler, grove ris, grov pasta, groft brød, 1/4 tallerken kød.

Sen aften 21.00: 2 gulerødder, 5 mandler

Vand til alle måltider og gerne 1-2 glas imellem hver måltid  jo mere, du drikker - jo mere har du lyst til...! Jeg har aldrig været den store fan af vand, men kan virkelig føle tørst nu

Skulle have lyst til frugt, så max. 1 stykke om dagen (en banan tæller for 2).

Skulle du blive lækkersulten, så forsøg dig med mandler eller andre nødder, inden alt det usunde

den nupper jeg også lige

må jeg spørge hvorfor du siger helst ingen salat, tomat og agurk?

Anmeld

17. november 2011

K&S

kiwilouise skriver:

den nupper jeg også lige

må jeg spørge hvorfor du siger helst ingen salat, tomat og agurk?

Fordi det indeholder rigtig meget vand og ikke specielt mange næringsstoffer, det giver mæthedsfornemmelse her og nu, men holder ikke længe - det gør de grove grøntsager :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.