Den søde tand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.147 visninger
15 svar
0 synes godt om
13. november 2011

henh01

Hvor kan man få fjernet den søde tand henne?? Tandlægen kiggede meget mærkeligt på mig da jeg spurgte om ikke de kunne tage den med i faldet..

Ej er der nogle der har prøvet arkupunktur mod sukker eller andre metoder der har virket - nu man tilsyneladende ikke har nogen rygrad?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2011

K&S

henh01 skriver:

Hvor kan man få fjernet den søde tand henne?? Tandlægen kiggede meget mærkeligt på mig da jeg spurgte om ikke de kunne tage den med i faldet..

Ej er der nogle der har prøvet arkupunktur mod sukker eller andre metoder der har virket - nu man tilsyneladende ikke har nogen rygrad?

Jeg har altid haft en MEGET sød tand, men jeg har de sidste 14 dage haft stor succes med at holde mig fra det søde (med få undtagelser ved en fødselsdag).

Jeg drikker kun vand og spiser 6 måltider om dagen, så jeg ikke når at blive ALT for sulten i løbet af dagen.

Jeg holder mig fra alt frugt, da det indeholder frugtsukker, som er med til at bibeholde ens høje blodsukkertal og derved trang til søde sager.

Hvis du er interesseret, vil jeg gerne skrive, præcis hvad jeg spiser i løbet af en dag, jeg tabte 2½ kg. den første uge  og jeg slutter den 2. uge nu og kan mærke min vinterjakke er blevet løsere...

Anmeld

13. november 2011

henh01

K&S skriver:

Jeg har altid haft en MEGET sød tand, men jeg har de sidste 14 dage haft stor succes med at holde mig fra det søde (med få undtagelser ved en fødselsdag).

Jeg drikker kun vand og spiser 6 måltider om dagen, så jeg ikke når at blive ALT for sulten i løbet af dagen.

Jeg holder mig fra alt frugt, da det indeholder frugtsukker, som er med til at bibeholde ens høje blodsukkertal og derved trang til søde sager.

Hvis du er interesseret, vil jeg gerne skrive, præcis hvad jeg spiser i løbet af en dag, jeg tabte 2½ kg. den første uge  og jeg slutter den 2. uge nu og kan mærke min vinterjakke er blevet løsere...

Hvis ikke det er for besværligt for dig så må du MEGET gerne

Anmeld

13. november 2011

K&S

henh01 skriver:

Hvis ikke det er for besværligt for dig så må du MEGET gerne

Det er det skam ikke

Jeg var til samtale med en sygeplejerske, der er tilknyttet mig læge, hun er også uddannet kostvejleder.

Morgen 6.00: 1 grovkrydderbolle (fra Netto, de er nøglehulsmærkede), 1 dl let yoghurt, 5 mandler.

Formiddag 9.00: 2 gulerødder

Frokost 12.00: 1 skive rugbrød med kyllingepålæg (det er fedtfattigt), peberfrugt og gerne andet grønt.

Eftermiddag 15.00: 1 skive groft knækbrød + 1-2 gulerødder (alt afhængig af sult)

Aften 17.30: 1/2 tallerken grove grøntsager (rodfrugter, kål, broccoli m.m. - helst ikk alm. salat, tomat, agurk m.m.), 1/4 tallerken kartofler, grove ris, grov pasta, groft brød, 1/4 tallerken kød.

Sen aften 21.00: 2 gulerødder, 5 mandler

Vand til alle måltider og gerne 1-2 glas imellem hver måltid  jo mere, du drikker - jo mere har du lyst til...! Jeg har aldrig været den store fan af vand, men kan virkelig føle tørst nu

Skulle have lyst til frugt, så max. 1 stykke om dagen (en banan tæller for 2).

Skulle du blive lækkersulten, så forsøg dig med mandler eller andre nødder, inden alt det usunde

Anmeld

14. november 2011

3rollinger

henh01 skriver:

Hvis du finder ud af hvor den sidder, maa du gerne lige sige til .

Jeg har en veninde der er akupunktør og hun satte en dag nåle i mine ører, hvor vi  kom ind på emnet og hun tilfældigvis havde nogen med i tasken.

Måske var det den tilfældige måde, måske det var noget andet, men for mig virkede det overhovedet ikke. Jeg havde lige så meget lyst til søde sager som før.

Anmeld

14. november 2011

Laura.

K&S skriver:

Det er det skam ikke

Jeg var til samtale med en sygeplejerske, der er tilknyttet mig læge, hun er også uddannet kostvejleder.

Morgen 6.00: 1 grovkrydderbolle (fra Netto, de er nøglehulsmærkede), 1 dl let yoghurt, 5 mandler.

Formiddag 9.00: 2 gulerødder

Frokost 12.00: 1 skive rugbrød med kyllingepålæg (det er fedtfattigt), peberfrugt og gerne andet grønt.

Eftermiddag 15.00: 1 skive groft knækbrød + 1-2 gulerødder (alt afhængig af sult)

Aften 17.30: 1/2 tallerken grove grøntsager (rodfrugter, kål, broccoli m.m. - helst ikk alm. salat, tomat, agurk m.m.), 1/4 tallerken kartofler, grove ris, grov pasta, groft brød, 1/4 tallerken kød.

Sen aften 21.00: 2 gulerødder, 5 mandler

Vand til alle måltider og gerne 1-2 glas imellem hver måltid  jo mere, du drikker - jo mere har du lyst til...! Jeg har aldrig været den store fan af vand, men kan virkelig føle tørst nu

Skulle have lyst til frugt, så max. 1 stykke om dagen (en banan tæller for 2).

Skulle du blive lækkersulten, så forsøg dig med mandler eller andre nødder, inden alt det usunde

uuh.. dén "låner" jeg også lige.

Må lige spørge.... spiser du noget pållæg til knækbrødet eller skal det spises bart ?

Anmeld

14. november 2011

K&S

Dk Lady skriver:

uuh.. dén "låner" jeg også lige.

Må lige spørge.... spiser du noget pållæg til knækbrødet eller skal det spises bart ?

Helt helt i orden

Jeg spise det bare bart  men det behøver ikke være knækbrød - men bare groft brød eller groev grøntsager

Anmeld

14. november 2011

Lone Jakobsen

har lige læst en bog der hedder "slip sukkervanen" den var faktisk rigtigt god og indeholdt mange gode råd. bla. en 8 ugers "afrusnings kur" og en opskrift på en kage uden hverken sukker eller mel.

Anmeld

14. november 2011

Laura.

K&S skriver:

Helt helt i orden

Jeg spise det bare bart  men det behøver ikke være knækbrød - men bare groft brød eller groev grøntsager

Jeg følger allerede flere af punkterne, men når der nu er tidspunkt på, så tænker jeg at det nok er nemmere at overholde og huske på at man får de alle 6 måltider, så det er jo genialt.

Spiser du alt slags kød eller er det noget bestemt ? Er der ikke noget med at det helst kun skal være magert kød ?

Anmeld

14. november 2011

Philla

henh01 skriver:

Hej. jeg har engang fået sat nåle i øret (skulle gå dem i noget tid). Det tog sukkertrangen, men jeg var også stædig samtidig. Så om det var nålene der hjalp eller min stædighed ved jeg ikke. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.