Spørgsmål til udstyr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2011

Nessie

Babyalarmen har været uundværlig her. Daniel sover udenfor i haven, og jeg kan ikke høre ham ellers. Når vi har været i mødregruppe eller på besøg har den også været god, da han ikke altid kan stå hvor man lige kan høre ham.

Ammepuden brugte jeg en del, både mens jeg ammede, og mens han fik flaske.

Skråstol med legetøj på hvor dejlig at have, så han lige kunne sidde i den mens jeg var i bad, og når vi spiste, ellers græd han hele tiden, men vi kunne lige sidde og vippe ham, så vi kunne få mandro

Vi havde ikke et decideret aktivitetstæppe, men købte et (billigt) plasikstativ hvor der hang legetøj på, som kunne skiftes ud som man nu havde lyst, og da han blev større fik han meget tid til at gå med at flytte rundt på det.

Vi fik en bæresele, men brugte den faktisk kun da vi var på ferie i USA. Jeg kunne ikke holde til at have den på, så det blev farmand der gik rundt med den, men herhjemme var han nærmest altid i barnevogn når vi var på tur.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2011

SpunkenJo

-Sigrid- skriver:

Uh, fornemt  - det skal jeg vist lige snakke med gemalen om

Det er den her; 

Syntes den er så fin, og følger med så den stadig er sjov og lege med når de er 2 år, og så kan man jo selv købe det legetøj man gerne vil have

Ja den er da smart

Jeg købte Novaen i Sverige til 600 kr, så det var næsten halv pris
- Der kan spares penge på den anden side af sundet.....

Anmeld

13. november 2011

-Sigrid-

SpunkenJo skriver:

Ja den er da smart

Jeg købte Novaen i Sverige til 600 kr, så det var næsten halv pris
- Der kan spares penge på den anden side af sundet.....

Det lyder fornemt, men jeg bor i Esbjerg, så der er liiiidt langt derover - her tager vi til tyskland! 

Anmeld

13. november 2011

-Sigrid-

Nessie skriver:

Babyalarmen har været uundværlig her. Daniel sover udenfor i haven, og jeg kan ikke høre ham ellers. Når vi har været i mødregruppe eller på besøg har den også været god, da han ikke altid kan stå hvor man lige kan høre ham.

Ammepuden brugte jeg en del, både mens jeg ammede, og mens han fik flaske.

Skråstol med legetøj på hvor dejlig at have, så han lige kunne sidde i den mens jeg var i bad, og når vi spiste, ellers græd han hele tiden, men vi kunne lige sidde og vippe ham, så vi kunne få mandro

Vi havde ikke et decideret aktivitetstæppe, men købte et (billigt) plasikstativ hvor der hang legetøj på, som kunne skiftes ud som man nu havde lyst, og da han blev større fik han meget tid til at gå med at flytte rundt på det.

Vi fik en bæresele, men brugte den faktisk kun da vi var på ferie i USA. Jeg kunne ikke holde til at have den på, så det blev farmand der gik rundt med den, men herhjemme var han nærmest altid i barnevogn når vi var på tur.

Mange tak for svar

Har fået rigtig mange gode svar, gode indput, der er meget at snakke med kæresten om (eller egentlig bare sige til ham at sådan vil jeg gerne have det )

Anmeld

13. november 2011

Nessie

-Sigrid- skriver:

Mange tak for svar

Har fået rigtig mange gode svar, gode indput, der er meget at snakke med kæresten om (eller egentlig bare sige til ham at sådan vil jeg gerne have det )

Jeps, mænd skal bare have at vide hvad man gerne vil have

Det har de det vist også bedst med

Anmeld

13. november 2011

-Sigrid-

Nessie skriver:

Jeps, mænd skal bare have at vide hvad man gerne vil have

Det har de det vist også bedst med

Tror Peder ville få koldsved hvis han skulle i babysam alene og "lige købe det sidste", uden jeg havde fortalt ham præcis hvad - især hvis jeg bad ham købe et par lagner og en god sut eller noget i den stil - noget den mindste smugle abstragt ville være ondt

Anmeld

13. november 2011

Nessie

-Sigrid- skriver:

Tror Peder ville få koldsved hvis han skulle i babysam alene og "lige købe det sidste", uden jeg havde fortalt ham præcis hvad - især hvis jeg bad ham købe et par lagner og en god sut eller noget i den stil - noget den mindste smugle abstragt ville være ondt

Åh ja. Det eneste manden har købt uden at jeg har været indblandet er noget tøj fra FCK. Og ja, det var så en smule småt

Anmeld

13. november 2011

-Sigrid-

Nessie skriver:

Åh ja. Det eneste manden har købt uden at jeg har været indblandet er noget tøj fra FCK. Og ja, det var så en smule småt

Haha sejt  

Tror Peder han har insisteret på en body str 56 med dinoer på, ellers har han vist heller ikke købt så meget... Han valgte mønsteret på vores voksi? 

Anmeld

13. november 2011

Isabella_mor

-Sigrid- skriver:

Hvor nødvendigt er babyalarm?

Hvor nødvendigt er ammepude?

Hvor nødvendigt er skråstol?

Og hvor nødvendig er aktivitetslegetøj? (Sådan den hvor de ligger på ryggen og kigger på fine ting på en bøjle)

Er der nogle ting I vil foreslå, og er der nogle ting I mener er unødvendigt? 

det er meget forskelligt.. 

da jeg ammede i starten havde jeg ikke nogen ammepude, det fandt jeg så ud af at jeg virkelig fik brug for pga jeg sad enormt dårligt med ham uden ammepude... så det var et must for en mor der ammer. så man ikke får ondt i skuldre og ryg..  især hvis man har små bryster som jeg har, fordi at barnet skal holdes oppe..

en baby alarm er dejlig at have, så der skal man finde en der passer til de behov man har. skal baby sove ude er det en god ide. og hvis det er baby skal have sit eget værelse og det måske er rart for jer at kunne høre hvis babyen er vågen.. villads har sovet på sit eget værelse i ca 6 mdr nu. og jeg har babyalarm på ham hver nat fordi jeg er bange for ikke at vågne når han vågner.. og det syntes jeg vil være enormt ubehageligt, samt at nu sover han nede i gården og det har han gjort i en måneds tid nu, og der er det virkelig dejligt at have en alarm på ham så jeg ikke skal pendle mellem 2 sal og gården hele tiden..  jeg kan se ham fra vinduet og så er alarmen på ham.. og så kan jeg jo lige få ordnet nogle ting imens han sover. uden at være bekymret for om jeg kan høre ham.

skråstol syntes jeg ikke var så nødvendig, men det var nok også fordi at vi havde en han bare ikke sad særlig godt i syntes jeg.. havde vi haft en i stil med en baby björn bouncer så tror jeg det havde været et hit. men de der billige klassiske nogle er jeg slet ikke fan af..

aktivitetslegetøj er meget nødvendig fordi at det lærer barnet at blive bevidst om sig selv, hvor imod hvis et barn der bare ligger og glor direkte op i loftet ikke har noget der fanger interessen, og derved måske udvilkes senere end hvis der havde været noget legetøj der ville hjælpe med at gøre barnet bevidst om sine arme og hænder og ben.. og der hjælper legetøj i en aktivitetsbøjle rigtig godt..

og der kan du jo også have barnet på maven og så med bøjlen foran så barnet rækker ud efter legetøjet, og får derved styrket de store muskler og undgår samtidig et fladt kranium hvis barnet ligger for meget på ryggen, de siger helst om på maven i alle de vågne timer.. og det kan barnet allerede begynde på stille og roligt efter en lille uge til to's tid. men der vil jeg sige at legetøj er nok det vigtigste at have.. 

Anmeld

13. november 2011

SpunkenJo

-Sigrid- skriver:

Det lyder fornemt, men jeg bor i Esbjerg, så der er liiiidt langt derover - her tager vi til tyskland! 

Tyskland sku være ligeså billigt

Go shoppelyst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.