Deltids-sygemelding!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2011

CmarianN

Nitz - <3 David skriver:

Ja de kan sagtens overleve.. Men det er hårdt arbejde.. og det var bestemt ik sådan jeg havde "forventet" af blive mor.. man føler lidt at det er sygehusets baby..
Men man må jo bare se frem ad.. og tænke på hvor godt det er at vi har sådan et godt sygehusvæsen.. Hvis vi havde levet i et fattigt land eller et sted hvor man selv skulle batale, så havde vi nok haft det svært.. Men så snart man er over uge 30 så er overlevelses chancen stort set 100%.. Kun hvis de fødes med fx. dårligt hjerte eller lignende er der risiko for at de ikke klare den..
Jeg fik faktis utrolig meget ros at et par sygeplejesker igår.. De syns jeg er utrolig sej til alle de ting jeg skal sørge for.. de sagde at der er mange der "lukker" ned i sådan en situation.. Nogle mødre kan ikke engang skifte deres baby efter 14 dage.. Men jeg er med til det hele.. og det syns hun var super flot at jeg er kommet så hurtigt ind i det hele..
Han ligger med noget der hedder en cpap.. (en der stabilisere lungerne) De afprøver så en ny "hjelm/hue" på David.. og der er mange af sygeplejerskerne der ikke har prøvet den før,, så jeg "underviser" tit nogle i at sætte den på.. for de har kun prøvet/set det på en dukke..

Du dejligt du bare går ind i det så sejhudet  Men for mig ville der heller ikke være andre muligheder.

Hvad skal den "hjelm" han har på gøre godt for?

Hvor lang tid forventes det så han skal have cpap (eller hva det hed?)?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2011

Nitz - <3 David

CmarianN skriver:

hhho

Du dejligt du bare går ind i det så sejhudet  Men for mig ville der heller ikke være andre muligheder.

Hvad skal den "hjelm" han har på gøre godt for?

Hvor lang tid forventes det så han skal have cpap (eller hva det hed?)?

Den hjelm holder hans cpap..
Det er meget forskelligt hvor længe de skal ha cpap på.. når lungerne kan klare at trække vejret uden han blir forpustet eller træt.. han skal trappes langsomt ud af den.. med flere og flere pauser fra den hver dag..
Det er derfor man giver lungemodner hvis der er risiko for at man føder før tid.. jeg fik lungemodner 6-7 timer før fødslen.. men det havde ik nået at virke.. det skal ha min. 12 timer før..

Anmeld

19. november 2011

CmarianN

Nitz - <3 David skriver:

Den hjelm holder hans cpap..
Det er meget forskelligt hvor længe de skal ha cpap på.. når lungerne kan klare at trække vejret uden han blir forpustet eller træt.. han skal trappes langsomt ud af den.. med flere og flere pauser fra den hver dag..
Det er derfor man giver lungemodner hvis der er risiko for at man føder før tid.. jeg fik lungemodner 6-7 timer før fødslen.. men det havde ik nået at virke.. det skal ha min. 12 timer før..

Når Oki, sådan :-) håber alt kommer til at gå vel. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.