Deltids-sygemelding!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.707 visninger
12 svar
0 synes godt om
13. november 2011

CmarianN

Hej piger!

Så er det lige blevet tid til en opdate fra mig 

Håber I alle har det godt?!

Jeg selv er pga situationen med mine hænder, blevet deltids-sygemeldt, det trådte i kraft fra i Onsdags.

Det betyder jeg arbejder 4 timer dagligt nu. Noget mere overskueligt!

Håber jeg kan klare mig helt frem til juleferien med det, så jeg kan gå på barsel med oprejst pande og så kan jeg sige jeg har gjort ALT hvad jeg kan og kæmpet til det sidste 

I morgen skal vi scannes. Stadig pga mine hænder, men også for at følge Juniors udvikling.

Til JM i Fredags blev min SF målt til 31 og er i dag 29+1. Men okay, det KAN jo være hun har målt 1 cm. forkert? Jeg ser i hvert fald ikke så allamerende på det. Men naturligvis skal vi da se om Junior er vokset med raketfart og om det har noget med sagen at gøre.

Smider lige et mavebillede ind hvor jeg er 29+0.

Synes der er sket en del og jeg vil da sige 98% af alle kommentar jeg får lyder på om jeg enten snart er på vej til at ploppe junior ud eller om jeg ikke er på vej på barsel  (Så spørg da hvor langt jeg er henne, i stedet for alle de antagelser - tsk )....

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2011

TbCp

Hvor er det godt at du kan drosle lidt ned på arbejdet!

Rigtig fin mave du har fået dig

Anmeld

15. november 2011

CmarianN

TbCp skriver:

Hvor er det godt at du kan drosle lidt ned på arbejdet!

Rigtig fin mave du har fået dig

Ja det er faktisk en lettelse og gør det mere overskueligt det hele - og tak 

Anmeld

16. november 2011

Møn-Mor

Godt du har fået en deltidssygemelding, så kan det give dig lidt ro at vide, at det dagene ikke er så lange .

/Winnie

Anmeld

16. november 2011

CmarianN

Møn-Mor skriver:

Godt du har fået en deltidssygemelding, så kan det give dig lidt ro at vide, at det dagene ikke er så lange .

/Winnie

ja helt sikkert 

Anmeld

16. november 2011

kekp

CmarianN skriver:

Hej piger!

Så er det lige blevet tid til en opdate fra mig 

Håber I alle har det godt?!

Jeg selv er pga situationen med mine hænder, blevet deltids-sygemeldt, det trådte i kraft fra i Onsdags.

Det betyder jeg arbejder 4 timer dagligt nu. Noget mere overskueligt!

Håber jeg kan klare mig helt frem til juleferien med det, så jeg kan gå på barsel med oprejst pande og så kan jeg sige jeg har gjort ALT hvad jeg kan og kæmpet til det sidste 

I morgen skal vi scannes. Stadig pga mine hænder, men også for at følge Juniors udvikling.

Til JM i Fredags blev min SF målt til 31 og er i dag 29+1. Men okay, det KAN jo være hun har målt 1 cm. forkert? Jeg ser i hvert fald ikke så allamerende på det. Men naturligvis skal vi da se om Junior er vokset med raketfart og om det har noget med sagen at gøre.

Smider lige et mavebillede ind hvor jeg er 29+0.

Synes der er sket en del og jeg vil da sige 98% af alle kommentar jeg får lyder på om jeg enten snart er på vej til at ploppe junior ud eller om jeg ikke er på vej på barsel  (Så spørg da hvor langt jeg er henne, i stedet for alle de antagelser - tsk )....

Sikke en fin mave

Det må være en lettelse at have fået en deltidssygemelding når du har det sådan. 4 timer er da noget lettere at overskue

Anmeld

17. november 2011

CmarianN

kekp skriver:

Sikke en fin mave

Det må være en lettelse at have fået en deltidssygemelding når du har det sådan. 4 timer er da noget lettere at overskue

Tusind tak og ja, det har du fuldstændig ret i 

Anmeld

17. november 2011

Nitz - <3 David

Hvor er det da skønt at du kan "nøjes" med at arbejde 4 timer.. Om ik andet så har du da ihvertfald kæmpet din kamp for at holde det ud..

Sikke en fin mavse du render rundt med.. Kan da godt forstå folk tror du snart skal på barsel..

Æv hvor ville jeg ønske jeg stadig ku gå og strutte med min..
Men det går trods alt frem ad med David.. Han er begyndt at spise op, og har taget fint på de sidste 4 dage.. igår var han 10g fra fødselsvægten.. De siger at de normalt rammer fødselsvægten når de er 10-14 dage.. Og igår var han 10 dage.. Han blir så kun vejet hver anden dag.. så idag sgu han gerne ha ramt den..

Anmeld

17. november 2011

CmarianN

Nitz - <3 David skriver:

Hvor er det da skønt at du kan "nøjes" med at arbejde 4 timer.. Om ik andet så har du da ihvertfald kæmpet din kamp for at holde det ud..

Sikke en fin mavse du render rundt med.. Kan da godt forstå folk tror du snart skal på barsel..

Æv hvor ville jeg ønske jeg stadig ku gå og strutte med min..
Men det går trods alt frem ad med David.. Han er begyndt at spise op, og har taget fint på de sidste 4 dage.. igår var han 10g fra fødselsvægten.. De siger at de normalt rammer fødselsvægten når de er 10-14 dage.. Og igår var han 10 dage.. Han blir så kun vejet hver anden dag.. så idag sgu han gerne ha ramt den..

Hehe tak  Ja jeg er blevet stor og frygter da kun den sidste tid - hehe!

Kan GODT forstå du hellere ville have ham i maven endnu, det er der ikke noget at sige til.

Men jeg er virkelig glad for, at høre det går så fint frem med ham. Det er sådanne dejlige historier der gør, at man kan overskue hvis man skulle føde før tid - fordi man har hørt (fra dig) at de kan overleve 

Selvføgelig er intet i jeres situation optimalt, men I får da det bedste ud af det. Jeg synes I er seje og ikke mindst lille-manden  

Glæder mig til, at følge ham lang tid frem endnu 

Anmeld

17. november 2011

Nitz - <3 David

CmarianN skriver:

Hehe tak  Ja jeg er blevet stor og frygter da kun den sidste tid - hehe!

Kan GODT forstå du hellere ville have ham i maven endnu, det er der ikke noget at sige til.

Men jeg er virkelig glad for, at høre det går så fint frem med ham. Det er sådanne dejlige historier der gør, at man kan overskue hvis man skulle føde før tid - fordi man har hørt (fra dig) at de kan overleve 

Selvføgelig er intet i jeres situation optimalt, men I får da det bedste ud af det. Jeg synes I er seje og ikke mindst lille-manden  

Glæder mig til, at følge ham lang tid frem endnu 

Ja de kan sagtens overleve.. Men det er hårdt arbejde.. og det var bestemt ik sådan jeg havde "forventet" af blive mor.. man føler lidt at det er sygehusets baby..
Men man må jo bare se frem ad.. og tænke på hvor godt det er at vi har sådan et godt sygehusvæsen.. Hvis vi havde levet i et fattigt land eller et sted hvor man selv skulle batale, så havde vi nok haft det svært.. Men så snart man er over uge 30 så er overlevelses chancen stort set 100%.. Kun hvis de fødes med fx. dårligt hjerte eller lignende er der risiko for at de ikke klare den..
Jeg fik faktis utrolig meget ros at et par sygeplejesker igår.. De syns jeg er utrolig sej til alle de ting jeg skal sørge for.. de sagde at der er mange der "lukker" ned i sådan en situation.. Nogle mødre kan ikke engang skifte deres baby efter 14 dage.. Men jeg er med til det hele.. og det syns hun var super flot at jeg er kommet så hurtigt ind i det hele..
Han ligger med noget der hedder en cpap.. (en der stabilisere lungerne) De afprøver så en ny "hjelm/hue" på David.. og der er mange af sygeplejerskerne der ikke har prøvet den før,, så jeg "underviser" tit nogle i at sætte den på.. for de har kun prøvet/set det på en dukke..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.