Erfaringer med hindeløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20.273 visninger
23 svar
0 synes godt om
13. november 2011

S-anne

Hej damer

Jeg har fået tid til hindeløsning 41+0 - det er på lørdag. Nu er jeg lidt nysgerring efter hvor godt det virker. Jeg håber jo at fødslen starter op lige med det samme, men det kunne være fint med lidt input fra jer så jeg kan afstemme mine forventninger med virkeligheden...

...altså allerhelst må fødslen jo gerne bare starte nu!

På forhånd tak - Sanne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2011

jette1983

Jeg opper den lige da jeg selv har en tid til hindeløsning 41+0, synes bare jeg har hørt at det tit ikke hjælper noget?

Anmeld

14. november 2011

S-anne

hmm håber ikke du har ret

Jeg har en veninde som fik lavet hindeløsning 2 uger før tid - med god effekt. Vi må se om der er nogen derude.

Anmeld

14. november 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

S-anne skriver:

hmm håber ikke du har ret

Jeg har en veninde som fik lavet hindeløsning 2 uger før tid - med god effekt. Vi må se om der er nogen derude.

Jeg følger lige med her 

Har læst et sted, at man skal være lidt åben - 1 cm ca. for at få noget ud af det. Men har også læst, at de fleste føder 1-2 dage efter hindeløsning. 

Anmeld

14. november 2011

Holbæktrunten

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg følger lige med her 

Har læst et sted, at man skal være lidt åben - 1 cm ca. for at få noget ud af det. Men har også læst, at de fleste føder 1-2 dage efter hindeløsning. 

Det er rigtigt at man skal bvære ca en finger åben for at de kan foretage hindeløsningen... De skal op med fingeren gennem livmoderhalsen og køre den rundt i kanten, således at hinderne løsnes lidt...

Jeg fik foretaget det på sygehuset... Det var ikke videre behageligt, blødte lidt efterfølgende, og der skete ikke en skid, før efter 4 dage med div igangsættelsesforsøg 

Der er forøvrigt heller ikke noget videnskabeligt der understøtter at hindeløsning er effektivt... men det er da et forsøg værd 

Anmeld

14. november 2011

Dut-ugle

Profilbillede for Dut-ugle

Jeg fik en hindeløsning om middagen den 29/3 og fødte min søn om morgenen den 30/3  Så det virkede rigtig godt på mig

Anmeld

14. november 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Holbæktrunten skriver:

Det er rigtigt at man skal bvære ca en finger åben for at de kan foretage hindeløsningen... De skal op med fingeren gennem livmoderhalsen og køre den rundt i kanten, således at hinderne løsnes lidt...

Jeg fik foretaget det på sygehuset... Det var ikke videre behageligt, blødte lidt efterfølgende, og der skete ikke en skid, før efter 4 dage med div igangsættelsesforsøg 

Der er forøvrigt heller ikke noget videnskabeligt der understøtter at hindeløsning er effektivt... men det er da et forsøg værd 

Tak! Jeg synes også at have hørt en hel del delte meninger omkring det. 

Anmeld

14. november 2011

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Hindeløsning virker i 50% af tilfældende,og man skal have født inden 24 timer efter,for at hindeløsningen har haft en effakt.

Går der længere tid,har fødslen ikke noget med hindeløsningen at gøre.

Anmeld

14. november 2011

Saram

Fik hindeløsning den 01/06-11 kl 11.30 og d. 2/6-11 kl 13.43 var prinsessen ude. Så det satte godt og grundigt skub i det.

Anmeld

14. november 2011

banditten2011

S-anne skriver:

Hej damer

Jeg har fået tid til hindeløsning 41+0 - det er på lørdag. Nu er jeg lidt nysgerring efter hvor godt det virker. Jeg håber jo at fødslen starter op lige med det samme, men det kunne være fint med lidt input fra jer så jeg kan afstemme mine forventninger med virkeligheden...

...altså allerhelst må fødslen jo gerne bare starte nu!

På forhånd tak - Sanne

Er lige kommet hjem fra JM og hun gav mig en hindeløsning, han lå dog lidt langt oppe så det er ikk sikkert det får nogle effekt men det håber jeg virkelig..

Dog var det ret ubehageligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.