DreamChild skriver:
Ville egentlig godt have været anonym, men det var desværre ikke muligt. Jeg vælger dog at svare alligevel, da jeg står i nøjagtig samme situation.
Jeg var til scanning i tirsdags hvor jeg var 7+4 og fik afvide at bebs var alt for lille, og at jeg skulle scannes igen på tirsdag. Der var heldigvis hjerteblink, men hun havde meget svær ved at se bebs ordenligt. Jeg har været igennem ivf, så vi ved præcis hvornår jeg er blevet gravid. Men alligevel sagde de jeg var 7+1, hvilket jeg ikke forstår..
Ved du hvad din baby er blevet målt til??
Det var simpelthen forfærdelig ikke at høre noget positivt, når det nu skulle have været en dejlig dag hvor man så baby for første gang.
Kæmpe kram, og jeg krydser fingre for at alt er som det skal være

En tidligere chef-jordemoder på Rigshospitalet sagde engang til mig at hun gav ikke en dyt for de scanninger. Grunden til hun sagde det var, at netop med kvinder der havde fået hjælp til at blive gravide, og hvor man havde den præcise dato for undfangelse, så var det bare så mærkeligt når man rykkede terminsdatoen tilbage fordi scanningen viste noget andet. Hun havde bare set det SÅ mange gange, og hvor der 9 måneder senere kom store, sunde og raske babyer ud. Hun mente at scanningerne er alt for unøjagtige. At det er svært at ramme på mm hvor lang 'baby' er, og bare man måler en mm forkert, ja så er baby enten stor eller for lille i forhold til sin alder. Det er maskinen der regner ud hvor mange mm 'baby' er, men det er et menneske der sætter 'krydset' på skræmer, som computeren regner ud fra.
Så hvis det kan trøste lidt, så er der desværre rigtig mange der har stået i din situation, og hvor det er gået rigtig godt!
Anmeld