Maden og drikkevarene til dåben....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2011

snartfartilto

Madmæssigt kan man jo gøre som man vil, bare for at tage nogle muligheder som de fleste nu synes ganske udmærket om:

Hjemmelavet fyldig tomatsuppe, tarteletter, skinke, grydesteg eller pålægsbord evt med pastasalat, lune frikadeller, fiskefileter, kyllingelår,  blinis/pandekager m.v.

Skulle jeg selv lave til så mange mennesker ville jeg vælge pålægsbordet med 2-3 preforberedte varme ting for at kunne nyde dagen fremfor at stå i køkkenet på dagen

Og ang. brokrøve: Så er der som regel altid nogle som brokker sig efterfølgende (dog sjældent til værtsparret og lad dem nu om det). Det kan ikke svare sig at hænge sig i det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2011

Nessie

Vi holdt barnedåb i et forsamlingshus, hvor der var mad med i prisen, og vi valgte at få tartelletter til forret, mørbradgryde med ris til hovedret og sukkerfri islagkage med bær (selv købt) til dessert.

Der var vin til maden, men der belv ikke drukket ret meget, og så ellers øl og sodavand.

Hvis folk ikke er tilfredse med hvad der bliver serveret, skal de helt tie stille.
Vores barnedåb var ikke specielt dyr, fordi vi valgte den "billige" menu (men det smagte rigtig godt), og selv havde bagt kage osv, og havde nogen brokket sig, er jeg ikke sikker på at de var inviteret med en anden gang

Anmeld

15. november 2011

come2

Hva med at lave nogle forskellige tærter, salater, kartoffelsalat, frikadeller og måske noget skinke af en art og flødekartofler.

og til dessert en hel masse frugt og måske råcreme. ?

bare forslag

Anmeld

15. november 2011

Christina.78

Mira0911 skriver:

Det synes vi også... Jeg ved at der vil komme brokkerier denne gang her også... De kom personligt til mig sidst og sagde at det var for dårligt... Og det gør de også denne gang... 

Altså, hvis de ikke er tilfredse, så må de blive væk.. 

Ej helt ærligt !! Folk kan sgu da ikke brokke sig over udvalget til Jeres fest !? I serverer det som I vil og så må folk sgu tage det som det er..man kan sgu da ikke købe ind for at de kan fulde den når det er barnet der skal fejres..barnedåb er en hyggelig komsammen for at fejre et barn !

Anmeld

15. november 2011

Bassemor<3

Altså nu ved jeg ikke hvad jeres budget rækker til. Men her har jeg lavet et overslag på 6400 kr. 37 personer. Og det er incl.

buffet fra kokken og jomfruen

kaffe + the og kage

islagkager til dessert

leje af forsamlingshus

invitationer

og alt til bordet 

Anmeld

15. november 2011

Mira0911

gravidemig skriver:

Altså nu ved jeg ikke hvad jeres budget rækker til. Men her har jeg lavet et overslag på 6400 kr. 37 personer. Og det er incl.

buffet fra kokken og jomfruen

kaffe + the og kage

islagkager til dessert

leje af forsamlingshus

invitationer

og alt til bordet 

Alt til bordet - Hvor har du købt det henne? 

Anmeld

15. november 2011

nathja

vi havde hentet drikkevarer i tyskland så vi havde lidt af det hele.. min mor og jeg havde sørget for en buffet hvor alt var hjemmelavet, vi havde noget skinkesteg, flødekartofler, deller, kartoffelsalat, salat med små skåle til så folk selv kunne blande, kan huske der var mere men lige hvad det var har jeg faktisk glemt.. 

Anmeld

15. november 2011

An&Jo

Mira0911 skriver:

Ih... Mangler lidt hjælp her...  Ved der sidder nogle søde mødre derude og kan hjælpe... 

Planen var jo at vi skulle have mad udefra til Lina's dåb... Det må vi trække i land igen... For det rækker pengene ikke til... 

Så det ender med jeg selv skal lave det... Gjorde jeg også til Julie's dåb... Der lavede jeg deller og købte kartoffelsalaten udefra... Lavede frugtfade og kage fade... 

Denne gang her, aner jeg virkelig ikke hvad jeg skal lave til Lina's dåb... Hvis alle kommer, så bliver ca. 42 + hjælpere... 

Kom endelig med foreslag - er åben for alt næsten... 

Dog har jeg et problem som jeg ikke aner end disse om hvad jeg skal gøre ved... 

Til Julie's dåb brokkede folk sig over at vi kun serverede sodavand, øl og vand... Og ingen vin... 

Vores pengepung rækker ikke til en stor fest, som de fleste gæster ønsker... 

Er det virkelig så dårligt når man kun servere sodavand, øl og vand? 

Kom endelig foreslag... 

til johannes barnedåb serverede jeg kun alkoholfrie drikke.. jeg ville ikke have nogen form for alkohol fordi jeg mener at en dåb er for barnet og ikke de voksne.. så jeg synes du skal lukke ørerne for deres brok og gøre det som du vil..

ellers så lav et tag selv bord med en let salat, noget kartoffelsalat osv.. noget der kan laves dagen før og så bare sættes frem

Anmeld

15. november 2011

TaAsJu

Deller, nogle stege fks. hamburyg, skinke. Noget kartoffle salat, pasta salat føldekartofler. og salat. tunmusse.. Mhhh.. fluts

også kagefad med frugt..

Ved os købte vi et karton rødvin og et hvid vin i lidl til 100kr tror jeg. ellers var der vand og øl. Og hvis folk er utilfredse må de blive væk.. det er jo ikke en druk fest!

Anmeld

15. november 2011

maisofie

Mira0911 skriver:

Ih... Mangler lidt hjælp her...  Ved der sidder nogle søde mødre derude og kan hjælpe... 

Planen var jo at vi skulle have mad udefra til Lina's dåb... Det må vi trække i land igen... For det rækker pengene ikke til... 

Så det ender med jeg selv skal lave det... Gjorde jeg også til Julie's dåb... Der lavede jeg deller og købte kartoffelsalaten udefra... Lavede frugtfade og kage fade... 

Denne gang her, aner jeg virkelig ikke hvad jeg skal lave til Lina's dåb... Hvis alle kommer, så bliver ca. 42 + hjælpere... 

Kom endelig med foreslag - er åben for alt næsten... 

Dog har jeg et problem som jeg ikke aner end disse om hvad jeg skal gøre ved... 

Til Julie's dåb brokkede folk sig over at vi kun serverede sodavand, øl og vand... Og ingen vin... 

Vores pengepung rækker ikke til en stor fest, som de fleste gæster ønsker... 

Er det virkelig så dårligt når man kun servere sodavand, øl og vand? 

Kom endelig foreslag... 

vi har valgt at lave pålægsbord/pølsebord. vi får godt nok det meste udefra, det mener jeg vi giver ca. 2000 for til 42 personer. og så laver jeg selv nogen frikadeller og kartoffelsalat og nogen pølsehorn og pizzasnegle til børnene..

tror næste ikke man kan gøre det meget billigere selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.