Maden og drikkevarene til dåben....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2011

Mira0911

merethe skriver:

Til min piges barnedåb der severede jeg stegt kalkunbryst med kartofler og brun sovs dertil flytes. billigt og nemt da kalkunbrysterne passer sig selv i ovnen mens man er i kirke.

Man behøver altså ikke at severe vin til en barnedåb. Og hvis de brokker sig igen, så siger du bare til dem, at du syntes de er uhøflige og at hvis de er gået tørstige fra bordet så er det deres egen skyld, da der masser af drikkelse at vælge imellem på bordet.

Forklarede dem til sidste barnedåb, at vores pengepung ikke lige er ligeså stor som deres, og derfor kunne der ikke være alt det man forventede... 

Ja det er sørme deres egen skyld hvis de tørster... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2011

Mira0911

Dorthe77 skriver:

Hader sådan noget familie ævl og kævl. Livet er for kort til at slås med sådan noget fis. Så hellere undvære de mennesker. Ej, ved godt det er lettere sagt end gjort.

Hatten af for at du har fået sagt fra, så de ikke skal stå faddere alligevel :-) Hos os bliver det heller ikke hvem som helst vi spørger. Og så må der blive sure miner eller ej. Der er jeg kold :-D

Jeg hader det også... utroligt at der skal blive ved med at koge suppe på sådan noget så latterligt som vin.. 

Ja er nu ret glad for at jeg har sagt fra dem der skulle have været faddere... Sådan er det altså bare... 

Anmeld

13. november 2011

FrkT

Mira0911 skriver:

Det synes vi også... Jeg ved at der vil komme brokkerier denne gang her også... De kom personligt til mig sidst og sagde at det var for dårligt... Og det gør de også denne gang... 

Altså, hvis de ikke er tilfredse, så må de blive væk.. 

Jeg kan altså ikke lade vær at kommentere det....

Hvilke mennesker gør dog sådan noget? Man kan da bare overhovedet ikke tillade sig at brokke sig over maden/drikkevarerne, når man bliver inviteret til dåb... hvad er det dog for noget!  Sådan nogle mennesker gør mig ærlig talt gal!

Og jeg synes det er fint med øl og vand, specielt hvis det er der midt på dagen til noget lidt frokost-agtigt noget (så synes jeg nemlig slet ikke vin passer til)... jeg mener da også at vi "kun" har fået øl og vand de gange jeg har været til dåb.

Anmeld

13. november 2011

ESV

Mira0911 skriver:

Det synes vi også... Jeg ved at der vil komme brokkerier denne gang her også... De kom personligt til mig sidst og sagde at det var for dårligt... Og det gør de også denne gang... 

Altså, hvis de ikke er tilfredse, så må de blive væk.. 

Hold fast i den tanke.. ej undskyld men jeg syntes det er SÅ flabet at brokke sig over manglende vin. Det er en barnedåb, christ altså!!

Lad dem brokke sig, server hvad i har lyst til der skal være og hvis folk syntes der mangler noget må de jeg selv medbringe til eget forbrug. Syntes det er flabet og de burde mindes om at det er en dag der skal fejre barnet!!

Anmeld

14. november 2011

Mira0911

FrkT skriver:

Jeg kan altså ikke lade vær at kommentere det....

Hvilke mennesker gør dog sådan noget? Man kan da bare overhovedet ikke tillade sig at brokke sig over maden/drikkevarerne, når man bliver inviteret til dåb... hvad er det dog for noget!  Sådan nogle mennesker gør mig ærlig talt gal!

Og jeg synes det er fint med øl og vand, specielt hvis det er der midt på dagen til noget lidt frokost-agtigt noget (så synes jeg nemlig slet ikke vin passer til)... jeg mener da også at vi "kun" har fået øl og vand de gange jeg har været til dåb.

Jeg synes bestemt også det er noget underligt noget at brokke sig over... Hvis det virkelig er et problem, så kan de sq blive væk eller selv medbringe... 

Anmeld

14. november 2011

Mira0911

ESV skriver:

Hold fast i den tanke.. ej undskyld men jeg syntes det er SÅ flabet at brokke sig over manglende vin. Det er en barnedåb, christ altså!!

Lad dem brokke sig, server hvad i har lyst til der skal være og hvis folk syntes der mangler noget må de jeg selv medbringe til eget forbrug. Syntes det er flabet og de burde mindes om at det er en dag der skal fejre barnet!!

Jeg lader dem skam også brokke sig... Og ellers kan de bare blive væk.... 

Anmeld

15. november 2011

Mira0911

15. november 2011

lailamik

Also .. nu bliver vores barnedåb først til April deromkring, men vi har allerede tænkt alt -eller jeg har 

Har tænkt at vi skal have en typisk Filipinsk nudleret (da hans mor er Filipinsk) ,og en Thailendsk af en eller anden slagesen ret (min mor er derfra) så har jeg tænkt mig eftersom der kommer så mange dansker til Fo at se baby (Ønsketænkning&nbsp at vi har lidt brød med Færøeske pålæg, så kan alle den danske famile smage det -Så er det også lidt typik man har franskbrød, eller boller, og hjemmelavet skinke salat med  

Min søster er konditer, så hun kommer med en rigtig fiiiin kage  så har jeg lige tænkt mig at 2-3 stk kager mere  

Drikke vare vil jeg gøre som dig: Øl, vand og sodavand så kan de brokke sig som de har lyst til !

MEn jeg tænkte, hvad med en varm suppe? det kunne også være rart for din famile fra Nordjylland?  

Anmeld

15. november 2011

Maja_4000

Vi havde lavet boller , lagkage og muffins .. Og så var der kaffe , the og sodavand .. Ingen brokkede sig , og jeg synes selv at det var fint .. Sådan bliver det også med den næste Hehe

Anmeld

15. november 2011

SaNiNa

Jeg syntes da også det er fint kun med øl og vand.

kunne måske lave noget skinke med kartofelsalat og salat det kan nemt laves på forhånd så kødet kun lige skal varmes.

Eller et frokost bord med lidt pålæg og så drikker man normalt heller ikke rødvin til frokost

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.