Stop så

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2011

DK

He he he

Jamen ringede til vagttandlægen i går, som sagde at nu der var gået et par dage så var det bedre at jeg bare tog til en børnetandlæge i dag der havde forstand på babytænder.

Det skal vi så kl 12. Jeg er MEGET spændt på hvordan at tandlægen vil få ham til at åbne munden?

Richard er indtil nu holdt op med at gå. Han har kun kravlet rundt og hevet i ledninger som han plejede for nogle uger siden. Så det er jo dejligt nok. Måske al den mund-smerte i sidste uge ENDELIG er feset ind? (Tilgengæld har han så haft det vildeste hysteri-anfald jeg nogensinde har set et barn have i dag. Jeg var sgu bange for at han lettede og fløj mod munden. CHRIST hvor var han rasende!!)

Jeg rapporterer tilbage i aften om han har bidt tandlægen eller hva!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2011

DK

Hello!

Så har vi været ved tandlægen. Richard opførte sig (underligt nok?) eksemplarisk og pev minimalt. Tilgengæld charmede han tandlægen og assistenten, og lavede drikke-tegnet (babytegn) efter at han havde fået klorhexidin på tænderne og var overall nuttet. Dejligt for mor!

Mht tænderne sagde tandlægen at hun ikke kunne sige om tanden var blevet skubbet op/ned eller ikke skubbet. Den kan være død, men det kan vi først se om et par mdr. Umiddelbart så det fint ud, vi skulle bare være opmærksomme på tandbylder der kan komme (åbenbart både ved roden af tanden og under tandkøbet når det vokser ned over tanden igen). Derfor skal han tørres i munden med klorhexedin et par gange om dagen, det vil også hjælpe det til hurtigere at vokse sammen.

Vi fik en journaludskrift med til hans ulykkesforsikring der også dækker tandskader.

Så nu er det jo bare at vente og se!

Anmeld

14. november 2011

Mettemus

DK skriver:

Hello!

Så har vi været ved tandlægen. Richard opførte sig (underligt nok?) eksemplarisk og pev minimalt. Tilgengæld charmede han tandlægen og assistenten, og lavede drikke-tegnet (babytegn) efter at han havde fået klorhexidin på tænderne og var overall nuttet. Dejligt for mor!

Mht tænderne sagde tandlægen at hun ikke kunne sige om tanden var blevet skubbet op/ned eller ikke skubbet. Den kan være død, men det kan vi først se om et par mdr. Umiddelbart så det fint ud, vi skulle bare være opmærksomme på tandbylder der kan komme (åbenbart både ved roden af tanden og under tandkøbet når det vokser ned over tanden igen). Derfor skal han tørres i munden med klorhexedin et par gange om dagen, det vil også hjælpe det til hurtigere at vokse sammen.

Vi fik en journaludskrift med til hans ulykkesforsikring der også dækker tandskader.

Så nu er det jo bare at vente og se!

Det lyder jo egentligt meget godt, på den lidt frustrerende måde, når man nu bare gerne vil have svar NU!

Men fint med dygtig dreng, det er nu rart at de vender den eksemplariske side til når de er ude. Hysteriske børn er lissom nemmere at håndtere der hjemme.

til jer og bisserne

Anmeld

14. november 2011

DK

Taaak!

Altså for min skyld må han gerne slappe lidt af med det gåen indtil han lige er et par mdr mere!

Altså han er jo en BABY! Babyer går ikke! Basta

Ditte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.