Stop så

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.119 visninger
13 svar
0 synes godt om
12. november 2011

DK

Ejjj jeg holder ikke til det. De sidste par dage er Richard begyndt at gå! Med det resultat at han tager 1/2 skridt og så falder ligeså lang han er og smadrer hovedet ned i gulvet hver gang.

ALLE gangene har det blødt fra hans fortænder. Jeg tror at tænderne i undermunden der jo er vokset helt ud må ramme gummen i overmunden (fortænderne er kun liiige vokset ud med et par mm).

I går blødte han RIGTIG meget efter endnu et styrt. Det væltede ud med blod gennem hullerne i sutten Jeg får kigget og det ligner bare at den ene lille tand er blå og smadret. Jeg løøøber op til naboen med ungen under armen og får hende til at kigge på det (god gammel landmandskone på 65). Hun ser så at det heldigvis ikke er tanden, men tandkødet der helt er revnet og faldet halvt af/ned over tanden. Så nu er hans tandkød så delt i to, altså har et kæmpe hak. Her til morgen var han bare helt brun/sort inde i munden hvor det var sket.

Så er han så yderligere faldet to gange til i dag, enn gang bløder det fra samme sted og så lige for ti minutter siden i den anden siden.

CHRIST! Altså jeg holder det ikke ud. Lyden af "bonk" og skrig... ejjjj og så alt det blod der bare løøøber ud af munden på ham. Jeg får det både fysisk dårligt (bliver 100% Maud) Og det er jo mega mega synd for ham. Og tænk nu hvis at gummerne aldrig bliver lige igen, eller de små fortænder bliver smadrede/døde hva ved jeg.

Går jeres unger også og falder så meget? Som i mange gange hver dag? Og bløder det også ud af deres mund hver gang??

Og hvornår fanden lærer han at tage fra med armene??

Og tror i at jeg skal melde det til forsikringen? Hvis det laver skader på de blivende tænder oppe i gummen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2011

Diana...

Gud ej for pokker det lyder da helt vild  Lille dreng AV. 

Nadia falder også ja men hun er god til at få balancen så hun falder på numser, hun er endnu ikke faldet forover og heller ikke blødt. 

Åhh stakkels dreng han er sikkert så ivrig at han mister ballancen. Håber snart han finder ud af hvordan man tager fra med armene. 

KRAM 

Anmeld

12. november 2011

DK

Ja, altså han er skisme da ikke for kvik når han bliver VED med at prøve at gå selv, selvom han hver gang falder lige forover og hamrer hovedet ned i gulvet og selvom han så stadig ikke fatter at tage fra med armene.

Han har mellemørebetændelse pt. Gad vide om det måske kan rode lidt med hans balance? Altså normalt render han da ikke og falder så meget? Men på den anden side plejer han jo heller ikke normalt at ville gå... hmmm.... 

Anmeld

12. november 2011

piadas

Åh puha, Ditte - det lyder da sådan helt massakre-agtigt!

Det er da også tidligt, han vil til at gå. Så vidt jeg lige kan lægge sammen, er han kun 9½ mdr.

Min fætter gjorde det samme, da han var lille. Han begyndte også at gå, da han var 9 måneder. Han kravlede op på sofabordet og gik ud over kanten osv., fordi han var for lille til at forstå konsekvensen af, hvad der sker, når man når til kanten af bordet!

(Han fejler heldigvis ikke noget idag, så alt for mange hjerneceller mistede han da ikke i hans stunts)

Jeg ved ikke lige, hvad jeg kan give af råd, for Ida går ikke endnu - kun hvis vi holder hendes hænder, men jeg tror, der går et stykke tid endnu, før balancen er der til at kunne finde ud af at gå. Det gør nu heller ikke noget, for de kan hurtigt blive store nok, synes jeg!

Mht. forsikringen - meld det med det samme!! Der kan jo være kommet skade på de blivende tænder. Anlægget til dem ligger jo allerede oppe i gummerne bag mælketænderne. Så ring til dem mandag!

Håber han snart finder ud af, at det er smartere at falde på numsen end på bisserne!

Anmeld

12. november 2011

Kit

Puha, Ditte. Han er hurtig din skønne Richard. Men der føler jo en masse bekymringer med. 

Kan desværre ikke hjælpe dig med fald og blod. Alberte rejser sig op og står, men lægger ikke op til at gå selv endnu. Tror hun øver balancen først og enten sætter hun sig stille ned igen eller også falde hun på numsen. Desuden er den første tand kun lige brudt igennem i tirsdag, så der sker ikke så meget med den endnu.

Mht. forsikringen ville jeg melde det - bare for en sikkerheds skyld, så de har det noteret i hans papirer.

Anmeld

12. november 2011

Mettemus

Aj, men stakkels Richard altså! Hold da op han har fart på! Hvor er det synd for ham og hans forældre

Laurits går ikke selv uden at holde ved, så det bliver højst til en tur fra sofaen, via sofabordet over til brændeovnsgitteret.

Men hvad  kan man gøre? Hvis han går selv, er der jo ikke så meget at gøre ved det? Men ih hvor alting bare går stærkt lige nu - for stærkt åbenbart.

Mht forsikringen ville jeg også melde det. Det er aldrig til at vide hvor meget skade det kan have forvoldt, og det kan blive SÅ dyrt senere.

Hvis det er nogen trøst sagde den tandlæge vi var til info ved for nogle måneder siden at det skal gå virkelig, virkelig galt før der sker skade på de blivende tænder. 

Anmeld

12. november 2011

DK

Ahh ja det er bare så svært. Efter jeg har skrevet indlægget virker det dog heldigvis som om han lidt har lært det, og han sætter sig nu på knæ og kravler når han skal fra a til b. Men lad os håbe at han kan huske det i morgen.

Vi har nu taget billede til forsikringen. I får det lige her også. Kan i ikke se at der mangler en kæmpe luns tandkød over den højre tand (venstre i billedet). Den må være faldet af/skrumpet ind i løbet af natten for i går lå den ned over tanden.  Men det ser da i det mindste lidt bedre ud her til aften. Noget af alt blodet er også væk, det er nok røget med ned under aftensmaden.

Godt at høre tandlægen siger at der skal meget til. Jeg er bare så nervøs for Kirstine har jo hvide pletter på hendes ene fortand, og det er en emaljefejl som ofte sker pga slag/stød på mælketænderne der så forplanter sig op til de blivende tænder mens de bliver lavet.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

13. november 2011

Sofia

Nej da, det er jeg ked af på den lille mands vegne, hvor er det synd for ham og så oveni en omgang MØB. Ikke fair. Jeg synes du skal melde det til forsikringen, mit jura hjerte siger mig at vi hellere melder alt og således er på den sikre side!

Men alt andet lige er det da så sejt at han er begyndt at ville gå. Tror du ikke han snart får styr på det og falderiet kan få en ende?

Men jeg forstår dælme godt du er nervøs og skal have et øje på ham hele tiden. Og hvis han skal i vuggeren imorgen, du må hellere bede dem holde ekstra øje!

Håber han snart har det bedre og det ikke gør så ondt mere, har du giver ham panodil for smerterne?

KNUS

Anmeld

13. november 2011

Lilje82

Eiiiii puha Ditte, får da helt ondt i maven. Stakkels lille manse da, håber han finder på nogle andre måder at give sin mor dårlige nerver på istedet

Anmeld

14. november 2011

Mettemus

DK skriver:

Ejjj jeg holder ikke til det. De sidste par dage er Richard begyndt at gå! Med det resultat at han tager 1/2 skridt og så falder ligeså lang han er og smadrer hovedet ned i gulvet hver gang.

ALLE gangene har det blødt fra hans fortænder. Jeg tror at tænderne i undermunden der jo er vokset helt ud må ramme gummen i overmunden (fortænderne er kun liiige vokset ud med et par mm).

I går blødte han RIGTIG meget efter endnu et styrt. Det væltede ud med blod gennem hullerne i sutten Jeg får kigget og det ligner bare at den ene lille tand er blå og smadret. Jeg løøøber op til naboen med ungen under armen og får hende til at kigge på det (god gammel landmandskone på 65). Hun ser så at det heldigvis ikke er tanden, men tandkødet der helt er revnet og faldet halvt af/ned over tanden. Så nu er hans tandkød så delt i to, altså har et kæmpe hak. Her til morgen var han bare helt brun/sort inde i munden hvor det var sket.

Så er han så yderligere faldet to gange til i dag, enn gang bløder det fra samme sted og så lige for ti minutter siden i den anden siden.

CHRIST! Altså jeg holder det ikke ud. Lyden af "bonk" og skrig... ejjjj og så alt det blod der bare løøøber ud af munden på ham. Jeg får det både fysisk dårligt (bliver 100% Maud) Og det er jo mega mega synd for ham. Og tænk nu hvis at gummerne aldrig bliver lige igen, eller de små fortænder bliver smadrede/døde hva ved jeg.

Går jeres unger også og falder så meget? Som i mange gange hver dag? Og bløder det også ud af deres mund hver gang??

Og hvornår fanden lærer han at tage fra med armene??

Og tror i at jeg skal melde det til forsikringen? Hvis det laver skader på de blivende tænder oppe i gummen?

Hvordan går det med Richard?

Er han holdt op med at gå, stormer han stadig derudaf og har han lært at falde uden at hakke tænderne i gulvet?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.