Anonym skriver:
Ham her vil desværre ikke indrømme det...overhovedet...derfor må der vidner til. Og dem er der heldigvis en del af!!
Jeg snakkede med hende igår og hun tog godt imod rådene, så håber det holder når de sidder derinde...og at det blir bedre med kommunikationen som du skriver, for det er da udmattende at skulle fortsætte sådan for altid!
Glæder mig til det hele er afgjort og de kan komme igang med en hverdag hver for sig og ikke skændes om den lille...
Jeg læste i rigtigt, rigtigt mange fora inden jeg skulle til møde i statsforvaltningen. Jeg var rædselsslagen for at han bare ville benægte, da jeg ingen vidner havde. Mange skriver, at folk i statsforvaltningen ved hvordan de skal stille spørgsmålene, således at han fortæller sandheden. De har jo desværre prøvet det en del gange. Og i mit tilfælde var der altså ingen problemer selvom jeg havde frygtet det.
Men derudover handler det jo også om at nå en aftale som alle involverede er rolige og trygge ved. Selvom påstande om misbrug ikke kan bevises, men statsforvaltningen har en mistanke, så er de (som jeg har forstået det) altid villige til at medtage nogle midlertidige forholdsregler - for eksempel en vurderingsperiode med begrænset samvær, hvorefter eksempelvis institutionen høres om barnets adfærd efter samvær. Hvis statsforvaltningen og moren der kan beroliges med at barnet er trygt og ikke har ændret adfærd efter samvær specifikt/vurderings perioden generelt indkaldes der til nyt møde.
Derudover skal din søster vide, at det er hendes PLIGT at tilbageholde barnet fra samvær, hvis hun mærker at faderen er påvirket af nogen form for rusmidler. Man må simpelthen ikke udlevere til nogen der er påvirket - og her taler jeg ikke kun moralsk, men kommunen kan simpelthen komme efter hende, hvis hun gør det.
Held og lykke med det
Anmeld