I statsforvaltningen anbefaler de aldrig 7-7, så det simple svar på dit spørgsmål, er, at det får han aldrig.
Det lange svar: Din søster skal sikre sig, at minimere kontakten til ham - og lade ALLE aftaler gå igennem statsforvaltningen.
Til møde i statsforvaltningen skal hun på en saglig måde give sin side af sagen. Hun må ikke kaste med mudder og hun skal holde sig til fakta.
I statsforvaltningen er der INGEN tolerance for misbrug, så hvis han fortæller sandhenden eller de gennemskuer ham på egen hånd (hvilket sagtens kan ske, tro mig, de har meget erfaring med folk der benægter) - så er det hende og udelukket hende der bestemmer om der overhovedet bliver samvær.
Det faktum, at han ikke har taget sig af barnet mens de boede sammen betyder ikke, at han ikke kan eller vil i fremtiden - så selvom det har betydning for samværet omfang og behovet for optrapning sker i barnets tempo, så vil det ikke betyde det store på længere sigt.
Du skriver ikke hvor gammelt barnet er, og det er altafgørende, hvis jeg skal give et gæt på, hvad din søsters eks får tilkendt af samvær. Jeg stod i lignende situation med en 2 årig og der fik han ikke overnatning, men kun dagssamvær.
Håber din søster finde ud af det og vigtigst af alt lader fremtidige aftaler gå igennem statsforvaltningen
Anmeld