penge fra far ( datter bor hos mor )

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.002 visninger
20 svar
0 synes godt om
12. november 2011

Anonym trådstarter

hej alle sammen

er "ny" i dette da det ikke er særligt længe siden jeg flyttede fra min ex.. vores datter bor fast hos mig.. og kommer på besøg hos sin far hvert 2 weekendt.. han hjælper ikke med at købe ting til hende som tøj, fodtøj, bleer ( når hun er hos far ) og alt andet som hun måske kunne have behov for i hverdagen.

jeg ved ikke om jeg skal ansøge om og få udbetalt børnebidrag da jeg er bange for at " forholdet " mellem os ikke bliver som før! vi snakker godt sammen. den anden grund til jeg ikke ved om jeg tør ansøge er at han er under udd. og får lav elevløn.. mener jeg gider ikke være den der er skyld i han ikke har penge til og bo hvor han gør. ( når jeg ved han sidder dårligt i forvejen )

hvad er jeres mening? og hvad har i prøvet.. -

håber på hjælp

tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

hej alle sammen

er "ny" i dette da det ikke er særligt længe siden jeg flyttede fra min ex.. vores datter bor fast hos mig.. og kommer på besøg hos sin far hvert 2 weekendt.. han hjælper ikke med at købe ting til hende som tøj, fodtøj, bleer ( når hun er hos far ) og alt andet som hun måske kunne have behov for i hverdagen.

jeg ved ikke om jeg skal ansøge om og få udbetalt børnebidrag da jeg er bange for at " forholdet " mellem os ikke bliver som før! vi snakker godt sammen. den anden grund til jeg ikke ved om jeg tør ansøge er at han er under udd. og får lav elevløn.. mener jeg gider ikke være den der er skyld i han ikke har penge til og bo hvor han gør. ( når jeg ved han sidder dårligt i forvejen )

håber på hjælp

tak

kan man rette den til ikke og være anonym mere?

det var en fejl! ( er ny her inde )

Anmeld

12. november 2011

Na-Wi

Anonym skriver:

hej alle sammen

håber på hjælp

tak

Er absolut ikke sikker i sagen men er der ikke noget med at de børnebidrag farmand skal betale kan trækkes fra i skat ?

Anmeld

12. november 2011

Nessie

Han betaler vel almindeligt børnebidrag? Det er vel ud af de penge at sko, tøj oasv. til dagligdagen skal betales. Hvad barnet ellers har brug for, når det er hos far er fars problem.

Nogle tager tøj frem og tilbage, andre har selv tøj hos far, så man ikke skal tænke på det.

Anmeld

12. november 2011

Stéphanie

Anonym skriver:

hej alle sammen

håber på hjælp

tak

Jeg kan sagtens forstå dig, men man kan ikke blive fri for at betale børnebidrag, og sådan som jeg har forstået det, skal han betale fra den dato i er flyttet fra hinanden. Altså den dato det er registreret.

Desværre.. Men hvis du virkelig har det sådan, kunne det så være en mulighed at du giver ham de penge tilbage han betaler til jeres barn?

Håber du finder en løsning du har det godt med

Anmeld

12. november 2011

Anonym trådstarter

Naannaa87 skriver:

Er absolut ikke sikker i sagen men er der ikke noget med at de børnebidrag farmand skal betale kan trækkes fra i skat ?

jeg har hørt noget om det kan trækkes fra et sted, men er heller ikke sikker  

Anmeld

12. november 2011

Anonym trådstarter

Stéphanie skriver:

Jeg kan sagtens forstå dig, men man kan ikke blive fri for at betale børnebidrag, og sådan som jeg har forstået det, skal han betale fra den dato i er flyttet fra hinanden. Altså den dato det er registreret.

Desværre.. Men hvis du virkelig har det sådan, kunne det så være en mulighed at du giver ham de penge tilbage han betaler til jeres barn?

Håber du finder en løsning du har det godt med

ja det er ca. 4mdr. siden.

men skal ikke betale de penge, før den der bor med barnet, har ansøgt hos staten om penge fra den der ikke bor med barnet.

jeg får ikke penge fra ham nu, men syntes det ville være dejligt hvis han vil hjælp med tøj osv. da det er en stor mundfuld at betale det hele selv.

Anmeld

12. november 2011

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Han betaler vel almindeligt børnebidrag? Det er vel ud af de penge at sko, tøj oasv. til dagligdagen skal betales. Hvad barnet ellers har brug for, når det er hos far er fars problem.

Nogle tager tøj frem og tilbage, andre har selv tøj hos far, så man ikke skal tænke på det.

jeg får ikke de penge fra ham da jeg ikke har ansøgt om det endnu..

derfor jeg er i tvilv om det går ud over han økomi da han i forvejen står dårligt. og jeg ikke vil stå som den "dumme ex der tager penge fra ham når han ikke har nogle.."

Anmeld

12. november 2011

Nessie

Anonym skriver:

jeg får ikke de penge fra ham da jeg ikke har ansøgt om det endnu..

derfor jeg er i tvilv om det går ud over han økomi da han i forvejen står dårligt. og jeg ikke vil stå som den "dumme ex der tager penge fra ham når han ikke har nogle.."

Ååååhhh, så misforstod jeg spørgsmålet

Men ja, det vil da sikkert gå ud over hans økonomi.

Men det normale børnebidrag han skal betale, gårvia kommunen, hvis han ikke betaler, og han kommer så bare til at betale på et senere tidspunkt

Anmeld

12. november 2011

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Ååååhhh, så misforstod jeg spørgsmålet

Men ja, det vil da sikkert gå ud over hans økonomi.

Men det normale børnebidrag han skal betale, gårvia kommunen, hvis han ikke betaler, og han kommer så bare til at betale på et senere tidspunkt

oki ved du om der er noget med han kan trække det et sted fra på sin fradrag?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.