Autostol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2011

Karina84

Tak for jeres svar, det er super rart at høre jeres erfaringer   Håber det er okay at i får et fælles svar  

Stolen fra Römer tror jeg ikke er go til en lille 3 dørs - skulle ha en fra mødregruppen med forleden dag og den kunne lige med lige vrikken og baksen proppes ind, men da den endelig kom ind og blev spændt fast sad den fint. Men håber lidt at det kunne gøres lidt mere gelente (fancy ord jeg lige fik hevet frem der   )

Cybex Pallas 2-fix sad jeg faktisk og kiggede på inden jeg lavede tråden, den havde fået fine anmeldelser i en FDM test også. Men ved ikke helt om jeg kan li den der pude, tænker at den vil komme til at irretere dem, den ser lidt voldsom ud. Men måske det bare er mig 

Den der Recaro ser ret smart ud og heller ikke voldsom dyr, fandt en side hvor de var sat ned med 1000kr. 

Men ja tror også vi skal ud og kigge og prøve dem lidt af. Hvor vi bor er det lidt hip som hap om det er Ønskebørn eller Babysam - vi kan og har været heldige/uheldige med ekspedienterne begge steder. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2011

Janni.

Karina84 skriver:

Tak for jeres svar, det er super rart at høre jeres erfaringer   Håber det er okay at i får et fælles svar  

Stolen fra Römer tror jeg ikke er go til en lille 3 dørs - skulle ha en fra mødregruppen med forleden dag og den kunne lige med lige vrikken og baksen proppes ind, men da den endelig kom ind og blev spændt fast sad den fint. Men håber lidt at det kunne gøres lidt mere gelente (fancy ord jeg lige fik hevet frem der   )

Cybex Pallas 2-fix sad jeg faktisk og kiggede på inden jeg lavede tråden, den havde fået fine anmeldelser i en FDM test også. Men ved ikke helt om jeg kan li den der pude, tænker at den vil komme til at irretere dem, den ser lidt voldsom ud. Men måske det bare er mig 

Den der Recaro ser ret smart ud og heller ikke voldsom dyr, fandt en side hvor de var sat ned med 1000kr. 

Men ja tror også vi skal ud og kigge og prøve dem lidt af. Hvor vi bor er det lidt hip som hap om det er Ønskebørn eller Babysam - vi kan og har været heldige/uheldige med ekspedienterne begge steder. 

Vi var også lige heldige at finde stolen som var nedsat med 1000 kr. Det er da en del at spare når nu det skal være at vi skulle bruge penge. 

Og angående turen idag, så har Silas virkelig nydt at køre bil. Han var for engangs skyld vågen hele vejen ud, godt 1 times tid i bil, hvor han ellers plejer at sove næsten med det samme. Men idag var det for spændende. 

Hjemad faldte han dog i søvn, det var også tæt på hans sengetid. 

Så vi har helt klart valgt den rigtige stol til den unge herre. 

Anmeld

12. november 2011

DK

Mht Recaroen skal du være opmærksom på at der er kommet en ny version i år. Den har en ny lås der låser selen fast i bilen, og en alarm der bipper når kliklåsen der låser babyen fast bliver åbnet. Vi fik den nye model til 1800 kr. hos Ønskebørn (og så yderligere 200 kr. rabat på hver fordi vi købte to og de fuckede lidt op i det ved disken).

Anmeld

13. november 2011

Mettemus

Maria-s skriver:

Vi har en C1'er og skiftede autostol ud allerede for en måned siden. Noah har kunnet sidde/kravle/stå længe, så han er stabil nok og da hans vægt kom over de 9 kilo kunne det kun gå for langsomt med at få fat i en ordentlig stol til ham, som var sikker og som han kunne være i!
Vi valgte en Cybex Pallas 2-fix. Den har fået rigtig gode testresultater i tænk og den fylder ikke så slemt, hvilket også var vigtigt for os, da vi ikke rigtig har mulighed for at den skal stå på forsædet (for ville allerhelst have haft en bagudvendt..)  Den går fra 9 - 36 kg som jeg finder som et STORT plus da vi ellers ender med at have en hel autostole-park inden længe, med den fart Noah har på! Den fungere rigtig godt i brug, Noah sidder godt i den, så der er kun rosende ord om den herfra

Den har vi også købt. Dog uden isofix, men bare til at bruge selen - det var lige hvad økonomien kunne holde til. Vi er rigtig godt tilfreds, og det er et kæmpe plus at vi ikke skal købe flere stole til ham, men at vi alligevel har fået en god og sikker stol

Anmeld

13. november 2011

Maria-s

Mettemus skriver:

Den har vi også købt. Dog uden isofix, men bare til at bruge selen - det var lige hvad økonomien kunne holde til. Vi er rigtig godt tilfreds, og det er et kæmpe plus at vi ikke skal købe flere stole til ham, men at vi alligevel har fået en god og sikker stol

Hehe ja her syntes faren at det var maaaange penge for en stol, -moren synes det var et fund til de penge!! 2000,- for en stol de kan bruge resten af den tid de skal sidde i stol, synes jeg ikke er slemt overhovedet NU skal jeg lige forstå det korrekt; er det fordi jeres bil ikke har isofixbeslag eller? Eller kan den fås billigere hvis stolen ikke har isofixbeslag? Men anyway, Tænk skriver jo også at det ikke betyder ret meget for sikkerheden om man bruger isofix eller ej

Ja vi er i hvert fald rigtig glade for stolen

Anmeld

13. november 2011

Mettemus

Maria-s skriver:

Hehe ja her syntes faren at det var maaaange penge for en stol, -moren synes det var et fund til de penge!! 2000,- for en stol de kan bruge resten af den tid de skal sidde i stol, synes jeg ikke er slemt overhovedet NU skal jeg lige forstå det korrekt; er det fordi jeres bil ikke har isofixbeslag eller? Eller kan den fås billigere hvis stolen ikke har isofixbeslag? Men anyway, Tænk skriver jo også at det ikke betyder ret meget for sikkerheden om man bruger isofix eller ej

Ja vi er i hvert fald rigtig glade for stolen

Jo der er isofix i bilen, men vi har købt stolen uden isofixbase. Så kostede den nemlig kun 1400 kr. Jeg ved godt at isofix er mere sikkert, men det var også 1000 kr dyrere med sådan en base til. Og stolen er jo godkendt uden, så det blev sådan en vi købte + at der ikke er isofix i svigerforældrenes bil, så på de kan bedre låne den her stol.

Anmeld

13. november 2011

Maria-s

Karina84 skriver:

Det med puden syntes jeg også umiddelbart virkede lidt voldsomt til at starte med, men de sidder virkelig godt og sikkert med den. Der er selvfølgelig ikke så meget bevægelighed for dem (som hvis det bare var en sele der holdte dem) men min tanke er; HVIS man skulle være så mega uheldig at køre galt, så må det være meget mindre belastende for deres lille krop når de sidder med puden end med en sele. Har selv prøvet at køre galt, op bag i en anden bil, med lige knap 50 km i timen og NØØØØJ hvor havde jeg bare ONDT i LANG TID der hvor selen havde strammet!...... Men det kommer selvfølgelig også an på ens barns temperament vil jeg tro om de kan forlige sig med puden? Om de kan finde sig til rette med at blive "låst" lidt fast Det er jo så kun indtil de når en vis vægt (15 - 18 kg) Så er det selen i bilen der går ind og låser dem

Anmeld

13. november 2011

Maria-s

Mettemus skriver:

Jo der er isofix i bilen, men vi har købt stolen uden isofixbase. Så kostede den nemlig kun 1400 kr. Jeg ved godt at isofix er mere sikkert, men det var også 1000 kr dyrere med sådan en base til. Og stolen er jo godkendt uden, så det blev sådan en vi købte + at der ikke er isofix i svigerforældrenes bil, så på de kan bedre låne den her stol.

Ahhhhhh ok

Anmeld

13. november 2011

Mettemus

Maria-s skriver:

Ahhhhhh ok

Hvor lang er Noah ved at være? Jeg synes nemlig at Laurits med sine 74 cm lige knapt er høj nok til den her stol, men han var helt bestemt for lille babystolen, så den er skiftet ud

Anmeld

13. november 2011

Maria-s

Mettemus skriver:

Hvor lang er Noah ved at være? Jeg synes nemlig at Laurits med sine 74 cm lige knapt er høj nok til den her stol, men han var helt bestemt for lille babystolen, så den er skiftet ud

Jeg har ikke lige målt ham for nylig, men sidst han blev målt (for en måneds tid siden) var han 76 cm. Vi syntes heller ikke han måtte være mindre (kan man sige det?? ) men han kan lige stikke op over puden med armene så vi synes han ser ud til at sidde fint og han brokker sig da heller ikke Noah er for længe siden vokset ud af vores Römer Baby safe sleeper, så har vi haft lånt en ældre Römer af nogle venner, MEN mors mave her havde det bare ikke godt med den, for jeg synes bare ikke den virkede særlig sikker, HVIS NU uheldet skulle være ude  Så jeg nedlagde veto og gik ud og shoppede ny stol! Og det har vi bestemt ikke fortrudt. Vi køre nemlig ret meget, så han SKAL bare være sikret så bedst som muligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.