Autostol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.870 visninger
20 svar
0 synes godt om
12. november 2011

Karina84

Hejsa 

Tiden nærmer sig hvor Sebastian efterhånden bliver for står til baby autostolen, så vi skal igang med at kigge os om efter en ny.

Vi har en lille peogeot 3 dørs, så vi skal også kigge på at den er nem at montere og få ham ind og ud af.

Har i været ude og købe ny stol, eller hvad overvejer i købe?

Go weekend piger 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2011

Maja88

Karina84 skriver:

Hejsa 

Tiden nærmer sig hvor Sebastian efterhånden bliver for står til baby autostolen, så vi skal igang med at kigge os om efter en ny.

Vi har en lille peogeot 3 dørs, så vi skal også kigge på at den er nem at montere og få ham ind og ud af.

Har i været ude og købe ny stol, eller hvad overvejer i købe?

Go weekend piger 

vi har tænkt os at købe en

Maxi cosi axiss.. det er bare en lækker stol og dejlig at have med at gøre, også for Mor hvis man en dag bliver gravid igen.. men vil jo ikke mene den er nødvendig i en 3 dørs... der går funktionen ligesom af den.

men ved ikke.. min veninde har en svensk en. hvor de sidder bagudvendt til de er 3 eller 4

Anmeld

12. november 2011

Janni.

Vi købte en ny igår. En recaro young sport, 9-36 kg. 

Silas skal ud og prøve den sådan rigtig for alvor idag. 

Så tænker nogen at det er for tidligt... Silas bliver 8 mdr imorgen, men jeg er af den mening at børn udvikles forskelligt, og han kunne bare ikke være i hans baby stol mere. 

Silas vejer 11 kg, sidder meget stabilt (har gjort det 1 mdr nu) og er som sagt 8 mdr imorgen. Vi snakkede med forhandleren om det, og hun mente også at han var parat. Vi kender hende personligt, og hun har 3 børn, så i samråd med hende, valgt vi at bytte stolen ud. 

Smider lige et billede ind af Silas i stolen. Det er fra igår hvor han prøvede den i bilen. 

Skriver gerne i aften eller imorgen, om han følte sig tilpas i stolen osv. Vi tager dog baby stolen med for en sikkerheds skyld, da turen er på 1 time hver vej. (Lidt pyller mor er man da) 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

12. november 2011

AnneBJ

Vi har købt rømer king plus. Han skiftede i torsdag, er 7,5 mdr, vejer 9 kg og sidder stabilt - og er 5-76 cm lang... Hans hoved når kanten på babyautostolen hvilken er den væsentligste årsag til vi har skiftet allerede. Jeg smider billede på senere, når vi har været på tur idag!

Stolen er testvinder for et par år tilbage og hedder 9-18 kg.

Anmeld

12. november 2011

AnneBJ

Jeg svarede så slet ikke på det med lille bil... Vi har en swift, godt nok 5 dørs. Det var nemmere at sætte ham i den bagudvendte, men vi håber på større bil inden for det næste år.. Jeg ville godt have en der kunne dreje, så man stod lige for og spændte barnet, men det er mange penge ekstra at rbuge... 

Anmeld

12. november 2011

Maria-s

Vi har en C1'er og skiftede autostol ud allerede for en måned siden. Noah har kunnet sidde/kravle/stå længe, så han er stabil nok og da hans vægt kom over de 9 kilo kunne det kun gå for langsomt med at få fat i en ordentlig stol til ham, som var sikker og som han kunne være i!
Vi valgte en Cybex Pallas 2-fix. Den har fået rigtig gode testresultater i tænk og den fylder ikke så slemt, hvilket også var vigtigt for os, da vi ikke rigtig har mulighed for at den skal stå på forsædet (for ville allerhelst have haft en bagudvendt..)  Den går fra 9 - 36 kg som jeg finder som et STORT plus da vi ellers ender med at have en hel autostole-park inden længe, med den fart Noah har på! Den fungere rigtig godt i brug, Noah sidder godt i den, så der er kun rosende ord om den herfra

Anmeld

12. november 2011

Maria-s

Maria-s skriver:

Vi har en C1'er og skiftede autostol ud allerede for en måned siden. Noah har kunnet sidde/kravle/stå længe, så han er stabil nok og da hans vægt kom over de 9 kilo kunne det kun gå for langsomt med at få fat i en ordentlig stol til ham, som var sikker og som han kunne være i!
Vi valgte en Cybex Pallas 2-fix. Den har fået rigtig gode testresultater i tænk og den fylder ikke så slemt, hvilket også var vigtigt for os, da vi ikke rigtig har mulighed for at den skal stå på forsædet (for ville allerhelst have haft en bagudvendt..)  Den går fra 9 - 36 kg som jeg finder som et STORT plus da vi ellers ender med at have en hel autostole-park inden længe, med den fart Noah har på! Den fungere rigtig godt i brug, Noah sidder godt i den, så der er kun rosende ord om den herfra

Her lige hvad tænk skriver om stolen:

Cybex Pallas 2-fix er en rigtig god stol, der er meget tæt på at opnå betegnelsen Bedst i Test. Den er godkendt fra 9-36 kg og dækker dermed et meget stort vægtinterval. Når barnet vejer 9-18 kg spændes det fast vha. en mavepude og bilens 3-punktssele. Derefter udelukkende med 3-punktsselen. Systemet med mavepuden i stedet for interne seler fungerer godt, og stolen er et bevis for, at det faktisk godt kan lade sig gøre at lave stole der er gode i flere aldersgrupper. Stolen er ret bred, så den tager en del plads i bilen, men det betyder ikke, at der er mere plads til barnet end i andre stole i samme gruppe – nærmere tværtimod. Cybex Pallas 2-fix kan monteres med isofix eller bilens 3-punktssele. Testresultaterne er for isofix-montering, men stolen klarer sig kun lidt dårligere, når den installeres med 3-punktsselen.

Anmeld

12. november 2011

Rødhætte

Maja88 skriver:

vi har tænkt os at købe en

Maxi cosi axiss.. det er bare en lækker stol og dejlig at have med at gøre, også for Mor hvis man en dag bliver gravid igen.. men vil jo ikke mene den er nødvendig i en 3 dørs... der går funktionen ligesom af den.

men ved ikke.. min veninde har en svensk en. hvor de sidder bagudvendt til de er 3 eller 4

Den vil vi også købe.. Den er super smart hvis man har 5 dørs!

Kan forresten ses her hvis nogle er interesseret:

http://truckking.dk/product.asp?product=5929&lang=uk

Anmeld

12. november 2011

DK

Vi købte en ny igår. En recaro young sport, 9-36 kg. 

Silas skal ud og prøve den sådan rigtig for alvor idag. 

Så tænker nogen at det er for tidligt... Silas bliver 8 mdr imorgen, men jeg er af den mening at børn udvikles forskelligt, og han kunne bare ikke være i hans baby stol mere. 

Silas vejer 11 kg, sidder meget stabilt (har gjort det 1 mdr nu) og er som sagt 8 mdr imorgen. Vi snakkede med forhandleren om det, og hun mente også at han var parat. Vi kender hende personligt, og hun har 3 børn, så i samråd med hende, valgt vi at bytte stolen ud. 

Smider lige et billede ind af Silas i stolen. Det er fra igår hvor han prøvede den i bilen. 

Skriver gerne i aften eller imorgen, om han følte sig tilpas i stolen osv. Vi tager dog baby stolen med for en sikkerheds skyld, da turen er på 1 time hver vej. (Lidt pyller mor er man da) 

Sådan en autostol har vi også købt. Vi havde ikke råd til dem i kategorien 9-18 kg da vi skulle have to styk (i hvert fald ikke til de modeller som er gode).

Defor endte vi med Recaro'en, og vi er rigtig glade for dem. Richard sidder så godt i dem, og den er blandt de sikreste i 9-36 kg. -kategorien. Det var jeg faktisk ret overrasket over, da jeg havde forsvoret at ville købe sådan en stol.
Men, Richard sidder bare så godt "fast" i den. Altså den passer bare til/rundt om hans krop og hoved. Dem i 9-18 kg kategorien, der kunne hans hoved dingle rundt (muligvis bare dem vi prøvede der var "billige", dvs. 2000 kr pr styk) Mit bedste råd må være at tage knægten med ned i en ønskebørn/babysam (ahhh ikke babysam, vel) og så prøve ungen i en masse forskellige stole. Du vil lynhurtigt selv kunne mærke hvad du bedst kan lide.

Du får også lige et billede med af ham i stolen.

Uhh, og jeg har en Peugeot 107, verdens mindste bil, og der er fint plads til recaro og unge og mor der spænder fast.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

12. november 2011

JonTri

Vi har en maxi cosi priori isofix. Købte den til den store og har været superglad for den... Den kan ligges ned, så barnet sover bedre. Betrækket hænger til tørre så det er klart til i morgen. 

Det er en 9-18 kg. Og tristan har lige rundet 9 kg og bliver 9 mdr den 23. Han er også så galsindet når han er i babystolen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.