Er det ikke bare lidt okay at...........

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2011

SjeBets

da jeg fik min den store pige ( som så var lille) der lå jeg også i veer i mange mange timer, og da hun så endelig kom gik det så stærkt, at hun tog en skulder med ud og jeg flækkede ned i ringmusklen, der blev laver over 20. nok 30 fine bitte små sting for at sy musklen sammen, og det tog en krig før jeg følte mig sådan semi ok med det igen. Den dag i dag her 11 år efter kan jeg stadig mærke arvævet. Måske det kunne være undgået hvis at jeg var blevet klippet, måske  hvis hun ikke havde taget sin skulder med ud ... Det gjorde da at jeg gik i panik da nummer to skulle ud også ... Men det er så en hel anden historie. Ved ikke lgie hvad jeg vil sige, ud over jeg kan fortækle det kan gå længe med at hele sådan et sted

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2011

baby012

12. november 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Du må være lige så tosset på lægen, som du har brug for - det er der ikke nogen, der vil fortænke dig i. Nu kan ingen af os jo vide, hvordan lægen oplevede situationen, og hvad der lå til grund for hendes vurdering - men din oplevelse er, som den er.

Mere fremadrettet synes jeg du skal samle ALT dit krudt om at forlange, at der bliver gjort en grundig - og hurtig - indsats for at hjælpe dig. Man kan ikke ændre på det, der skete under fødslen, men man kan give dig en ordentlig efterbehandling og vise dig, at det har høj prioritet, at du bliver "repareret".

Jeg har selv for ikke så længe siden været udsat for noget, der virkede DYBT urimeligt, og som var meget ødelæggende for mig - ikke fysisk, men mentalt - og på et tidspunkt besluttede jeg, at nu VILLE jeg ikke længere bruge kræfter på at bande den skiderik, der havde ramt mig, langt væk. Vedkommende skulle simpelthen ikke have lov at fylde mere i mine tanker. Derefter brugte jeg ALT krudt på at komme videre, og det kom jeg så også. Min pointe er, at du roligt kan bande og svovle over lægen en tid, men i det lange løb skal du kæmpe for din fremtid. Det SKAL blive bedre!

Anmeld

12. november 2011

DK

Arghhh det er bare så TRÆLS og SYND for dig. Jeg har sådan medlidenhed med dig. Og manden. Og ØV hvor er det surt. Det er så synd for dig  at du skal bøvle med alt det her så længe efter fødslen. Jeg håber at de ved sidste tjek på Skejby finder ud af hvad de præcist kan gøre for at det lige går væk, vupti vupti! Hvis det er noget hudsygdom kan det måske behandles meget let med en creme eller noget? (altså jeg ved INTET om det, men gætter...)

Uanset hvad så må du blive ved og ved med at henvende dig til dine problemer indtil de er løst!

Anmeld

13. november 2011

Lilje82

Amandas-mor skriver:

Årh mit hjerte bløder virkelig for dig når jeg læser dit indlæg. Jeg føler meget dybt med dig og sender dig en kæmpe krammer

Jo du har ret til at være vred og ked af det og alt det andet du beskriver og det kan ingen vist fortænke dig i. Det er en frygtelig omgang du er igennem.

Jeg har født min datter i januar ligesom dig og fik også en traumatisk fødsel/forløb inden og igen spillede det en stor rolle at lægerne ikke ville lytte eller forstå. Jeg er kommet ovenpå fysisk (på nær bækkenløsning), men psykisk er jeg stadig sårbar pga at jeg gik ned med stress efter fødslen. Det føler jeg selv skete fordi det hele blev så traumatisk. Jeg har det godt i hverdagen, men kan stadig mærke at bliver jeg presset eller bliver noget stresset så kan jeg ikke holde til det som jeg kunne før. Min stress-terskel er SÅ meget lavere og jeg tænker stadig meget over forløbet og kan nogle dage få det dårligt over det. Desuden har jeg også meget bitterhed mod lægerne over at jeg føler at jeg fik min fødsel og min første tid med min datter ødelagt fordi lægerne fuckede det op...så jeg forstår dig levende.

Jeg ved ikke så meget om det konkrete fysiske du skriver om, men jeg tror at du skal slå i bordet og blive ved med at slå i bordet indtil du får den hjælp du har brug for. Det danske sygehusvæsen er så langsommeligt at det er helt uhyggeligt og man kan nemt blive fejet af. Derfor skal du være stædig og blive ved. Uden at vide det, så lyder det som Sussie skriver i hendes indlæg også ret fornuftigt.

Det er desværre ikke os alle der får dansen på roser når vi får børn. Det der drømme forløb som vi havde ønsket os og drømt om og måske vil vi altid have vores "krigsskader" i et eller andet omfang. Men jeg tror på at det vil blive bedre med tiden. I dit tilfælde tror jeg også på at det kan blive meget bedre, hvis du får den hjælp du har brug for...

Har du brug for at få luft, er du meget velkommen til at pb...

kram og tanker

Tusinde tak for dit svar

Er ked af at du har haft sådan en voldsom oplevelse, håber du får det bedre med tiden psykisk...

Jeg er bare bitter over at skulle igennem alt dette, de kan bare ikke gøre så meget for mig, da ringmusklen ikke vil kunne fungere bedre af at de prøver at sy den om... Og med hensyn til den sarte hud, skal jeg nu smøre med en creme og vente på svar på prøverne og derefter tjekkes til januar igen og imellemtiden skal jeg så på jævnlige besøg hos fysioterapeuten.

Anmeld

13. november 2011

Lilje82

SjeBets skriver:

da jeg fik min den store pige ( som så var lille) der lå jeg også i veer i mange mange timer, og da hun så endelig kom gik det så stærkt, at hun tog en skulder med ud og jeg flækkede ned i ringmusklen, der blev laver over 20. nok 30 fine bitte små sting for at sy musklen sammen, og det tog en krig før jeg følte mig sådan semi ok med det igen. Den dag i dag her 11 år efter kan jeg stadig mærke arvævet. Måske det kunne være undgået hvis at jeg var blevet klippet, måske  hvis hun ikke havde taget sin skulder med ud ... Det gjorde da at jeg gik i panik da nummer to skulle ud også ... Men det er så en hel anden historie. Ved ikke lgie hvad jeg vil sige, ud over jeg kan fortækle det kan gå længe med at hele sådan et sted

Ja, det er jeg blevet klar over, da der jo nu er gået 10 måneder i morgen faktisk

Anmeld

13. november 2011

Lilje82

gravid20 skriver:

Anmeld

13. november 2011

Lilje82

DK skriver:

Arghhh det er bare så TRÆLS og SYND for dig. Jeg har sådan medlidenhed med dig. Og manden. Og ØV hvor er det surt. Det er så synd for dig  at du skal bøvle med alt det her så længe efter fødslen. Jeg håber at de ved sidste tjek på Skejby finder ud af hvad de præcist kan gøre for at det lige går væk, vupti vupti! Hvis det er noget hudsygdom kan det måske behandles meget let med en creme eller noget? (altså jeg ved INTET om det, men gætter...)

Uanset hvad så må du blive ved og ved med at henvende dig til dine problemer indtil de er løst!

Tak skal du have

Det er dog ikke påSkejby jeg skal gå til tjek længere, det er var kun med ringmusklen, men de kunne ikke gøre noget der blev bedre for mig.
Så jeg er igen på det sygehus, hvor jeg fødte...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.