At sove ude...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2011

twiggi

Lige et tillægsspørgsmål: håber det okay.,

Min datter har svært ved at falde i søvn i sin barnevogn, i sengen falder hun bare i søvn selv, men hvordan får jeg hende til at falde i søvn ude i barnevognen, hun ligger bare lysvågen selvom hun er træt.. Og hvis jeg så lægger hende op i sengen, bum så sover hun.

Skal jeg stå og "rokke" hende i barnevognen eller hvad er godt gor at lære hende at sove ude??
Håber det okay at jeg lige spørger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2011

Angelspot

Oliver kom udenfor og sove da han var 3 uger gammel, han er fra 24. februar og der var vinteren stadig slem. Så længe det ikke er mere end -10 grader har min sp sagt, så må han gerne sove ude. Ved sørme heller ikke hvad jeg lige skal gøre hvis det blir vildt koldt for han kan ikke sove indenfor om dagen. Det er kun til natten.

Anmeld

15. november 2011

Angelspot

NinaSophia. skriver:

Lige et tillægsspørgsmål: håber det okay.,

Min datter har svært ved at falde i søvn i sin barnevogn, i sengen falder hun bare i søvn selv, men hvordan får jeg hende til at falde i søvn ude i barnevognen, hun ligger bare lysvågen selvom hun er træt.. Og hvis jeg så lægger hende op i sengen, bum så sover hun.

Skal jeg stå og "rokke" hende i barnevognen eller hvad er godt gor at lære hende at sove ude??
Håber det okay at jeg lige spørger.

Jeg tænker at så længe hun ikke er ulykkelig over at ligge i barnevognen, så kan un vel godt få lov at ligge? Det kunne måske være hun faldt i søvn af sig selv, men at hun lige skal vænne sig til det og der måske går 1 time den første gang. Det kan også være at hun kn lide at have noget hun kan putte sig ind til, evt en sutteklud eller en stofble, det gør min søn, så drejer han hovedet ind i stofbleen og lukker øjnene.

Anmeld

15. november 2011

Bshizzle

Himmelsmil skriver:

Min dreng på 5 uger er lige blevet lagt i barnevogn på vores altan i dag for at sove ude..

Har i andre nogle gode erfaringer med jeres små der har sovet ude? Og hvornår begyndte i at ligge dem ud i barnevognen..? Er det for tidligt at ligge min søn ud, når han stadig er så lille?

Min mor har fortalt at vi (min søster og jeg) altid sov middagslur udenfor i barnevogn, også om vinteren - hun siger at vi sov som sten og havde godt af al den friske luft. Og det kan jeg jo sagtens sætte mig ind i, så vil høre jer om i mener det samme? Eller har andre erfaringer?

Tak 

Lidt sjovt.. kan se vores babyer er født samme dag..

Men jeg ventede til Nicolai var de 4 uger.. og derfor over hans fødsel-vægt ( fik osse denne besked af min SP ).

Han sover SÅ godt udenfor, og kan sagtens ta en 4 timers lang lur..

Med min store dreng ( som er fra Dec 05 ) kom han osse ud efter 2 uger, og han sov osse SÅ godt udenfor..
Dog var der sne udenfor.. men med det rette tøj på så skal alt nok gå 

Anmeld

15. november 2011

twiggi

Angelspot skriver:

Jeg tænker at så længe hun ikke er ulykkelig over at ligge i barnevognen, så kan un vel godt få lov at ligge? Det kunne måske være hun faldt i søvn af sig selv, men at hun lige skal vænne sig til det og der måske går 1 time den første gang. Det kan også være at hun kn lide at have noget hun kan putte sig ind til, evt en sutteklud eller en stofble, det gør min søn, så drejer han hovedet ind i stofbleen og lukker øjnene.

Hun har altid sin nusseklud ved sig, hun gør ligsom din søn mht at putte sig og dreje hovedet.. Har forsøgt i dag med barnevogns middagslur og gjorde som du skrev.. Det skal nok komme.. tak for dit gode svar

Anmeld

15. november 2011

Angelspot

NinaSophia. skriver:

Hun har altid sin nusseklud ved sig, hun gør ligsom din søn mht at putte sig og dreje hovedet.. Har forsøgt i dag med barnevogns middagslur og gjorde som du skrev.. Det skal nok komme.. tak for dit gode svar

Synes det er så sødt når de lige drejer hovedet om i kluden og lukker øjnene, så ved man der er udsolgt

Det er i hvert fald godt at øve det, er sikker på det nok skal komme De små skal jo lige lære det, hehe

Anmeld

15. november 2011

twiggi

Angelspot skriver:

Synes det er så sødt når de lige drejer hovedet om i kluden og lukker øjnene, så ved man der er udsolgt

Det er i hvert fald godt at øve det, er sikker på det nok skal komme De små skal jo lige lære det, hehe

Ja det er så sødt.. Man smeltet bare

Anmeld

15. november 2011

Ciss

Hej

Begge mine har sovet al dagssøvn ude i vognen fra de var ca 2 uger (de er begge vinterbabyer). Med mindre det var -10 grader eller koldere eller kraftig vind fra forkert retning, så vognen ikke kunne stå i læ. Og selvfølgelig ikke hvis de havde feber.

Når det var koldt har de fået uld inderst og evn et uldtæppe omkring køreposen. Jeg rullede også et lille tæppe sammen og lagde på tværs af åbningen for at stoppe trækken - men nu havde vores vogn en meget stor åbning i kalechen. Det variere meget fra vogn til vogn. Ved enkelte modeller kan kalechen trækkes så langt ned, at der da umuligt kan kommer særlig meget frisk luft ind i vognen?

Jeg har sværget til frisk luft til de små, og de har sovet rigtig godt udenfor. De har aldrig sovet nær så godt, når de har været nødt til at sove indenfor.

Også selvom vognen var hvid indvendig. (Efter at vi havde købt den, fik vi at høre fra venner, at en vogn for alt i verden skal være mørk indeni. Ellers vil babyen have vanskeligt ved at falde i søvn... Det vidste vores børn heldigvis heller ikke)

Jeg fik det råd fra SP'en, at hvis det er koldt, og man gerne vil lægge et tæppe over babyen, så skal man huske, at den bliver kold nedefra også, så det er bedst at lægge et tæppe under også. Og så skal man passe på, at babyen ikke bliver for varm. I følge hende vil en kold baby blive utilpas og vågne, mens en for varm baby vil have meget svært ved at vågne, selv ved behov... Man lærer heldigvis hurtigt sin egen baby at kende, så det ikke er så vanskeligt at beregne, hvor meget tøj, som er nødvendigt. Bare husk at babyer er forskellige på det punkt også, så to babyer kan have forskelligt tøjbehov ved samme anledning.

for at det i år bliver en udesovningsvenlig vinter!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.