Endelig !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

732 visninger
8 svar
0 synes godt om
11. november 2011

christina92

Endelig kom en afklaring jeg er ønsket så uendelig meget siden jeg skulle have haft min mens d. 26-10.

Jeg har testede jævntligt og de har være knald negative og i nat kl. 3 vågnede jeg i den største krampe rus nogensinde! Mens er endelig kommet.

Det virker måske mærkeligt at jeg er så glad for at jeg har fået min mens, men den sidste halvanden uges tid har jeg bare slet ikke været i tvivl om at jeg ikke er gravid. Så synes det er skønt at vi nu får chancen for at prøve igen

Frygtede jo det værste efter lægen sagde at jeg ikke ville få hjælp med mindre mens var udeblevet i 2 år.

Så nu vil jeg nyde at vi er tilbage på sporet og glæde mig til at se om det bliver denne måned vi får lavet en spire

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2011

Sush

Det er da rigtig dejligt for dig, at mens er kommet  Hvis man ikke lige er gravid, er det jo lækkert, at den kommer, så man kan komme i gang med næste omgang

Synes det er sjovt, at din læge har sagt, at mens skal udeblive i to år, før der kan ske noget. Har en veninde, der stoppede på p-pillerne i februar, og hun har ikke set noget til sin mens siden. Hun har været ved lægen og fået taget prøver etc. Der var ikke noget at se, så nu skal hun til en større undersøgelse i januar. Men kender selvfølgelig heller ikke din historie

Anmeld

11. november 2011

Drømme

christina92 skriver:

Endelig kom en afklaring jeg er ønsket så uendelig meget siden jeg skulle have haft min mens d. 26-10.

Jeg har testede jævntligt og de har være knald negative og i nat kl. 3 vågnede jeg i den største krampe rus nogensinde! Mens er endelig kommet.

Det virker måske mærkeligt at jeg er så glad for at jeg har fået min mens, men den sidste halvanden uges tid har jeg bare slet ikke været i tvivl om at jeg ikke er gravid. Så synes det er skønt at vi nu får chancen for at prøve igen

Frygtede jo det værste efter lægen sagde at jeg ikke ville få hjælp med mindre mens var udeblevet i 2 år.

Så nu vil jeg nyde at vi er tilbage på sporet og glæde mig til at se om det bliver denne måned vi får lavet en spire

Held og lykke med projektet !

Håber det lykkes for jer

Anmeld

11. november 2011

Rockertand

christina92 skriver:

Kriterierne for at blive henvist til barnløshedsbehandling er ikke, at ens menstruation er udeblevet i 2 år, men nogle læger mener, at der skal være uhonoreret graviditetsønske i 2 år, og det er jo ikke helt det samme.

Hovedparten af læger mener dog, at uhonoreret graviditetsønske i 1 år er tilstrækkeligt, og hvis man tidligere har haft gynækologiske problemer, så tager man som regel også hensyn til det og henviser tidligere.

Anmeld

11. november 2011

christina92

Rockertand skriver:

Kriterierne for at blive henvist til barnløshedsbehandling er ikke, at ens menstruation er udeblevet i 2 år, men nogle læger mener, at der skal være uhonoreret graviditetsønske i 2 år, og det er jo ikke helt det samme.

Hovedparten af læger mener dog, at uhonoreret graviditetsønske i 1 år er tilstrækkeligt, og hvis man tidligere har haft gynækologiske problemer, så tager man som regel også hensyn til det og henviser tidligere.

Min læge ville bare slet ikke tale om, om der kunne være noget galt hvis min mens udeblev før der var gået 2 år. fordi jeg ikke er ældre og burde være super fertil.

Anmeld

11. november 2011

christina92

Drømme skriver:

Held og lykke med projektet !

Håber det lykkes for jer

Tusind tak

Anmeld

11. november 2011

Rockertand

christina92 skriver:

Min læge ville bare slet ikke tale om, om der kunne være noget galt hvis min mens udeblev før der var gået 2 år. fordi jeg ikke er ældre og burde være super fertil.

- eller også har han givet dig denne forklaring som udtryk for egen personlig holdning til, at man som udgangspunkt bør have en vis alder, før man kan modtage behandling? 

Det er under alle omstændigheder ikke lægefagligt korrekt, og du vil til enhver tid kunne få en henvisning til barnløshedsbehandling, hvis du har uhonoreret graviditetsønske i min. 1 år.

Anmeld

11. november 2011

christina92

Rockertand skriver:

- eller også har han givet dig denne forklaring som udtryk for egen personlig holdning til, at man som udgangspunkt bør have en vis alder, før man kan modtage behandling? 

Det er under alle omstændigheder ikke lægefagligt korrekt, og du vil til enhver tid kunne få en henvisning til barnløshedsbehandling, hvis du har uhonoreret graviditetsønske i min. 1 år.

Okay tak

Men satser bestemt ikke på det kommer til at tage så lang tid.

Anmeld

12. november 2011

Misser1989

Sådan noget pjat at lægen siger du skulle have været uden mens i 2 år, før du kan blive henvist videre!

Da vi prøvede at blive gravide, havde jeg ikke mens i 6 mdr. (havde haft mens 2 gange siden p-pille stop) og lægen sendte mig med det samme til gyn. på sygehuset hvor jeg blev scannet. Jeg havde PCO. 20 år gammel. SÅ bare fordi man er ung, behøver man ikke være super fertil.. Derefter henviste lægen mig til fertilitetsklinik. Men nåede ikke at starte op, for vupti, så var jeg gravid helt af mig selv

Nå ville ikke noget andet end at sige at det var noget pjat af lægen at sige!

Held og lykke med projekt baby

for at der snart er en baby til jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.