babyhår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.827 visninger
13 svar
0 synes godt om
11. november 2011

Frøken J.

Rose har jo i spandevis af fint mørkt hår. Men hvordan gør jeg lige med det i badet? Jeg vil helst undgå at bruge sæbe osv endnu, men fordi hun har tør hud bruger jeg lidt babyolie i badet, og det bliver hendes hår rigtig træls og underligt af. Nogle gode idéer?

Og og og! Gode tips til tilbagevendende mælkeknuder i brystet? Har problemet i højre bryst der danner en del mælk så hun ikke får tømt ud. Har prøvet at massere under bruseren uden videre effekt. vil helst undgå udmalkning, da jeg gerne vil undgå det bryst producerer mere mælk :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2011

Jonatansmor

Frøken J. skriver:

Rose har jo i spandevis af fint mørkt hår. Men hvordan gør jeg lige med det i badet? Jeg vil helst undgå at bruge sæbe osv endnu, men fordi hun har tør hud bruger jeg lidt babyolie i badet, og det bliver hendes hår rigtig træls og underligt af. Nogle gode idéer?

Og og og! Gode tips til tilbagevendende mælkeknuder i brystet? Har problemet i højre bryst der danner en del mælk så hun ikke får tømt ud. Har prøvet at massere under bruseren uden videre effekt. vil helst undgå udmalkning, da jeg gerne vil undgå det bryst producerer mere mælk :-)

Brug Derma's babyshampoo eller babysæbe - de har jo undersøgt alle de mærker der påstår at være fri for kemi og der var derma den eneste der testede fri som lovet..

Du skal passe på med de knuder, det er dem der sætter sig som brystbetændelse... Kan du massere dem løse, med lidt olie på fingrene kan du få masseret blidt, uden kraft? Tænker du bare skal have det lidt løst uden at få produceret mere mælk

Anmeld

11. november 2011

StineW79

Profilbillede for StineW79
Min datter havde også meget tørt hud og vi brugte også olie i vandet, fik så at vide at det måtte man ik gøre, da det på en eller anden måde er med til at tøre huden ud. Efter vi stoppde med olie forsvandt den tøre hud og hendes hår blev bare rigtig lækkert og blødt... Bare en ganske. Og ang bryster, ja så ka jeg kun sige at her virkede det at malke lidt ud med hånden under bruseren.. Vh Stine

Anmeld

11. november 2011

lycly

Ang. hårvasken, så gør jeg det, at jeg fylder badekarret op med vand og uden olie/sæbe. Så vasker jeg hendes hår som det første, og så kommer jeg enten olie eller sæbe i vandet bagefter og vasker resten af kroppen  

Anmeld

11. november 2011

Koen.

Vi herhjemme har fundet ud af at olien faktisk tørre huden mere ud synes vi så vi bruger dermas babycreme når hun har været i bad og det hjælper rigtig godt

Anmeld

11. november 2011

Jonatansmor

Hov - så kom jeg da lige i tanke om oliven-olie. Det tørrer ikke ud på samme måde og skader ihvertfald ikke en lille én

Anmeld

11. november 2011

Frøken J.

Jonatansmor skriver:

jjejælæstigå

Brug Derma's babyshampoo eller babysæbe - de har jo undersøgt alle de mærker der påstår at være fri for kemi og der var derma den eneste der testede fri som lovet..

Du skal passe på med de knuder, det er dem der sætter sig som brystbetændelse... Kan du massere dem løse, med lidt olie på fingrene kan du få masseret blidt, uden kraft? Tænker du bare skal have det lidt løst uden at få produceret mere mælk

Altså jeg læste igår man skal massere med flad hånd ud mod brystvorterne, for hvis man bare masserer på knuden stimulerer man til mere mælk. Men der kommer jo også mælk ud når jeg masserer ud mod vorten, så det er jo en ond cirkel synes jeg :-p

Anmeld

11. november 2011

Frøken J.

StineW79 skriver:

Min datter havde også meget tørt hud og vi brugte også olie i vandet, fik så at vide at det måtte man ik gøre, da det på en eller anden måde er med til at tøre huden ud. Efter vi stoppde med olie forsvandt den tøre hud og hendes hår blev bare rigtig lækkert og blødt... Bare en ganske. Og ang bryster, ja så ka jeg kun sige at her virkede det at malke lidt ud med hånden under bruseren.. Vh Stine

Vi fik anbefalet det med olien af både skejby og sp, og det virker godt her :-) nu er det bare håret. Hehe :-)

Anmeld

11. november 2011

Frøken J.

LunaLykke skriver:

NærhedeAng. hårvasken, så gør jeg det, at jeg fylder badekarret op med vand og uden olie/sæbe. Så vasker jeg hendes hår som det første, og så kommer jeg enten olie eller sæbe i vandet bagefter og vasker resten af kroppen  

Nårh ja, det var smart! Men bliver hun ikke kold så? Har fået anbefalet at slutte med håret fordi hun ellers bliver kold

Anmeld

11. november 2011

Frøken J.

tanja. skriver:

AlVi herhjemme har fundet ud af at olien faktisk tørre huden mere ud synes vi så vi bruger dermas babycreme når hun har været i bad og det hjælper rigtig godt

Altså jeg synes egentlig olien har en god effekt, men kan da prøve uden :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.