Total nybegynder :d (kage)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2011

lounika

Chr-Hei skriver:

Hold da k... det ser jo super godt ud... Det er måske slet ikke så svært som det faktisk ser ud til?

Er du stoppet med kagebagning siden du har noget du vil sælge eller har du bare fået købt i lidt bedre kvali?

Men hvad har du og hvad tænker du af pris.. Er virkelig på bar bund med ALT selv creme osv... Helt blank her

nej det er ikke så svært som det ser ud jeg startet da jeg var gravid og nu har jeg en lille søn på 4 mdrsom tager alt min tid så derfor sælger jeg lidt ad for har købt virkelig meget..

jeg har lige lagt 3 forme ind her som er gode at starte med så får du fine kager nemt..  og jeg har nok lidt mere i gemmerne jeg kan finde frem men når man skal starte skal man jo købe lidt udstyr for det bliver nemt ikke at det behøver at være dyrt men man skal have lidt udover ingritienser til kage jo.. :0)

hvad kunne du godt tænke dig at prøve først at lave??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2011

Chr-Hei

lounika skriver:

nej det er ikke så svært som det ser ud jeg startet da jeg var gravid og nu har jeg en lille søn på 4 mdrsom tager alt min tid så derfor sælger jeg lidt ad for har købt virkelig meget..

jeg har lige lagt 3 forme ind her som er gode at starte med så får du fine kager nemt..  og jeg har nok lidt mere i gemmerne jeg kan finde frem men når man skal starte skal man jo købe lidt udstyr for det bliver nemt ikke at det behøver at være dyrt men man skal have lidt udover ingritienser til kage jo.. :0)

hvad kunne du godt tænke dig at prøve først at lave??

Er helt med på der skal købes ind .. Er ´bare med hvad der skal købes

I de forme er det så bare mest en slags kage man laver? Altså ikke noget med flere lag af forskellig slags? (håber du forstår)

Men er nok ude i jeg gerne vil lave en fondant kage med lidt nemme blomster af en art som en begynder kage... (skal ikke være helt vildt svært så jeg bliver skræmt) Hehe ...

Anmeld

11. november 2011

lounika

Chr-Hei skriver:

Er helt med på der skal købes ind .. Er ´bare med hvad der skal købes

I de forme er det så bare mest en slags kage man laver? Altså ikke noget med flere lag af forskellig slags? (håber du forstår)

Men er nok ude i jeg gerne vil lave en fondant kage med lidt nemme blomster af en art som en begynder kage... (skal ikke være helt vildt svært så jeg bliver skræmt) Hehe ...

jo de forme er så man laver den kage form jo.. dn ene kan dog laves både til en prinsesse vogn og en monster kage.. det er nemt at lave dem å dem åde for at starte det er med smørcrem og farve så en sprøjtepose så du i gang.. det er lige som min bil og bjørn og det meste a påskekagen er lavet på den måde

Anmeld

11. november 2011

lounika

lounika skriver:

jo de forme er så man laver den kage form jo.. dn ene kan dog laves både til en prinsesse vogn og en monster kage.. det er nemt at lave dem å dem åde for at starte det er med smørcrem og farve så en sprøjtepose så du i gang.. det er lige som min bil og bjørn og det meste a påskekagen er lavet på den måde

du kan købe alt du skal bruge ved spichal købmanden i tilst ved århus eller køb.. eller på deres hjemmeside..

Anmeld

11. november 2011

Chr-Hei

lounika skriver:

Forstod det vidst ikke helt :/ MEn er det en form du har for så vil jeg da gerne købe den form hvad skal du have for den?

Har dog nok kun en dreng men kan ejg nok også få noget ud af

Men hmm bor ikke i nærheden af nogle af delene .. har du et link til en hjemmeside og kan du guide mig til hvad jeg skal købe?

HAr du en ide til en nem start kage som stadig er lidt smart =

(alle de spørgsmål)

Anmeld

11. november 2011

lounika

Chr-Hei skriver:

Forstod det vidst ikke helt :/ MEn er det en form du har for så vil jeg da gerne købe den form hvad skal du have for den?

Har dog nok kun en dreng men kan ejg nok også få noget ud af

Men hmm bor ikke i nærheden af nogle af delene .. har du et link til en hjemmeside og kan du guide mig til hvad jeg skal købe?

HAr du en ide til en nem start kage som stadig er lidt smart =

(alle de spørgsmål)

må jeg sender dig et bilde på sms kan jeg vise dig drenge kagen  man kan lave af den form.... deres hjemmesie hedrebare spichalkøbmanden.dk  ved ikke lige om det er stavet rigtigt.. og for at lave en kage lige som eks min den lilla med blomsterne skal du bruge en kage form  det kan være alle formen som du lige syntes... fondant til at komme på siderne af den og toppen også en blomster udstikker så du kan lave de fine blomster her..  så bruger jeg altid lidt smørcrem i en sprøjtepose til sidst for at lave fine detaliger..

smørcremen køber jeg færdi ved sammested det nemt og smager oki.

så skal der bare lidt farver i som man ønsker at lave det jo..

det jeg har købt for at lave den lilla er

form ca 119 kr

fondant ca 150 kr for 2 kg der til mange

smørcrem stor spand der til mange mange kager 180 ke hvis nok.. de små monster mofins er kun lavet med smørcrem det nemt og børn elsker dem.

en tyl til sprøjteposen ca 30 kr plus den til at skruge den fast med ca 30 kr

udstikker ca 40 kr vil jeg tro og den til at forme blomsten med et lidt dyr i silikone 200 kr.

så bagte jeg bare en nem chokolade kage inden i og skar den igemmen og ko lidt bærfyld i..

Anmeld

11. november 2011

Chr-Hei

lounika skriver:

må jeg sender dig et bilde på sms kan jeg vise dig drenge kagen  man kan lave af den form.... deres hjemmesie hedrebare spichalkøbmanden.dk  ved ikke lige om det er stavet rigtigt.. og for at lave en kage lige som eks min den lilla med blomsterne skal du bruge en kage form  det kan være alle formen som du lige syntes... fondant til at komme på siderne af den og toppen også en blomster udstikker så du kan lave de fine blomster her..  så bruger jeg altid lidt smørcrem i en sprøjtepose til sidst for at lave fine detaliger..

smørcremen køber jeg færdi ved sammested det nemt og smager oki.

så skal der bare lidt farver i som man ønsker at lave det jo..

det jeg har købt for at lave den lilla er

form ca 119 kr

fondant ca 150 kr for 2 kg der til mange

smørcrem stor spand der til mange mange kager 180 ke hvis nok.. de små monster mofins er kun lavet med smørcrem det nemt og børn elsker dem.

en tyl til sprøjteposen ca 30 kr plus den til at skruge den fast med ca 30 kr

udstikker ca 40 kr vil jeg tro og den til at forme blomsten med et lidt dyr i silikone 200 kr.

så bagte jeg bare en nem chokolade kage inden i og skar den igemmen og ko lidt bærfyld i..

Puha ja det lyder jo super nemt når du fortæller

Sender dig lige en pb med mit nr så kan du bare sende billeder

Men tror da lige jeg vil se om jeg kan få tingene bestilt også kan det da være hvis jeg må jeg lige skriver igen hvis jeg bliver i tvivl om noget..

Er da i hvertfald blevet en del klogere ..

Det jeg frygter mest er få den fondant på så den er pæn og at lave blomster ..

Du får 1000 tak indtil videre

Anmeld

22. november 2011

Ansemusen

Det er bare at gå igang  Det vigtigste synes jeg er at have de vigtigste værktøjer til at lave en god finish (fx smoother, bordeudstikker for at kunne lave en pæn kant rundt om kagen og skjule en evt. ikke helt heldig bund osv.)

Her er min første kage, som jeg lavede til min søns navngivningsfest (alt undtagen bamsen på toppen, har jeg selv lavet - havde ikke lige mod på figurmodelering ved første forsøg )

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.