Nu skal Stella have dræn i :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

545 visninger
9 svar
0 synes godt om
13. februar 2009

Tynen

Ja, som lyn fra en klar himmel!
... Eller...

Hun har i mange måneder taget sig til ørerne når hun skulle spise, og i starten tænkte vi ikke så meget over det.
Hun virker jo ellers glad og tilfreds og græder nærmest aldrig.

Det er gennem de sidste par måneder blevet værre og værre, så vi bestilte tid hos en ørelæge i starten af december (Da min egen læge ikke kunne se noget).
Hun græder og klynker når hun skal spise (Eller mangel på samme) så jeg måtte bare have ren besked.

Selvfølgelig var der flere måneders ventetid men heldigvis fik de et afbud idag, så min mor kørte afsted med hende.

Og BANG!

Hun har så meget væske på begge ører og han kunne slet, slet ikke forstå at hun ikke græder mere end hun gør.
Så nu skal hun have dræn i om 3 (Lange) uger.

Jeg tudbrølede da jeg fik det at vide!
Har det SÅ dårligt over at vi så tiden an så længe. Jeg BURDE fandme vide bedre.
Det er jo nok ikke for sjov at ungen sidder og tager sig til ørerne.
ARGH! Jeg er så sur på mig selv!!!

Nu er jeg bare interesseret i at vide hvordan det er.
Altså hvordan de reagerede og om de er rimelig friske bagefter.
Jeg troede jo slet ikke vi havde en "ørebarn", så har ikke terpet så meget når andre har skrevet om selve forløbet

Håber nogen vil dele deres erfaring.
Er rimelig nederen over det nu!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2009

Plysbjørnen

Åh nej dog... Det bette søde pus...

Det er da vel nok træls...

Føler med jer...

Betina

Anmeld

13. februar 2009

ivfmarie

Nååårhh... Stakkel Stella-mor!! Og selvfølgelig også stakkels Stella, men det er nok alligevel værst for moar ligenu!!

Jeg er heldigvis sluppet udenom drænene, selvom det har været tæt på flere gange, så jeg kan ikke fortælle dig noget. Men jeg ved at alle plejer at sige at det hjælper fra dag ét! Og jeg ville da heller ikke tøve med at give mine unger dræn, hvis det blev aktuelt.

pøj pøj med det!

Og chear up - du er jo "bare" mor, ikke orakel.. hvorfra skulle du vide at det stod så slemt til med de dumme ører!?

Marie

Anmeld

13. februar 2009

Loggidut

Så lille tuna...op med humøret, du har med garanti sådan et herligt ørerbarn som jeg har haft, jeg havde så bare to af dem!

Jeg troede Kasper var stok døv gennem noget tid, og til sidst bankede jeg i bordet ved lægen, og forlangte en forklaring...så blev jeg sendt til ørelægen, og han siger med det samme, hold da op, han må havde grædt meget i den seneste tid...og niks, ingen ting havde vi hørt...det viser sig at kasper havde væske på begge ører, sammen med en mellemøresbetændelse...men ungen havde altså ikke ondt.

Sådan er det gået gennem mange år, han har haft 3 møbber, vi vel og mærket har fanget...men han har aldrig haft ondt af det...og lige der vil jeg så nok sige heldigvis, og dog...for det er så svært når de ikke får ondt, at konstatere det.
Tit tænker jeg om det er arveligt fra mig af, for jeg har kun haft MØB en eneste gang i mit liv...så mon jeg også har haft MØB uden at vide noget om det?

Well, Christian havde det på samme måde, dog fangede vi ham en enkelt gang. i det,

begge drenge har fået dræn i øret...og det er ikke farligt, det ser bare voldsomt ud.

vær glad for det er opdaget, og du kan være mere obs på det!

Den lille Stella bliver hurtigt frisk igen.

Anmeld

13. februar 2009

Anja

Som mor/papmor til 2 ørebørn kan jeg roligt sige, at det er altså ikke så slemt med de dræn.

Det er umenneskeligt at se dem blive lagt i narkosen, der kniber man en tåre, men det tager kort tid ca 10 min så er det overstået og du sidder ved din lille guldklump og venter på at han/hun vågner af narkosen.

Vores drenge har været friske meget hurtigt, faktisk inden vi er nået hjem fra ørelægen. De har selvfølgelig været lidt ekstra trætte som følge af narkosen, men ingen pyl eller noget.

Pøj pøj med det

Anmeld

14. februar 2009

mor til en del

Velkommen i klubben....hun tilgiver dig sikkert, hun aner jo heller ikke at tilstanden kan være anderledes end den er.

Det værste ved isætning af dræn er hvis barnet ikke synes det er rart at få narkosemasken, så holders den nemlig bare over mund og næse på dem, og jeg har et par gange følt at jeg har udsat mit barn for overgreb, men der er jo ingen vej uden om, så prøv at tale med hende om at i skal op og have en make for mund og næse.

Efter indgrebet har mine været meget forskellige, en var vred, en var ked, og en 3. kastede op, så det er vist meget forskelligt fra barn til barn, og så var der jo også ham der vågnende og sagde, jeg vil hjem.

Det skal nok gå, altså lige bortset fra ventetiden som er skide meget for lang.

Lisbeth.

Anmeld

14. februar 2009

Tikki

eiiii for hulan! Du prikkede lige til mig og min dårlige samvittighed også......Jeg ringer på mandag og bestiller tid til Iza - hun har taget sig til ørene længe længe on and of. og sover SÅ dårligt i lange perioder.... øv for Stella-musen....god bedring med hende det lille pus....og ja, som IVF skriver, så er du jo bare mor og du gør jo også noget for at forbedre situationen nu ..........Det er værre med mig - jeg har trukket den for længe med at bestille tid...

Anmeld

14. februar 2009

Muffinmus

Æv bæv...synd for lille mus. Men mon ikke hun bliver en halt anden når drænet er lagt. Fik selv gjort det 2 gange som barn og jeg har da ikke taget skade af det....eller??
Ej, det skal da nok gå helt fint.

Anmeld

14. februar 2009

Kaufie

Det er da heller ikke nemt at vide når hun nu ellers slet ikke har været ked...... Men for søren man føler sig som en lousy mom når man ikke opdager den slags.....

Du har bare en pige, der ikke er pivet - så derfor skal det også nok gå fint med at få dræn i - og så bliver Stella-pigen sikkert madglad igen....

Anmeld

14. februar 2009

Grynt

Freja har jo også lige fået lagt dræn i begge øre. Og det er ultimativt det bedste der er sket Jeg har aldrig haft dårlig samvittighed, for dårlig samvittighed kan man ikke bruge til noget!! Dét der er vigitgt er at der bliver reageret på de små tegn ungerne viser....også selvom der kan gå et stk tid.

Vi havde en tid til Freja kl 8.15 og 8.35 var vi ved at tage jakker på igen...det går sååå stærkt.

Tyne Jeg må indrømme at jeg vrælede dagen før hun fik dem lagt...også selvom jeg véd det kun tager kort tid og det hele bliver noget så godt igen. I hverdagen fortæller jeg også forældre om andre forældres oplevelse af, at deres børn har fået lagt dræn...og det er også fint og godt. MEN forskellen mellem alle de historier og børn er, at dét her handler om MIT barn og ikke deres....mon ikke også du har det lige sådan?????

Knus T

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.