Kan slet ikke købe tøj???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.214 visninger
20 svar
0 synes godt om
10. november 2011

Giraffen

Jeg føler mig lidt palle alene med det her problem, men here goes

Jeg kan simpelthen ikke få slået hul på det med at få købt tøj!!! Det er vildt uoverskueligt hvor man skal starte, hvad skal man bruge, hvad er bedst, hvor meget skal det koste, hvilke størrelse osv osv osv osv

jeg er måske også lidt bange for at når jeg først går igang så ka jeg ikke stoppe igen  

Er der andre der har prøvet det? har næsten helt berøringsangst over at skulle slå 'hul' på tøjkøb osv...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2011

Emily2012<3

Jeg/vi begyndte at købe i uge 15-16 stykker og jeg anede slet ikke hvad vi skulle købe.. Og selvom vi allerede har en masse tøj, så føler jeg bare ikke at der er nok.. At vi kommer til at mangle osv.. 

Har faktisk ret svært ved ikke at bruge penge på tøj tilprinsessen, for er mest af alt bange for at hun kommer til at mangle noget.. :/

Og jeg undskylder lige der ikke er afsnit, men sidder lige på mobil..

Anmeld

10. november 2011

GitteC78

Lige nu har jeg svært ved at komme i gang med tøj køb, men nok fordi vi ikke kender kønnet. Jeg vil helst ikke købe en masse pige tøj og så ligge inde med det, men neutralt tøj er også kedeligt. Jeg har en masse dreng tøj fra min søn som er fra sidste år, hvis det da er en dreng...

Men hvis jeg var dig ville jeg nok købe nogle sparkedragter, mange synes det er nemmere at bruge dem str 56. En masse bodyer da det er det du får mest bruger til helt små babyer. Nattøj til den lille.

Min søn er fra sep 2010 og vi havde alt for lidt natdragter, så jeg sendte min mor afsted for at skaffe nogle. Da det jo er svært at sige hvor stor babyen er, vil jeg alligevel købe lidt tøj i str 50. Alle rådede mig til ikke at købe i str 50,  men da min søn var 50 cm bruge han str 50 i nogle uger.

Et tæppe til den lille er også altid rart at have, især når I skal ud at køre i bil.

Anmeld

10. november 2011

Kofoed.

Vil forslå dig, at købe pratisk tøj og ikke bare fordi det er sødt. Ved ikke lige hvad årstid du venter barn, men køb efter det og køb åndbart tøj, altså ikke flyverdragt fx, den bliver alt for varm, fleecedragter er meget bedre og holde barnet varmt. Strømper kan også nemt falde af når de er helt små, så det skal også være i mente (fx have strømpebukser under bukserne).

Sig endelig til hvís du vil have råd omkring tøjet til nyfødte, jeg gjorde mig hurtigt mange erfraringer.

Men afsæt et beløb og så tag ud og kigge i de forskellige butikker og køb først når du er sikker på, hvad du vil have, så undgår man nogle gange at bruge for mange penge, så op på købe hesten

Anmeld

10. november 2011

Frøken J.

Kofoed. skriver:

Vil forslå dig, at købe pratisk tøj og ikke bare fordi det er sødt. Ved ikke lige hvad årstid du venter barn, men køb efter det og køb åndbart tøj, altså ikke flyverdragt fx, den bliver alt for varm, fleecedragter er meget bedre og holde barnet varmt. Strømper kan også nemt falde af når de er helt små, så det skal også være i mente (fx have strømpebukser under bukserne).

Sig endelig til hvís du vil have råd omkring tøjet til nyfødte, jeg gjorde mig hurtigt mange erfraringer.

Men afsæt et beløb og så tag ud og kigge i de forskellige butikker og køb først når du er sikker på, hvad du vil have, så undgår man nogle gange at bruge for mange penge, så op på købe hesten

Enig enig! Jeg har mange cowboybukser og sådan, men de ligger jo og sover meget, så det bruger man jo næsten ikke. Det skal være rart og blødt!

Og anbefaler altså lidt i str. 50, selvom mange fraråder. Rose var 53 cm og 4240 gram ved fødslen, og kunne passe str. 50. I dag er hun mindst 4500 gram og 55, og kan lige knap og nap passe 50 endnu, så jeg ville købe lidt i den str., hvis jeg var dig. Hun sejlede i 56.

Anmeld

10. november 2011

Zeus

Giraffen skriver:

Jeg føler mig lidt palle alene med det her problem, men here goes

Jeg kan simpelthen ikke få slået hul på det med at få købt tøj!!! Det er vildt uoverskueligt hvor man skal starte, hvad skal man bruge, hvad er bedst, hvor meget skal det koste, hvilke størrelse osv osv osv osv

jeg er måske også lidt bange for at når jeg først går igang så ka jeg ikke stoppe igen  

Er der andre der har prøvet det? har næsten helt berøringsangst over at skulle slå 'hul' på tøjkøb osv...

2-delt tøj er noget værre møg..! Køb sparkedragter hvis det er muligt, og gerne en masse natdragter. I starten sover de så meget, og laver ikke en dyt, så der er det nu altså mest praktisk, at de kan have en natdragt på, det meste af tiden 

Anmeld

10. november 2011

Giraffen

Tak for hjælpen piger

Det må jeg huske næste gang jeg er ude at handle og så må jeg se om ikke jeg kan få slået hul på bylden og sparket købene igang  

Min plan er også primært:

sparkedragter
bodyer
hjemmesyede tulle-bukser

Kan I anbefale noget bestemt ift hvordan dragterne/bodyerne skal være? har hørt det med knapper i halsen og helst også ned til benene - skal der også helst være fødder i eller er det kun natdrager?

Hun er sat til 28. marts så der kan jo være alt fra frost og sne til 18-20 grader 

Anmeld

10. november 2011

Zeus

Giraffen skriver:

Tak for hjælpen piger

Det må jeg huske næste gang jeg er ude at handle og så må jeg se om ikke jeg kan få slået hul på bylden og sparket købene igang  

Min plan er også primært:

sparkedragter
bodyer
hjemmesyede tulle-bukser

Kan I anbefale noget bestemt ift hvordan dragterne/bodyerne skal være? har hørt det med knapper i halsen og helst også ned til benene - skal der også helst være fødder i eller er det kun natdrager?

Hun er sat til 28. marts så der kan jo være alt fra frost og sne til 18-20 grader 

Af sparkedragter, kunne vi bedst lide dem, med knapper nede ved benene. Det gjorde skiftningen 1000 gange lettere

Med bodyerne kunne vi bedst med dem, som kun havde knapper ved halsen, og nede mellem benene, men det er vist en smagsag.. Synes bare det var for bøvlet med dem, med knapper hele vejen ned, fordi hun skulle vrides og drejes sådan hver gang - men nogen synes de er meget lettere at få på

Og med fødder - strømperne falder af i løbet af 3 min

Anmeld

10. november 2011

Giraffen

Zeus skriver:

Af sparkedragter, kunne vi bedst lide dem, med knapper nede ved benene. Det gjorde skiftningen 1000 gange lettere

Med bodyerne kunne vi bedst med dem, som kun havde knapper ved halsen, og nede mellem benene, men det er vist en smagsag.. Synes bare det var for bøvlet med dem, med knapper hele vejen ned, fordi hun skulle vrides og drejes sådan hver gang - men nogen synes de er meget lettere at få på

Og med fødder - strømperne falder af i løbet af 3 min

præcis så tænker også at strømper må blive strømpebukser så og så har vi planer om at bruge de der melton-sutsko når hun blir lidt større hvor man kan spænde dem lidt til dem har min veninde rigtig go erfaring med

Anmeld

10. november 2011

Zeus

Giraffen skriver:

præcis så tænker også at strømper må blive strømpebukser så og så har vi planer om at bruge de der melton-sutsko når hun blir lidt større hvor man kan spænde dem lidt til dem har min veninde rigtig go erfaring med

Vi brugte Melton futterne helt fra start af, de hjalp ligesom med at holde tøjet på plads

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.