kloge piger.. hjælp til at regne ægløsnings dag ud:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

748 visninger
12 svar
0 synes godt om
10. november 2011

lillekylling

Hvis min sidste første menstruations dag var den fredag den 21 oktober. og varede ca 5-6 dage.

har normal cyklus tror jeg.

hvornår var min bedste chance så?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2011

Krussedulle

lillekylling skriver:

Hvis min sidste første menstruations dag var den fredag den 21 oktober. og varede ca 5-6 dage.

Hvis man regner med at ægløsningen ligger to uger efter, så ca den 4/11 men det er jo noget usikkert.. Din ægløsning kan jo ligger både tidligt og sent men pøj pøj da

Anmeld

10. november 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Du regner det ud ved at sige

Gennemsnits cykluslængde er 28 dage

28 fra første mens dag, delt med 2 = 14.

Din æl falder omkring 14 dagen i cyklus - altså midt i. Er din cyklus lidt længere kan den falde lidt senere, og omvendt lidt tidligere. Men der er ingen regler uden undtagelser, o de 14 dage er kun vejledende. 

Hvis din mens startede d. 21. Så er det omkring d. 3-4 Nov. hvis det kører præcis efter bogen.

Min ÆL falder lidt forskelligt. Og det er meget normalt. Så tag evt en æl test et par gange, omkring forventet ÆL dato, så kan du se om der er et mønster hos dig som passer eller afviger lidt. 

Anmeld

10. november 2011

kimfrit

http://www.min-mave.dk/beregn-aegloesning.htm

denne ÆL beregner er altså rigtig god, der skal du bruge de sidste 3 gange du have mens, men den kan bedre udregne din frugtbarheds periode

Pøj pøj med det hele

Anmeld

10. november 2011

lillekylling

Krussedulle skriver:

Hvis man regner med at ægløsningen ligger to uger efter, så ca den 4/11 men det er jo noget usikkert.. Din ægløsning kan jo ligger både tidligt og sent men pøj pøj da

okay kan faktisk pga. noget specielt huske at vi sexede den 3 hehe

Anmeld

10. november 2011

lillekylling

fandt et sted de skriver det slet ikke er sikkert man kan have ægløsning når man lige har stoppet på ppillerne.

men helt umuligt kan det da ikke være når folk kan blive gravide imens de glemmer ppillerne i 4 dage eller sådan?

Anmeld

10. november 2011

lillekylling

kimfrit skriver:

http://www.min-mave.dk/beregn-aegloesning.htm

denne ÆL beregner er altså rigtig god, der skal du bruge de sidste 3 gange du have mens, men den kan bedre udregne din frugtbarheds periode

Pøj pøj med det hele

har ikke holdt øje med de sidste par måneder

Anmeld

10. november 2011

Krussedulle

lillekylling skriver:

okay kan faktisk pga. noget specielt huske at vi sexede den 3 hehe

Ih hvor spændende jeg krydser fingre for dig!

Anmeld

10. november 2011

lillekylling

Krussedulle skriver:

Ih hvor spændende jeg krydser fingre for dig!

Hehe ja. det lidt spændende..vil slet ikke kunne teste noget nu vel?

Anmeld

10. november 2011

Krussedulle

Nej, det ville jeg ikke satse på.. måske tidligst om 6 dage? ægget vil nok være på vej ned mod livmoderen nu.. for at få et helt sikkert svar, ville jeg nok vente hele 9 dage..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.