barsel under uddannelse hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2011

baby012

Nej det var skam heller ikke det jeg mente jeg ville hører om jeg ikke kunne få forsøger tillæg når han ikke er su'er. altså om begge forældre skulle være på su eller om man skulle være alene mor for at få det ?

http://www.su.dk/SaerligStoette/satser/Sider/default.aspx 

du kan kun få 1405 kr. i tillæg når han ikke er studerende  men det er så et lån

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2011

Silke91

gravid20 skriver:

http://www.su.dk/SaerligStoette/satser/Sider/default.aspx 

du kan kun få 1405 kr. i tillæg når han ikke er studerende  men det er så et lån

Okay tak for svar

Anmeld

30. november 2011

baby012

Silke91 skriver:

Okay tak for svar

så lidt  

for at svare på dit andet spørgsmål, så nej, jeg har ikke fortrudt (endnu ) at jeg valgte at beholde den bette på trods af at jeg er under uddannelse

økonomisk er det nok ikke lige det mest optimale, men jeg tror nu sagtens jeg vil kunne få det hele til at hænge sammen  

Anmeld

14. december 2011

KLN

Silke91 skriver:

Håber nogle vil dele lidt af erfaring og viden

Sagen er den at jeg er 20 snart 21 år gammel og planen er at jeg skal starte på sygeplejerske uddannelsen til august. Jeg er dog begyndt at tvivle på at jeg kan vente de der 3,5 år endnu med at få mit første barn. 

Første spørgsmål lyder så dem af jeg der har fået barn under uddannelse er det noget i har fortrudt og ønskede at i havde ventet eller er i glade for den beslutning?

sagen er så den at så vidt jeg har forstået så får man kun almindelig su hvis men går på barsel efter man er begyndt på studie. min udeboende su er 4500 og min veninde på kontanthjælp som lige har fået barn får nu udbetalt omkring de 8000. Kan det passe man skal have så meget mindre bare fordi man er begyndt på uddannelse? og når man så starter på uddannelse igen efter endt barsel får man så stadig kun de der 4-5 tusind?

Beklager det blev så langt men lever uden evne til at fatte mig i korthed 

Jeg er sygeplejestuderende på barsel og har ikke fortrudt. Jeg har valgt at tage ½ års barsel, så derfor får jeg dobbelt SU. Min kæreste er færdig uddannet og har fast arbejde, så rent økonomisk kan det sagtens løbe rundt. Men var min kæreste også studerende, ville jeg nok være lidt betænkelig med det økonomiske. Det eneste som er lidt ærgeligt ifht at afbryde udd. er at man ikke kommer til at blive færdig og skrive Bachelor med sit hold.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.