en drøm skriver:
jeg vil helst ikke låne penge da de jo skal betales tilbage igen. jeg tænker bare at 4 til 5 tusind i forvejen ikke er meget at leve for og med et barn oveni. det undre mig bare at dem på kontant hjælp skal have så meget mere end dem på su med barn. men det der forsørger tillæg er det noget men kun kan søge hvis man er alene mor?
Hvis begge forældre studere får i begge et forsørgertillæg på ca. 2000 pr. md før skat.
Hvis du er alene får du ca. 5000 pr. md før skat i forørgertillæg.
Jeg er selv på barsel på mit studie, og jeg føler mig faktisk privilligeret. Jeg kan vente med at sende min dreng i vuggestue når han er 10 måneder(ramlede lige sammen med en sommerferie, og derfor er han kun 10 måneder når jeg starter igen). Samtidigt så er jeg kun på studiet 15-20 timer om ugen af 3-4 dage.
Så selvom jeg skal læse en del derhjemme så har jeg rigtig meget tid sammen med min dreng i forhold til hvis jeg arbejede 37 timer. og lektierne kan sagtens vente til han er blevet lagt i seng.
Bagsiden er jo så bare at økonomien er meget stram! Men det er et valg man tager synes jeg
Anmeld