Inspireret af en anden tråd/ Hold da fast O.O.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2011

SaNiNa

Sasja77 skriver:

Hej med Jer alle,

Det her er vel egentlig ikke en debat mere bare en undring Vi har aldrig selv prøvet at have vores datter i dansk institution så jeg kender ikke alle regler osv omkring betaling af dette...MEN jeg synes det er vildt at det koster så meget at have sit barn i institution......Jeg har fanget at der er noget der hedder friplads og delvis friplads osv men sådan helt og almindelig fuld pris -den synes jeg godt nok er voldsom

Vi betaler i Malmø 1295 SEK (fuld pris) svarende til ca 1000 kr om måneden for en institutionsplads. Der er morgenmad , mellemmåltid, varm frokost og frugt med i denne pris. Det eneste vi selv skal have med er bleer....Dette er den højeste pris du kan betale. Barn nr 2 koster 700 SEK....hvis man altså har mere en et barn

Er det bare mig der synes at det er svimlende priser i DK???

Jeg er godt nok glad for at der er noget der så hedder hel eller delvis friplads på Jeres vegne!!

Ville ikke noget særligt med dette....ville nok bare af med min undring

Tror da vi skal flytte bil malmø vi giver 2200 for en dp plads og lige om lidt har vi to den store skal så i børnehaven og ved ikke helt hvad det koster i børnehaven men det er nok ikke meget billigere.

Kan nu heller ikke forstå hvorfor det skal være så pokkers dyrt at få et barn passet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2011

trunte24

cmks2007 skriver:

Hold da op - det lyder dejligt billigt!
Men jeg tænker, har I så børnepenge i Sverige? Så vidt jeg har forstået, er børnepengene her i DK et tilskud til børnepasning og hvis man modregner kvartalsydelsen ud, så er det ikke så dyrt igen:

Vi giver ca. 3000 kr. om måneden for 1 dagplejeplads og 1 børnehaveplads = 9000 i kvartallet

Vi får 7600 i kvartallet i børnepenge

Altså betaler vi "selv" 1400 i kvartallet, hvilket giver ca. 467 kr om måneden for 2 pladser. Det er jo egentlig ikke så slemt?

Perosnligt så jeg måske hellere, at man droppede børnepengene og satte egenbetalingen til institutionspladser drastisk ned, men nu er det som det er, og har da heller intet imod de børnepenge

I er heldige i bor et billigt sted kan jeg høre. Vi skal give 4000 kr om måneden for en vuggestueplads her i århus. Det er jo så 12000 i kvartalet. For vores 1 barn få vi 4200 i børnefamilieydelse i kvartalet. Det giver jo så en egenbetaling på 7800 i kavrtalet hvis man trækker børnefalilieydelsen fra. Altså 2600 kr pr måned for 1 barn.

Det er jo et noget andet regnestykke end dit

Nu er jeg fornyligt blevet enlig og får derfor fuld friplads. Jeg ville da være ked af hvis man bare satte egenbetalingen ned og fjernede børnefamilieydelsen. Jeg med fuld friplads ville jo på ingen måde drage nytte af at de sætter prisen ned. Men ville midste mine 4200 kr i kvartalet De 4200 er de penge jeg har til at købe ekstra ting for. fx. nyt tøj, sko flyverdragter, gaver, tandlæge osv for.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.