cmks2007 skriver:
Hold da op - det lyder dejligt billigt!
Men jeg tænker, har I så børnepenge i Sverige? Så vidt jeg har forstået, er børnepengene her i DK et tilskud til børnepasning og hvis man modregner kvartalsydelsen ud, så er det ikke så dyrt igen:
Vi giver ca. 3000 kr. om måneden for 1 dagplejeplads og 1 børnehaveplads = 9000 i kvartallet
Vi får 7600 i kvartallet i børnepenge
Altså betaler vi "selv" 1400 i kvartallet, hvilket giver ca. 467 kr om måneden for 2 pladser. Det er jo egentlig ikke så slemt?
Perosnligt så jeg måske hellere, at man droppede børnepengene og satte egenbetalingen til institutionspladser drastisk ned, men nu er det som det er, og har da heller intet imod de børnepenge
I er heldige i bor et billigt sted kan jeg høre. Vi skal give 4000 kr om måneden for en vuggestueplads her i århus. Det er jo så 12000 i kvartalet. For vores 1 barn få vi 4200 i børnefamilieydelse i kvartalet. Det giver jo så en egenbetaling på 7800 i kavrtalet hvis man trækker børnefalilieydelsen fra. Altså 2600 kr pr måned for 1 barn.
Det er jo et noget andet regnestykke end dit
Nu er jeg fornyligt blevet enlig og får derfor fuld friplads. Jeg ville da være ked af hvis man bare satte egenbetalingen ned og fjernede børnefamilieydelsen. Jeg med fuld friplads ville jo på ingen måde drage nytte af at de sætter prisen ned. Men ville midste mine 4200 kr i kvartalet
De 4200 er de penge jeg har til at købe ekstra ting for. fx. nyt tøj, sko flyverdragter, gaver, tandlæge osv for.
Anmeld