Ved ikké hva der er galt :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.704 visninger
21 svar
0 synes godt om
8. november 2011

Anonym trådstarter

Hej baby.dk

Jeg har valgt at være anonym, da jeg synes det pinligt

Men håber der er nogle der kan hjælpe mig,

Lørdag startede det, jeg fik en voldsom kløen i skridet, jeg tænker først at det kan være efter jeg har fjernet hår, men det bliver ved, så meget at jeg ikke kan holde det ud..

Jeg vælger at ringe til vagtlægen, og jeg beskriver så godt jeg kan, hvor det klør osv.

Jeg får afvide det svamp og jeg kan hente noget imod det på apoteket. ( skal lige siges jeg ALDRIG har haft det før)

Jeg lægger på og får det hentet, men imens bliver jeg en smule sur, for nogle sir at hvis ikke det svamp , kan det ske jeg selv fremkalder det. jeg spørger på apoteket ´, hun sir at det kan man ikk . Bliver os mobset over at vagtlægen bare kan udskrive sådan noget uden at være 100 på det er svamp.

Årh ha , er træt af det .. Min plan er så at jeg ville tag til egen læge, men så får jeg mit mens ..

Håber bare snart det over det kløen , men ovenikøbet skal jeg bruge det crem 14dage efter det er stoppet med at klø ..

Undskyld det lange indlæg, trængt bare til at komme ud med det, så min kære kæreste ikke skal blive ved med at høre på mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2011

norenberg

jeg døjede engang også med kløe og der fik jeg også at vide at det var svamp uden de havde kigget på det, men jeg fik en enkelt pille som jeg skulle tage og den kostede 160 kr men kløen stoppede 2 dage senere...så syntes det er underligt at du får salve til at smøre med...

Anmeld

8. november 2011

Anonym trådstarter

norenberg skriver:

jeg døjede engang også med kløe og der fik jeg også at vide at det var svamp uden de havde kigget på det, men jeg fik en enkelt pille som jeg skulle tage og den kostede 160 kr men kløen stoppede 2 dage senere...så syntes det er underligt at du får salve til at smøre med...

Hmm, jeg blev spurgt til om det var uden på eller inden i .. og det synes jeg var svært at svare på idet jeg bare ved det klør. Hun giver mig så crem og det klør stadig ..

Sidst jeg havde kløen (ca 1år siden) Var det pga hårfjerning ..

Anmeld

8. november 2011

JonTri

For det første SKAL man ikke ha en recept for at få canesten (eller andre svampemidler). Man kan få en pille til at stikke op (vagatorie) og der supplerer man ofte med creme - både til at smøre indeni og udenpå. 

Så hvis du vil ha en vagatorie, kan du bare hente det på apoteket. 

Svamp kommer jo af mange årsager, men i bund og grund er det fordi surheden i skeden bliver mere basisk. Svamp lever i øvrigt af sukker og derfor vil det klø mere hvis du spiser sukkerholdigt mad...

Anmeld

8. november 2011

snøvsen

Jeg får stort set svamp hver gang jeg får menstruation. Det klør, svier og er bare skide ubehageligt

Det er ikke unormalt at skulle smøre efter det er holdt med klø. Det er for at være sikker på, at det er helt væk.

Når jeg får det, køber jeg en stikpille og creme, så jeg er på den sikre side.

Anmeld

8. november 2011

Anonym trådstarter

JonTri skriver:

For det første SKAL man ikke ha en recept for at få canesten (eller andre svampemidler). Man kan få en pille til at stikke op (vagatorie) og der supplerer man ofte med creme - både til at smøre indeni og udenpå. 

Så hvis du vil ha en vagatorie, kan du bare hente det på apoteket. 

Svamp kommer jo af mange årsager, men i bund og grund er det fordi surheden i skeden bliver mere basisk. Svamp lever i øvrigt af sukker og derfor vil det klø mere hvis du spiser sukkerholdigt mad...

EJ hvor vildt, vidste íkke det med sukker .. SÅ det nok derfor det bliver ved med at klø ..

Så må jeg spare på det sukker, og så blive ved med at smøre ..
Synes bare det vildt, man skal smøre 14dage efter det er stoppet med at klø?

Anmeld

8. november 2011

SussieThyssen

Hehe ja undskyld hvis jeg griner lidt..men altså..ja..når man først har prøvet at have svamp..og det er der ret mange, der har inkl jeg selv..så er det nu lidt komisk at tænke tilbage på, hvordan man selv reagerede selv første gang.

Og din måde at beskrive tingene på..nå men det er naturligvis synd for dig, men ikke jordens undergang.

Ja..det giver en forbandet kløe og svinden med svamp..og ja, det tager tid at behandle.
Hvad jeg ikke kan forstå er, hvorfor du ikke bare har fået en stikpille og salve, som så skal bruges i max en uge
Husk at din kæreste også kan være bærer af det uden selv at mærke noget rigtigt til det.
Mænd er mere hårdhudede end kvinder, så han skal lige holde øje med om han evt skulle få lidt udslet.

Svamp bliver man især smittet med hvis ens PH-værdi i skeden er i uballance, så køb nogle intimtabs som stikpiller til skeden i håndkøb på apoteket og brug i et stykke tid..de opretter lynhurtigt ballancen i skeden, så du ikke sådan lige får det igen.
Og nej...lægen behøver ikke undersøge dig ud fra den beskrivelse du der giver..der kan vi, der selv har prøvet det, genkende beskrivelsen

Husk at vaske dit undertøj og bukser på mindst 60 grader efter brug, så længe du behandler mod svampen..idet svampesporer ikke bliver dræbt ved lavere tæmperaturer end 60 grader.

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. november 2011

JonTri

Anonym skriver:

EJ hvor vildt, vidste íkke det med sukker .. SÅ det nok derfor det bliver ved med at klø ..

Så må jeg spare på det sukker, og så blive ved med at smøre ..
Synes bare det vildt, man skal smøre 14dage efter det er stoppet med at klø?

Det kan jeg nu heller ikke forstå du skal... man kan da normalt nøjes med en kur på 2 gange om dagen i 6 dage - plus pillen... 

Ha ha... har selv prøvet det, og lærte af det, da jeg drak 4 colaer... det var sgu en dårlig nat!!!

Anmeld

8. november 2011

Anonym trådstarter

JonTri skriver:

Det kan jeg nu heller ikke forstå du skal... man kan da normalt nøjes med en kur på 2 gange om dagen i 6 dage - plus pillen... 

Ha ha... har selv prøvet det, og lærte af det, da jeg drak 4 colaer... det var sgu en dårlig nat!!!

Jeg fik bare afvide jeg kunne vælge imellem pillen og cremen ..
så valgt jeg cremen, aner jo intet om det ..

Så sagde hun at jeg sku smøre 1 uge til 2 efter det er stoppet med at klø så jeg var sikker på det ikk kom igen .. Jeg fik intet afvide omkring det med sukker .. Det synes jeg nu er en ret vigtig ting at få sagt .. Jeg har brugt det crem siden lørdag, og klør stadig, selvf er det blevet bedre men det er ikk væk ..

Og så hjælper det slet ikk man skal gå rundt med bind os hehe

Puha enn nat du måtte have haft ..

Ved du om det noget der smitter ? hvis man nu har samleje?

Anmeld

8. november 2011

1000Ben

Anonym skriver:

Hej baby.dk

Jeg har valgt at være anonym, da jeg synes det pinligt

Men håber der er nogle der kan hjælpe mig,

Lørdag startede det, jeg fik en voldsom kløen i skridet, jeg tænker først at det kan være efter jeg har fjernet hår, men det bliver ved, så meget at jeg ikke kan holde det ud..

Jeg vælger at ringe til vagtlægen, og jeg beskriver så godt jeg kan, hvor det klør osv.

Jeg får afvide det svamp og jeg kan hente noget imod det på apoteket. ( skal lige siges jeg ALDRIG har haft det før)

Jeg lægger på og får det hentet, men imens bliver jeg en smule sur, for nogle sir at hvis ikke det svamp , kan det ske jeg selv fremkalder det. jeg spørger på apoteket ´, hun sir at det kan man ikk . Bliver os mobset over at vagtlægen bare kan udskrive sådan noget uden at være 100 på det er svamp.

Årh ha , er træt af det .. Min plan er så at jeg ville tag til egen læge, men så får jeg mit mens ..

Håber bare snart det over det kløen , men ovenikøbet skal jeg bruge det crem 14dage efter det er stoppet med at klø ..

Undskyld det lange indlæg, trængt bare til at komme ud med det, så min kære kæreste ikke skal blive ved med at høre på mig

Jeg havde svamp første gang jeg var gravid og der hjalp cremen slet slet ikke og det kløede bare som en sindssyg..... 

Jeg måtte atter til lægen som så gav mig nogle piller (ja de skulle op i skeden) og de hjalp faktisk inden for en enkelt time, så gå endelig til lægen igen, hvis cremen ikke virker, for det er meget ubehageligt. 

Alle kvinder har svamp, men en ændring i surhedsgraden i skeden (sker ofte når man er gravid) eller nedsat immunforsvar kan få det til at bluse op så vi kan mærke det. Det var i hvert fald hvad min læge fortalte mig 

Håber det hjalp og btw - det er altså ikke noget at være flov over, det er noget ALLE kvinder når at få på et eller andet tidspunkt i deres liv. 

Vi er kun menneskelige 

Knus

1000Ben

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.