arbejdsløs og baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2011

birthee

Jeg gik på barsel med Caroline, da jeg var udlært... dvs. jeg var sygemeldt fra 1½ måned før jeg var udlært og til jeg skulle på barsel.. det var også sådan dengang jeg fik Frederik - ønsket om nr. 1 var bare så stort, og nr. 2 var også et ønskebarn  så jeg er en af de ledige på arbejdsmarkedet fra 5. marts næste år, og må tage det som det kommer  hvis I føler for det, så bare gå igang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

Ciss

Anonym skriver:

kom med jeres mening og skriv hvad i ville gøre?

Jeg har stemt blankt, for det kommer meget an på den totale situation.

I udgangspunktet ville jeg ikke selv sætte gang i PB, hvis jeg var arbejdsløs. Men så kommer det jo meget an på, hvilken uddannelse man har og dermed også, hvilke udsigter man har til at kunne få sig arbejde inden for en overskuelig fremtid. Og hvordan med manden? Har han en løn, så man uanset kan klare udgifterne til barnet alligevel? Der er jo stor forskel på, om han også er arbejdsløs eller har høj løn. Og hvilken levestandard forventer man? Kan man klare sig uden bil, der hvor man bor? Hvor meget støtte har man fra bedsteforældrerne?

Og hvis man nu allerede har et barn fra før, som tog 5 år at få, og man allerede er 35, så er det måske på tide, hvis det i det hele taget skal have en chance for at ske en dag.

Der er så mange ting, som spiller ind, når man planlægger at gå i gang med PB, så jeg synes ikke at spørgsmålet så enkelt kan besvares med ja eller nej.

Anmeld

14. december 2011

kirsti

hvis man ellers har baglandet osv iorden ville jeg da sige go for it. Du har ikke en arbejdsgiver at stå til ansvar for, tidsrummet på cv'et uden arbejde vil sandsynligvis blive mindre da der jo ikke ligefrem er udsigt til job.

Skal vi have nr 2 så er vi nød ti lat gøre det i en periode hvor jeg evt er arbejdsløs men det er en længere historie som ikke skal ligge til offentlig skue

Anmeld

14. december 2011

oerbaek

Anonym skriver:

hvor længe havde du været arbejdsløs inden du fik den lille?

jeg har været arbejdsløs ca 7 mdr inden jeg gik fra  til barsel (blev sygemeldt i ca uge 20 med bækkenløsning. )

Anmeld

14. december 2011

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

kom med jeres mening og skriv hvad i ville gøre?

Jeg har stemt blankt! Jeg synes det er meget svært at svare på. Det kommer fuldstændig an på situationen. Hvem man er, hvad man har af uddannelse, mål i livet og så meget andet. Hvad man har af baggrund, økonomi og støtte på hjemmefronten  

Men held og lykke med beslutningen 

Anmeld

14. december 2011

Brams

come2 skriver:

Hvis man starter op på job inden barsel, har man jo noget at vende tilbage til

Anmeld

15. december 2011

Anonym trådstarter

oerbaek skriver:

jeg har været arbejdsløs ca 7 mdr inden jeg gik fra  til barsel (blev sygemeldt i ca uge 20 med bækkenløsning. )

så du var væk fra uge 20 og på sygedagpenge? hvor lang tid var det så alt i alt?

Anmeld

15. december 2011

Anonym trådstarter

kirsti skriver:

hvis man ellers har baglandet osv iorden ville jeg da sige go for it. Du har ikke en arbejdsgiver at stå til ansvar for, tidsrummet på cv'et uden arbejde vil sandsynligvis blive mindre da der jo ikke ligefrem er udsigt til job.

Skal vi have nr 2 så er vi nød ti lat gøre det i en periode hvor jeg evt er arbejdsløs men det er en længere historie som ikke skal ligge til offentlig skue

hvad drejer det sig om siden at i er nød til at gøre det mens du er arbejdsløs, bare et hint?

Anmeld

15. december 2011

oerbaek

Anonym skriver:

så du var væk fra uge 20 og på sygedagpenge? hvor lang tid var det så alt i alt?

jamen 7 mdr inden jeg blev sygemeldt og gik på sygedagpenge og jeg er stadig på barsel, altså nu på dagpenge. og skal finde et arbejde da barsel stopper her 9-2-12,

så har været ledig siden april 2010 og gik på sygedagpenge nov 10 barsel feb 11 til feb 12... håber det giver mening

Anmeld

15. december 2011

Loa

Tænker lidt det afhænger af om ens økonomi kan bære det.

Selvom jeg altid er fortaler for at have et arbejde. Også inden man vælger at få barn/børn...... Så jeg syntes du skal få et arbejde først

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.