Hvorfor taber jeg mig ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2011

Anonym trådstarter

Anne85 skriver:

Spiser du alle dine motions kalorier?? Selv har jeg sat min profil til 1/2 kg i ugen og så forsøger jeg ikke at spise mine motions kalorier - de resulterer så ofte bare i et større vægttab (hvis jeg altså vel og mærke overholder det ;-) det kan være svært at finde motivationen til de sidste par kilo ;-)

Ja, det gør jeg. Har ofte 100-200 kcal tilbage når jeg går i seng om aftenen. Uden motion skal jeg kun have 1100 kcal om dagen, og det kan jeg langt fra blive mæt af.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2011

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Prøver du at måle dig i cm istedet for på vægten? Når du nu motionerer får du jo tunge muskler istedet for fedt

Ja, jeg har også prøvet at måle mig, har måske tabt en cm et par steder... men altså ikke noget man på nogen måde kan se eller mærke på tøjet.

Anmeld

8. november 2011

Wimmie

Anonym skriver:

Jeg har tilmeldt mig madlog, og har skrevet som mål at tabe 1 kg om ugen. Det har været hårdt, men jeg har overholdt det. Men har på 3 uger kun tabt 600 g  Og jeg forstår virkelig ikke hvorfor.

Jeg spiser ALDRIG mere end den tilladte. Går en time om dagen og cykler en time til og fra arbejde hver dag. Desuden går jeg til zumba 2 gange om ugen.

Jeg spiser selvfølgelig sundt, bliver jeg nødt til for ikke at overskride det daglige kaloriebehov.

Men hvorfor pokker taber jeg mig næsten ikke, når jeg følger planen??? Fatter det ikke...

Hvad ligger dit BMI på nu? (evt. højde og vægt)

For nogle går det rigtig hurtigt i starten og derefter går det ofte langsommere efter et stykke tid...men for andre er det lige omvendt; kroppen tager lidt tid om at omstille dig og man kan få en meget sløv opstart hvorefter der pludselig begynder at ske noget.

Anmeld

8. november 2011

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Hvad ligger dit BMI på nu? (evt. højde og vægt)

For nogle går det rigtig hurtigt i starten og derefter går det ofte langsommere efter et stykke tid...men for andre er det lige omvendt; kroppen tager lidt tid om at omstille dig og man kan få en meget sløv opstart hvorefter der pludselig begynder at ske noget.

Mit bmi er på 25. Ved godt det er nemmere at tabe sig hvis man skal tabe meget, men synes virkelig jeg kæmper med masser af motion og grønt.

Har aldrig hørt at det for nogen går langsomt i starten, kun at det går hurtigt, og senere langsomt. Kan godt være jeg skal være lidt mere tålmodig...

Anmeld

8. november 2011

Wimmie

Anonym skriver:

Mit bmi er på 25. Ved godt det er nemmere at tabe sig hvis man skal tabe meget, men synes virkelig jeg kæmper med masser af motion og grønt.

Har aldrig hørt at det for nogen går langsomt i starten, kun at det går hurtigt, og senere langsomt. Kan godt være jeg skal være lidt mere tålmodig...

Sidst jeg skulle tabe mig fra 68 til 60 kg gik det meget langsomt i starten - tror det tog omkring 1½ måned - før jeg havde tabt det første kilo - derefter røg de sidste 7 kg i løbet af yderligere 2 måneder 

Forstår godt at du mister motivationen men lad være med at give op. Kig dine måltider igennem med et ekstra krisik øje; drikker du evt. noget som indeholder megen fedt eller sukker; købe-smoothies, juice, sodavand, saftevand eller mælk med højere fedtprocent.

Anmeld

8. november 2011

3rollinger

Anonym skriver:

Ja, jeg startede på motion samtidig, og skriver det ind.

Jeg må få 1100 kcal om dagen, så kommer dem jeg opsparer ved motion oveni. Jeg er ikke voldsomt overvægtig, vejer 75 kg og skal tabe mig 10 kg.

Startede for 3 uger siden.

Må nok indrømme at jeg er rigtig dårlig til at få nok væske. Og ofte bliver det cola light i stedet for vand  Mon det har noget at sige?

Det kan sagtens have noget at sige hvis alt din vaeske er CocaCola Light. Hvis det er én om dagen saa kan det godt gaa, men det aller aller bedste er at to liter er vand, og resten af vaesken kommer udover. 

Tag vand med naar du traener, saa skal du nok faa drukket en hel del mere er jeg sikker paa. Og evt en flaske i tasken, som du kan gaa og drikke af. Det er kun opstarten der er svaer, for naar foerst kroppen har tilvaennet sig at drikke to liter vand skal den nok selv bede om det og saa kommer det lidt af sig selv.

Til maaltiderne er det ogsaa en god ide kun at saette vand paa bordet. 

Ellers synes jeg det lyder som om du goer det helt rigtige.

Anmeld

8. november 2011

UnderCover37

Anonym skriver:

Ja, jeg startede på motion samtidig, og skriver det ind.

Jeg må få 1100 kcal om dagen, så kommer dem jeg opsparer ved motion oveni. Jeg er ikke voldsomt overvægtig, vejer 75 kg og skal tabe mig 10 kg.

Startede for 3 uger siden.

Må nok indrømme at jeg er rigtig dårlig til at få nok væske. Og ofte bliver det cola light i stedet for vand  Mon det har noget at sige?

En vigtig ting at vide er, at jo mindre du skal tabe dig, jo "sværere" er det - og jeg ville nok anbefale at du sætter dig til at tabe et ½ kg i ugen og IKKE spiser for dine motionskalorier!

Medslogs estimater over hvad man forbrænder er lidt højt sat og hvis du spiser for alle dine motionskalorier og de i sidste ende er sat for højt - påvirker det dit vægttab negativt.

Samtidig bygger du jo nye muskler på mens du forbrænder fedt når du motionerer og de vejrer mere end fedt - så ift til din fordeling af fedt/muskler sker der nok noget - men du siger du ikke kan se det på målingerne heller?

Hvilken type kost vælger du at bruge dine 1100 kalorier på?
Hvor ofte spiser du?

Det er vigtigt at drikke rigeligt - helst vand men alt tæller

Anmeld

8. november 2011

UnderCover37

Jeg er selv for tyk OG på madlog... hvis du vil vil jeg gerne prøve at kigge på din madlog for at se om jeg kan se problemet?

Du kan evt. søge mig derinde - hedder det samme som her.

Anmeld

10. november 2011

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Problemet er at du spiser dine motions kalorier.

Det madlog siger man forbrænder på diverse motionsformer,ligger omkring 20-25% højere end langt de fleste mennesker faktisk forbrænder.

Så hvis du ikke har et pulsur,der kan komme noget nærmere din faktiske kalorie forbrænding under motion,skal du holde dig fra at spise dine motionskalorier.

Anmeld

11. november 2011

Anonym trådstarter

mea skriver:

Problemet er at du spiser dine motions kalorier.

Det madlog siger man forbrænder på diverse motionsformer,ligger omkring 20-25% højere end langt de fleste mennesker faktisk forbrænder.

Så hvis du ikke har et pulsur,der kan komme noget nærmere din faktiske kalorie forbrænding under motion,skal du holde dig fra at spise dine motionskalorier.

Ahh... se det giver jo meget god mening

Har hele tiden troet man kunne regne med det, men er det sat for højt må det jo være derfor jeg ikke taber mig.

Tusind tak for dit svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.