Dukan-kuren

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2011

Lone Jakobsen

puha jeg synes også den lyder lidt hård for kroppen. min mave ville slet ikke ku klare sig uden frugt eller grønt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2011

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Lone Jakobsen skriver:

puha jeg synes også den lyder lidt hård for kroppen. min mave ville slet ikke ku klare sig uden frugt eller grønt.

Nej, frugt skal man undvære længe, men ville så ikke blive noget problem for mig.

Grøntsager må man spise igen efter den første fase, som ikke er ret lang. Skal man f.ex tage 10 kilo er det kun de første 3 dage man ikke må spise grøntsager. Ville jeg sagtens kunne undvære hvis det så virkede

Anmeld

9. november 2011

JacobsMoar

Egentlig handler det vel om at man kickstarter sit vægttab, og så indarbejder en ny vane og livsstil..

Om du starter din kur med NUPO, og langsomt spiser mere almindelig mad, eller om du starter den på den her måde, er i min verden det samme..

for jer der kan..

Anmeld

9. november 2011

Timse

pastry26 skriver:

Øh.. får man slet ikke nogen grøntsager eller frugter i angrebsfasen?? Det lyder altså ikke super sundt, sorry 

Hvis det kun er 5-8 kg det handler om, så havde jeg nok valgt at give den mere gas i fitnesscentret... men jeg er også en tosset madglad kvinde!!! 

Jeg er også rigtig madglad, men jeg kan ikke tabe mig ved at træne (som jeg ellers gør 4-5 gange om ugen) Så for mig er det nødvendigt at være "drastisk" desværre, ville ønske jeg kunne træne det af, for længe leve god mad

Anmeld

9. november 2011

pastry26

Timse skriver:

Jeg er også rigtig madglad, men jeg kan ikke tabe mig ved at træne (som jeg ellers gør 4-5 gange om ugen) Så for mig er det nødvendigt at være "drastisk" desværre, ville ønske jeg kunne træne det af, for længe leve god mad

Fair nok. Jeg ved også godt at muskelmasse vejer mere end fedt.. men synes bare det er vildt draktisk at skære sunde ting ud af sin diæt.. altså fint nok med nul sukker og hvidt brød, og pasta, men ligefrem undvære frugter og grøntsager. Måske er det bare mig der er galt på den!! 

Anmeld

9. november 2011

Timse

pastry26 skriver:

Fair nok. Jeg ved også godt at muskelmasse vejer mere end fedt.. men synes bare det er vildt draktisk at skære sunde ting ud af sin diæt.. altså fint nok med nul sukker og hvidt brød, og pasta, men ligefrem undvære frugter og grøntsager. Måske er det bare mig der er galt på den!! 

Grøntsager er også kun de første 3-6 dage, tror frugten er pga frugtsukkeret

Men ja det er da altid bedre at spise sundt og træne end at gå på kure

Anmeld

9. november 2011

Lone Jakobsen

Rikke skriver:

Nej, frugt skal man undvære længe, men ville så ikke blive noget problem for mig.

Grøntsager må man spise igen efter den første fase, som ikke er ret lang. Skal man f.ex tage 10 kilo er det kun de første 3 dage man ikke må spise grøntsager. Ville jeg sagtens kunne undvære hvis det så virkede

kan godt forstå dig.

har selv overvejet en anden slags kur, men der sku man undvære utroligt mange ting, og det synes jeg er meget vanskeligt.

Anmeld

9. november 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Den lyder slet ikke så tosset - kunne være, jeg skulle prøve den, når jeg har født.

Anmeld

9. november 2011

Hougaard92

Hvad er det ?

Jeg lurer lige med, lyder interessant.  

Anmeld

9. november 2011

3rollinger

Jeg proevede den to dage og blev saa svimmel en morgen da jeg koerte med metro. Ved ikke om det skyldtes kuren, men stoppede med det samme igen. 

Der er dog 5-6 stykker paa mit arbejde der har haft success med kuren.

Jeg tror sagtens kroppen kan klare sig uden frugt og groent i en uges tid. Der er kroppe der aldrig faar det og de overlever ogsaa.

Hele konceptet gaar ud paa at man kun maa spise proteiner i angrebsfasen fordi deres nedbrydning i systemer er meget langsommere og derfor foeler man ikke saa meget sult, samtidig med at kroppen arbejder rigtig meget.

Det som tiltrak mig ved kuren var at den lover at hvis man bare hver torsdag i resten af ens liv kun spiser proteiner, kan man leve normalt resten af ugen, og aldrig tage paa igen. Men saa langt naaede jeg jo saa overhovedet ikke.

Hvad end du vaelger at goere, saa vil jeg anbefale at laese bogen. Jeg fik den paa pdf, men paa spansk, saa jeg kunne forestille mig at den ogsaa koerer rundt paa dansk.

Held og lykke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.