For tidligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

678 visninger
9 svar
0 synes godt om
7. november 2011

Anonym trådstarter

Synes i det er for tidlgt, at få barn som 18-årig uden uddannelse?Min kæreste (23) og jeg blev i oktober enige om, at jeg skulle smide p-pillerne, da vi brændende ønsker et barn... men jeg er bange for hvad andre vil tænke og sige.. Min kæreste har uddannelse og job, men jeg går forløbig ledig. Jeg har startet på 2 uddannelser som jeg ikke har gennemført af personlige årsager, men er fast besluttet på jeg skal uddannes! Vi føler os klar til det (så klar som man kan blive), men jeg tænker også på om det er helt hen i vejret, at gøre det så tidligt og uden uddannelse?? :-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2011

LilleLene

Anonym skriver:

Synes i det er for tidlgt, at få barn som 18-årig uden uddannelse?Min kæreste (23) og jeg blev i oktober enige om, at jeg skulle smide p-pillerne, da vi brændende ønsker et barn... men jeg er bange for hvad andre vil tænke og sige.. Min kæreste har uddannelse og job, men jeg går forløbig ledig. Jeg har startet på 2 uddannelser som jeg ikke har gennemført af personlige årsager, men er fast besluttet på jeg skal uddannes! Vi føler os klar til det (så klar som man kan blive), men jeg tænker også på om det er helt hen i vejret, at gøre det så tidligt og uden uddannelse?? :-(

Jeg er 18 (19 den 24/12) og jeg er gravid, jeg har heller ingen uddannelse, men min kæreste har job og tjener nok til vi sagtens kan leve med hans indkomst og min SU/kontanthjælp når jeg kommer på barsel

Hvis du VIRKELIG gerne vil have et barn... så fuck hvad alle andre tænker og siger
Det eneste der er vigtigt er jo at DU er klar til at blive mor

Anmeld

8. november 2011

LR85

Jeg fortæller dig min holdning da jeg selv ville ønske at jeg havde gjort anderledes.

Jeg er uddannet asstistent og har altid godt ville læse til sygeplejerske.

Vi valgte at få et barn først da jeg tænkte a jeg sikkert godt kunne læse bagefter.

Nu er 'det bare for sent'. det lyder ret hårdt, men vi sidder ret stramt i det og det er økonomisk umuligt for mig at læse, selvom jeg har regnet arbejde ved siden af ind i. Jeg vil mangle 5-8000 om måneden, og det er jo alt for meget.

jeg ville ønske at jeg havde læst først og derefter kunne slappe af økonomisk og få mine børn. Det havde jo ikke skadet mig at vente 3 år med at få børn, ligesom det jo heller ikke ville skade dig.

Mange siger det er muligt, det må i jo regne på selv, men jeg ville ønske jeg havde ventet og fx læst først. Så derfor ville jeg også anbefale andre det, specielt når du er så ung som du er

Anmeld

8. november 2011

lycly

Anonym skriver:

Først vil jeg sige at du skal være LIGEGLAD med hvad andre vil tænke. Det kan du ikke bruge til noget.

Du skal tænke på hvad I kan tilbyde et barn. Og så skal du tænke på dig selv. Du har ingen uddannelse, og man ser så tit at folk der får børn før uddannelse, får aldrig en uddannelse. Det er simpelthen for hårdt rent økonomisk at gå på S.U hvis man har barn, og måske bare har arbejdet. Og jeg tror at du i fremtiden vil blive ked af ikke at have en uddannelse. Hvorfor have så travlt, du er "kun" 18, og har maaasser af tid til at få børn

Anmeld

8. november 2011

EKBJ

Jeg er 15½, er gravid i 14+3 :-) og har en kæreste på 21.. jeg har offentliggjort det på facebook og på min efterskole allerede da jeg tog beslutnigen.. alle jeg har snakket med har støttet mig og kun sagt positive ting:-), tænk på dig selv!!!! det er det eneste jeg kan sige.. 

- (det skal lige siges at det ikke var planlagt at jeg skulle blive gravid). :-), men er glad for den beslutning jeg har taget.  

Anmeld

8. november 2011

anja89

Jeg var selv kun lige blevet 18 da jeg fandt ud af at jeg var gravid (var ikke planlagt) min kæreste var 19 (næsten 20) og vi var fra starten enige om at vi ville beholde barnet.

Jeg er idag ikke sammen med min datters far da vi gled fra hinanden.

Men vil sige hør ikke hvad andre siger gør det du føler for..
Ja det er hårdt at få et barn inden uddannelsen er klaret men har man en vilje skal det nok lykkes..

Det at din kæreste har uddannelse og job syntes jeg bare er så meget et plus da der så er en fast indtægt, vi stod hvor jeg ikke havde noget og min datters far var igang med uddannelse så der var ikke særlig mange penge men vi klarede  det.

Idag er jeg 22 år og har 2 dejlige tøser, min uddannelse har jeg ikke fået i nu men det er ikke fordi jeg ikke selv vil igang, det er fordi at jeg har en reviliderings sag igang fordi jeg har en mindre handicap som gør jeg måske ikke kan tage min uddannelse på fuldtid og den sag har desværre taget nogle år nu.

Men gør hvad i føler for og så spring op og fald ned på hvad andre tænker.

Hilsen Anja

Anmeld

8. november 2011

Kb

louiseandersen85 skriver:

Jeg fortæller dig min holdning da jeg selv ville ønske at jeg havde gjort anderledes.

Jeg er uddannet asstistent og har altid godt ville læse til sygeplejerske.

Vi valgte at få et barn først da jeg tænkte a jeg sikkert godt kunne læse bagefter.

Nu er 'det bare for sent'. det lyder ret hårdt, men vi sidder ret stramt i det og det er økonomisk umuligt for mig at læse, selvom jeg har regnet arbejde ved siden af ind i. Jeg vil mangle 5-8000 om måneden, og det er jo alt for meget.

jeg ville ønske at jeg havde læst først og derefter kunne slappe af økonomisk og få mine børn. Det havde jo ikke skadet mig at vente 3 år med at få børn, ligesom det jo heller ikke ville skade dig.

Mange siger det er muligt, det må i jo regne på selv, men jeg ville ønske jeg havde ventet og fx læst først. Så derfor ville jeg også anbefale andre det, specielt når du er så ung som du er

Helt enig her

Føler du dig klar nu, så vil du også gøre det om tre år...

Jeg fik mit første barn som 25 årig. Var igang med det sidste af min uddannelse som sygepl. og min mand havde fast job. Det drejede sig om et år, hvor jeg skulle være på SU og det var altså hårdt. Heldigvis boede vi billigt.... Det var hårdt for parforholdet, at skulle spare på alle måder og så samtidig den kæmpe omvæltning det var at blive forældre.

Er glad for at jeg var kommet så langt i min uddannelse og at jeg trods alt, havde nået at opleve min frihed som ung, inden jeg fik børn....

Kan kun anbefale dig at vente - tro mig der er ikke bare en dans på roser at få børn og slet ikke hvis man er meget ung og uden uddannelse. 

Anmeld

8. november 2011

Gaia

Som det pt ser ud på jobmarkedet, så gå bare igang og ta uddannelsen bagefter, så kan det være du er færdiguddannet når krisen er ovre og jobmarkedet har vendt sig til det positive  Men så er det jo også vigtigt at få begyndt uddannelsen efter barslen. 

Anmeld

8. november 2011

Roselil

Profilbillede for Roselil

Jeg er af den overbevisning, at man så vidt muligt skal kunne klare sig selv når man vælger at få et barn. Hvis du er startet på 2 uddannelser uden at gennemføre, så bliver det da bare 100 gange sværere at gennemføre når du har et barn.

Man skal ikke blot kunne forsørge sit eget barn for samfundets skyld, men også fordi barnet fortjener at have forældre der er gode forbilleder for deres børn.

Jeg var selv 30 da jeg fik mit første barn og jeg må ærligt sige, det har været virkelig hårdt og jeg har endag haft en meget engageret far og familie. Og jeg må sige, at jeg er SÅ glad for at jeg har ventet til nu med at få barn! Jeg har haft min frihed, jeg har haft mine ungdomsår hvor jeg kunne få lov at være egoistisk og tænke på mig selv, rejse, udvikle mig ja, leve

Nu er livet på en anden måde og stadig skønt, men det er altid min søn der kommer først nu!

Hvorfor har du/i så travlt??

Anmeld

8. november 2011

Livsmor

Det er ikke kun økonomien man skal tænke på.......... husk dog på, at det koster mange penge at få børn passet......

Jeg er ikke helt ung længere, har 2 skønne tøser, og et fuldtidsarbejde. Har tænkt på at skulle ind og læse, men har droppet det igen, da jeg ikke lige ved hvornår der skulle blive overskud til lektier, for dem ville der være en hel del af, på de studier jeg havde tænkt på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.