Spar mange mange penge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2009

DK

husk at være opmærksom på at der er importtold på nogle varer.....kender ikke lige reglerne inden for EU, men for at være sikker så må I heller tjekke det hos SKAT Tror nu ikke det gælder tøj men man ved sgu aldrig!

Har f.eks. prøvet at købe smykker fra USA og der blev lige lagt næsten 40% af prisen oven i, som skulle betales inden udlevering af pakken

Det er fordi at USA ikke er medlem af EU. Og hos EU har vi et toldembargo (mener jeg det hedder) som gør at de fleste varer kan udveksles mellem de forskellige nationer uden der bliver lagt told på, så længe det er inden for EU. Man skal betale moms, men den moms som sælgeren ligger oven på varerne, dvs. hvis man køber i England, så engelsk moms. "Heldigvis" er momsen alle steder i verden lavere end i Danmark, derfor sparer man også der.

Kopieret fra skat.dk:

Køb i andre EU-lande
Køber du en vare eller ydelse via internettet hos en virksomhed i et andet EU-land, skal du ikke betale told af varen eller ydelsen, men du skal derimod som udgangspunkt betale moms af den værdi, varen eller ydelsen har. Momsen skal du betale til sælgeren.

Hvis du køber punktafgiftspligtige varer i andre EU-lande, gælder der særlige regler.

Punktafgiftspligtige varer:

Der gælder særlige regler for:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2009

LotteGabriella

DK skriver:

Det er fordi at USA ikke er medlem af EU. Og hos EU har vi et toldembargo (mener jeg det hedder) som gør at de fleste varer kan udveksles mellem de forskellige nationer uden der bliver lagt told på, så længe det er inden for EU. Man skal betale moms, men den moms som sælgeren ligger oven på varerne, dvs. hvis man køber i England, så engelsk moms. "Heldigvis" er momsen alle steder i verden lavere end i Danmark, derfor sparer man også der.

Kopieret fra skat.dk:

Køb i andre EU-lande
Køber du en vare eller ydelse via internettet hos en virksomhed i et andet EU-land, skal du ikke betale told af varen eller ydelsen, men du skal derimod som udgangspunkt betale moms af den værdi, varen eller ydelsen har. Momsen skal du betale til sælgeren.

Hvis du køber punktafgiftspligtige varer i andre EU-lande, gælder der særlige regler.

Punktafgiftspligtige varer:

Der gælder særlige regler for:

aaaah thanks, det vil jeg huske fremover

Anmeld

5. maj 2009

DK

Cille88 skriver:

Vi planlægger jo graviditet, og som den kontrol/lave-lister-freak jeg er, så vil jeg gerne have styr på hvad vi skal købe/hvad det koster og lign. inden vi går igang med projektet.

Så er det at jeg er faldet over engelske hj.sider med babyudstyr. Da pundet er SINDSYGT lavt i øjeblikket er der virkelig penge at spare. Da England er med i EU skal der ikke betales told/moms af tingene, da det ikke er særligt afgift-pålagte varer her i dk. (som ex. biler)

Et eksempel: Vi vil have en Bugaboo barnevogn med tilhørende footmuff og en maxi-cosi autostol og isofix beslag. Samlet pris i dk er 10.589 kr.

Samlet sæt af: ”Bugaboo Cameleon, Maxi-cosi cabrio autostol med esayfix isofix base, Bugaboo adapter og footmuff” set til 779 G.B. pund hos Bambino direct (10.589 kr. i dk – 779GB pund(6650 kr.) = besparelse på 3939kr! Det er så med gratis levering inden for england, men de sender også mod ekstra gebyr til udlandet.

Altså det er da en rimelig stor besparelse på HELT NYE VARER!!! Så næste gang i skal ud og anskaffe noget, så tjek lige ud hvad varerne koster hos vores kære naboer. I finder dagens kurs ved blot at skrive ex: "350 euro" i søge feltet hos google, så kommer det nøjagtige beløb i dk. kroner frem!!

http://www.bambinodirect.co.uk/details4.asp?Produc tID=875&name=bugaboo-cameleon-package.html

Jeg har lige været inde på denne hjemmeside for at kigge og synes ikke man kan se om produkterne har de godkendelser de skal have og så synes jeg det ligner at de kun leverer til Irland og nogle andre steder, men ikke Danmark.? Nogle der ved noget om dette?

Det er rigtigt der står de kun leverer inden for England. Men jeg har forespurgt på levering til DK, og de har sagt ja mod at jeg betaler ekstraudgiften.

Hvis du køber en vare som du kan få herhjemme, så kan du jo være sikker på at den er godkendt til det danske marked. Jeg kender desværre ikke godkendelses reglerne i England. Men du kan jo undersøge den vare som du vil købe i en dansk butik, inden du bestiller den.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.