roenlund skriver:
Hejsa
jeg sidder og prøver at finde en rigtig lækker juniordyne til lillemanden... men jeg synes godt nok det er svært at finde ud af hvad man skal købe... den må jo gerne være lækker men behøver heller ikke koste en million...
Så damer hvilken dyne har i og kan i anbefale den???
Mia
Hej med dig. 
Nu er jeg tilfældigvis uddannet indenfor boligtekstiler, heriblandt også dyner, puder m.m
Jeg kan klart anbefale dig at købe en dansk produceret dyne til den bette.
"Ringsted og Quilt of Denmark" laver nogle fantastiske baby og juniordyner.
Fordelen ved disse overstående dyner er, at du får noget ekstra garanti med på dynerne udover de to års reklamationsret, du har ifl. købeloven.
Af dun, burde du overveje at vælge en gåsedun.
Andedun er ikke lige så fine som gåsedun, og derfor er dunene fra ænder lidt stridere i det, samtidig med at de heller ikke isolerer lige så godt. Derfor har andedyner som regel også en lavere bæreevne. (Desto højere bæreevne, desto bedre fyldkvalitet.)
En moskus dyne vill være for varm til en bette, da de som regel har en god varme i sig selv i forvejen.
Det der der vigtigt, når du køber en dyne til et barn er, at den skal kunne vaskes ved 60 grader. (Det kan dundyner også.)
Med mindre at der er allergi over for dun/fjer, skal du helst undgå at købe en fiberdyne, da det er syntetisk, og der derved IKKE åndbart, hvilket vil sige, at man ikke kan borttransportere varmen igen.
Det der er vigtigt er, at dynerne har mærket "NOMITE", hvilket betyder at de er velegenet til hustøvsallergi, og de kan du være sikker på at overstående mærker har.
"Quilt og Denmark" samarbejder også med astma og allergiforbundet, hvilket mange forældre finder betryggende.
Hvis det skal ultra deluxe, kan en silkedyne også anbefales. (Disse er kan dog ikke vaskes, men skal sendes til rens.)
Håber at det kan bruges.
Min søn har en både sommerdyne og en helårsdyne fra Quilt of Denmark" samt en lækker silkedyne fra SilkeDyne Import. 
Sommerdynen har jeg dog valgt med andedun, idet at den ikke er lige så varm som en gåsedyn - altefter hvor meget fyld der er i selvfølgelig. Og i hans helårsdyne er der hvidegåsedun, idet at de isolerer bedre i den kolde tid, vi går i møde.